Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 00:15   

maniaq napisał/a:
Ok, ale prosba o wskazanie miejsc do czyzczenia i jak sie do tego zabrac, nie rozwiazana.... moze ktos kto ma wiedz i robil to juz, zrobilby tutorial , z fotami itp >? w ZS jakos sam ogarne mam nadzieje, bo mi faluja obroty, przepustnice przeciscilem, ale tylko lekko zaolejona, bez lodu, mazi, kleju itp itd

Te przewody sciaga sie i wciska na miejsce ?

krokowca wyczysc :) i sprawdz szczelnosc visow
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 15, 2012 00:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 08:33   

dzieju napisał/a:
Xronx a mogl bys zrobic mi foto co mam oczyscic ?
jest wszystko na forum , wystarczy wpisać do szukajki " odolejacz" albo "separator "
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 09:33   

SeniorA napisał/a:
dzieju napisał/a:
Xronx a mogl bys zrobic mi foto co mam oczyscic ?
jest wszystko na forum , wystarczy wpisać do szukajki " odolejacz" albo "separator "


Dzięki temu separatorowi oleju , nie będzie już odmą leciał syf do przepustnicy , i nie będzie wywalało tych kapsli ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 10:44   

GaDo napisał/a:
Dzięki temu separatorowi oleju , nie będzie już odmą leciał syf do przepustnicy , i nie będzie wywalało tych kapsli
Ja mam założony i mi nie wywaliło nigdy. ale czy to jest gwarancją ?, trzeba jeszcze czyścić cały układ odpowietrzania przed zimą . Po za tym stosuję dobry "czyszczący" w pełni syntetyczny olej i staram sie jeździć poniżej 3000 obr/min (przy 3000 cisnienie oleju jest już powyżej 4 bar ). Po za tym to nie jest tylko odma, ale układ odpowietrzający i zasilający dolot , pracujący dwukierunkowo w zależności od stopnia uchylenia przepustnicy , bo jeden przewód jest przed przepustnicą a drugi za.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Lut 15, 2012 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 10:46   

Przebrnalem juz po zakupie ZS-a wszystkie o odolejaczy tematy, posiadam separator z lublina, ktory mialem montowac w czarnuchu, ale nie zdazylem.

SeniorA Pytanie mam czy lawty jest dostep do gniazd tych przewodow, bo narazie mam zasypane auto i na - wiec nie bardzo mam jak sprawdzic :)

I czy te przewody np, cienki jest na wcisk tam plastikowy lacznik jakis jest >? bo gruby nachodzi na metalowy kruciec z przepustnicy o ile pamietam...

Visa ogarnalem jednego, ale wczoraj dopiero podmienilem, ale chyba lepiej sie zbiera, nie mialem gdzie i jak sprawdzic, bo zimny silnik, a nei chialem go ciagnac do odcinki na zimnym ;) szczelnosc wisow, w sensie , czy przylega dobrze w obudowie ? Jak nie to co - silikon od gory >?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 10:56   

maniaq napisał/a:
mam czy lawty jest dostep do gniazd tych przewodow,
łatwy ,oprócz jednego od cienkiego przewodu który jest w drugiej głowicy pod kolektorem ( trzeba ściągnąć kolektor).
maniaq napisał/a:
I czy te przewody np, cienki jest na wcisk
wszystkie są na wcisk.

[ Dodano: Sro Lut 15, 2012 10:56 ]
maniaq napisał/a:
szczelnosc wisow, w sensie , czy przylega dobrze w obudowie ?
obudowę składa się na silikonie , do kolektora obudowa ma uszczelkę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 11:06   

SeniorA - dzieki za info, cos moje musza ciezko siedziec, bo nie chial zejsc po dobroci ten cienki przy przepustnicy... no nic, jak bede mial chwile, to poprobuje powalczyc z tematem.

Szczelnosc visow raczej ok, bo na roznych sprawdzany silnik i to samo bylo. Zatem musze poszukac innej przyczyny - teraz w odmne celuje i przewody, choc najkrotsze dystanse to 12 km robie, wiec i silnik juz calkiem zagrzany, nie garazowany na codzien. wiec nie widze ttutaj powodu do skraplania sie nadmiernie wody itp.

jeszcze musze spr linke gazu , zeby miec spokoj, z listy mozliwych przyczyn falowania i zatrzymywania sie obrotow...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 11:26   

maniaq napisał/a:
cos moje musza ciezko siedziec

taka porada odnośnie wyjmowania przewodów odmy:
należy jednym palcem(lub płaskim śrubokrętem) przytrzymac kołnierz tego gniazda a drugą ręką wyjąc przewód. wychodzi bez problemu. Bo jak tak będziesz ciągnął tylko za rurkę to nie wyjdzie albo coś uszkodzisz.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 13:54   

maniaq, a krokowy tez ogarnąłeś w związku z tym falowaniem? aha i zrób sobie reset przepustnicy :arrow: w 1,8 kserii pomogło
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
slawx12 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Legnica

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 18:33   

Witam wszystkich. Jeżdżę już drugi tydzień z odłączoną odmą i jak dotąd nic się nie wydarzyło. Faktem jest jak napisał wcześniej "xROnx", że trochę śmierdzi w kabinie zwłaszcza jak się silnik dobrze nagrzeje, ale dopóki będą mrozy to nie będę ryzykował. A przed następną zimą coś wymyślę. Prawdopodobnie będę chciał przerobić rurę zasysania powietrza tak aby zasysało ciepłe z okolicy chłodnicy lub kolektora wydechowego. Jak już wymyślę i zrobię oczywiście podzielę się z innymi użytkownikami forum zdjęciami i opisem.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 20:53   

z odpiętymi przewodami jeździli już koledzy Zukowaty i mike-1
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
jarczeslav 



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: solec kujawski



Wysłany: Czw Mar 14, 2013 15:28   

tez mam z tym problem i chcialbym zapytac o cos wiecej, mianowicie wywalilo mi korek w trasie i zapalila mi sie kontrolka, zatrzymalem sie natychmiast i dolalem litr oleju gdyz tyle mialem w bagazniki i chcialem dojechac do garazu bo mialem z 300m. niestety samochod nie chcial juz odpalic (rozrusznik nie kreci, swiatla m rygaja, objaw taki jak przy slabym akumulatorze) myslalem ze to wlaczylo sie jakies zabezpieczenie zeby bez oleju nie jechac, samochod zholowalem, korek wsadzilem na miejsce, wlalem olej lecz problem z odpalaniem nie zniknal, co moze byc przyczyna?
 
 
kolas200 




Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Paź 27, 2013 09:12   

Witam podepnę się do tematu ponieważ zbliża się zima, a u mnie dwie zimy z rzędu (co roku) wybijało korek (zaślepkę) wałka rozrządu. Panowie piszecie, że montaż owych korków to po prostu wsadzić na miejsce tego co wybiło, a jak próbowałem zeszłej zimy wsadzić korek na miejsce to nie dość, że ciasno to jak mocno przycisnąłem to korek uszkodziłem (przebiłem tą gumkę na środku, a jak już był uszkodzony to na siłę próbowałem i w końcu cały popękał plastik).

Czy do montażu muszą być spełnione jakieś konkretne warunki jak na przykład
-silnik zimny , ciepły ?
-korek podgrzany (jakimś sposobem), schłodzony ?
-korek lub gniazdo montażu posmarowane lub czyste od smarów?

POMÓŻCIE PONIEWAŻ NAJBARDZIEJ BOJĘ SIĘ ŻE GDZIEŚ NA TRASIE KOREK WYWALI I MIMO ŻE WOŻĘ KOREK ZE SOBĄ TO I TAK NIE MAM POJĘCIA JAK GO ZAMONTOWAĆ !! !!!!
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 11:54   

Witam. Moim zdaniem, jeśli korek nie jest jakiś przestarzały, czyli jest w miarę elastyczny, to po lekkim nagięciu brzegów powinien z oporem oczywiście wskoczyć. Drugą sprawą wybijania korków może być właśnie olej, w książce jest napisane 10W-40, co według mnie jest bzdurą i na zimę można spokojnie zalać np.: 5W-30 lub 0W-40. Ponieważ gęsty olej powoduje większe ciśnienie w układzie olejowym i dłużej się rozchodzi po silniku. Więc 10W-40 np. przy -20 będzie już miał dużo mniejszą płynność aniżeli 5W-30 lub 0W-40(sam mam taki zalany) :)

Pozdrawiam :)
_________________
Śmierć na drodze pędzi jak szalona... - dlatego nigdy nie dam się jej dogonić! ];->
 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Sob Wrz 03, 2016 21:48   

witam Wszystkich
Chciałbym sie was poradzic.
Przy okazij zblizającej sie wymiany rozrządu chciałbym uszczelnic silnik bo gdzies mi się tam poci i caly czas jest mokro w okolicy pasków rozrzadu z lewej strony pod alternatorem.
Z tego co znalazłem na allegro i na S-part.pl dostępne sa -zaślepki wałka rozrządu korki
- uszczelniacz wałka rozrządu tylny czerwony
-uszczelniacz wałka rozrzadu przedni czarny
i tu Pytanie czy jest jeszcze cos co uszczelnia silnik z czego mógłby sie ten olej sączyc ,nie liczac pokrywy zaworów.
 
 
 
bienias 



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 08:40   

stee-zoo napisał/a:
witam Wszystkich
Chciałbym sie was poradzic.
Przy okazij zblizającej sie wymiany rozrządu chciałbym uszczelnic silnik bo gdzies mi się tam poci i caly czas jest mokro w okolicy pasków rozrzadu z lewej strony pod alternatorem.
Z tego co znalazłem na allegro i na S-part.pl dostępne sa -zaślepki wałka rozrządu korki
- uszczelniacz wałka rozrządu tylny czerwony
-uszczelniacz wałka rozrzadu przedni czarny
i tu Pytanie czy jest jeszcze cos co uszczelnia silnik z czego mógłby sie ten olej sączyc ,nie liczac pokrywy zaworów.


Odpowiem z doświadczenia: uszczelniacz od strony paska głównego raz, uszczelniacze od strony krótkiego dwa, kapsel na silikon. U mnie pocił się jeszcze na styku głowicy i częsci pokrywy trzymającej wałki. Wystarczyło odkręcić, przelecieć rozpuszczalnikiem i czarny silikon. Silnik suchutki. A dla ciekawosci pokażę zdjęcie jak wygląda brak uszczelnienia pod pokrywami krótkich pasków (załącznik)
_________________
Rover - car full of mysterious malfunctions or I'm just unlucky.
 
 
 
Bieri13 



Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 78



Wysłany: Pon Lis 07, 2016 13:05   

bienias jak to brak uszczelnienia? - czy przypadkiem uszczelnieniami nie są widoczne na zdjęciu czerwone simeringi?
Pytam bo chyba mam podobny problem.... po zakupie samochodu robiłem od razu rozrząd bez wymiany simeringów bo uznałem, że skoro nie "leją" to czasami lepiej jest nie ruszać. Dodatkowo uszkodzony był trójnik od odmy (typowa usterka) - naprawiłem wszystko jak należy i sprawdziłem drożność odmy - było ok. Niedawno zaglądam pod samochód a tam z osłony krótkich pasków rozrządu z przodu wycieka olej, z korka po stronie przeciwnej troszkę się ślimaczy (ale jakby to stare było).
Nie jestem pewien czy przypadkiem przez to, że naprawiłem trójnik, zaczęły mi się cyrki z wyciekami.
Jeśli wyciek się potwierdzi to simeringi są do wymiany?

[ Dodano: Czw Lis 03, 2016 09:55 ]
Przed chwilą sprawdziłem odmę - dmuchając w rurki - wszytko było drożne.
Sprawdziłem drugi korek i z dolnej jego krawędzi sączy się oleista maź.
Poprzedni właściciel też miał z tym problem - jak pamiętam to przy wymianie rozrządu przeczyściłem szmatą blok bo było na nim trochę oleju (przy głowicach). Nie zwróciłem uwagi na korki bo jeszcze tego problemu nie znałem.

[ Dodano: Pon Lis 07, 2016 13:05 ]
Jak zlokalizować zawór ciśnieniowy w pompie olejowej?
Jak sprawdzić jego poprawne działanie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tajemnicze druciki pod korkiem oleju
draj Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Maj 17, 2012 17:08
SeniorA
Brak nowych postów [R75] wycieki oleju
grota10 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 26, 2012 20:31
darox
Brak nowych postów [R75] Kolejne wycieki oleju
kapski Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Mar 22, 2018 08:12
SeniorA
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Wycieki Płynu ? Oleju ?
estern Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 01, 2016 21:34
dj_darco
Brak nowych postów [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
koza-06 Rover serii 75, MG ZT 18 Sro Gru 01, 2010 15:12
koza-06



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink