Wysłany: Pią Lis 11, 2016 06:58 [R75] Problem z ABS.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Dzień dobry
Już od jakiegoś czasu świeciła mi się kontrolka ABS, aż w końcu się za to wziąłem. z Toafa dowiedziałem się, że to czujnik lewy przód. Czujnik wczoraj wymieniony, błędy skasowane (przy okazji), wyjechałem jakieś 20m. i ABS znowu się świecą. Toaf pokazuję, ze to ten sam czujnik. O co może chodzić? No i oczywiście tempomat nie działa. Czy luzy na łożyskach mogą coś mieć wspólnego?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 11, 2016 06:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lis 11, 2016 09:38
niema w toafie podglądu prędkości kół na wykresie? jeśli jest to uszkodzony pierścień na wykresie ładnie widać - robią sie duże skoki w miejscu uszkodzenia pierścienia, jak jest mało powietrza w kole to też czasem ABS świruje
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Który kabelek? Jeżeli chodzi o ten od czujnika pod maske, to nie jest przetarty na pewno, bo po założeniu nowego czujnika przejechałem dosłownie 20m i wróciłem do garażu.
Co do podglądu prędkości to nie natknąłem się na takie coś. Ewentualnie nie wiem gdzie to znaleźć.
Cześć. Jaki czujnik założyłeś, jeżeli z allegro chiński badziew to tak się dzieje a jeżeli coś markowego to możesz mieć zabrudzony pierścień magnetyczny, wystarczy wjechać na kanał , odkręcić czujnik,odkręcić nakrętkę od łożyska bez demontażu koła i całą półoś pchnąć do środka, ale z wyczuciem a druga osoba wypłukać odtłuszczaczem w sprayu cały syf z pierścienia. półoś dokręcić i zamontować ponownie czujnik i sprawdzić. Przerabiałem u siebie ten problem - lutowanie starego czujnika -zonk, badziew z allegro -to samo co ty 20m przejechane i zapalała się kontrolka i załączał się ABS po naciśnięciu hamulca, dopiero czujnik z DELPHI ZA 150 zł i wszystko OK.
_________________ SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
Ja mam dokładnie ten sam problem.
Kupiłem, zamontowałem czujnik za 40 zł z allegro który był od poprzedniego sprzedawcy samochodu i nie działał, mówie dobra może coś innego. Okazało się że samochód nie zczytuje w ogole prędkości koła lewego, więc padło na pasek magnetyczny łożyska + czujnik delphi za 150 zł.. żeby było śmieszniej nic to nie dało. Kolejny mechanik i teza że lepiej założyć bosha bo delphi to gówno (z tego co widze niektórzy na delphi jeżdżą) ale jeszcze nie testowane.. i teraz pytanie, czy jest możliwe że to pompa abs, sterownik a może coś innego? Wiązka przepatrzona i jest okej a kolejny czujnik ponoć znów nie działa (przetarty?)
Kiedyś pozmieniałem pompę ABS i przed wymianą, nie miałem problemów z kontrolą, a po wymianie świeciła, komp pokazał z przodu któryś czujnik. Założyłem starą i błędu nie ma. Pewnie sterownik jest uszkodzony w tej drugiej pompę.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Gdzie znajdę taką wtyczkę? Czy do tego trzeba jakiś specjalnych narzędzi czy sam mogę sobie sprawdzić?
Nachodzi mnie również takie pytanie: Nie zczytuje dalej prędkości koła, ciągle jest 0 a na prawym i tylnych jest normalnie, w zależności jak się kręci. Czy tego powodem może być właśnie np. wtyczka czy pompa abs?
Wtyczkę masz pod skrzynką z akumulatorem, czyli demontaż aku i skrzynki. Troche kręcenia jest więc najlepiej garaż. Wtyczka jest zabezpieczona więc nie wypniesz jej tak po prostu tylko trzeba przesunąć zabezpieczenie przy dobrym oświetleniu żebyś nie urwał. Kup sobie KONTAKT do poprawy styków i spryskaj wtykę i gniazdo , ale wcześniej obadaj czy masz wszystkie piny i czy niema utlenionej miedzi ( zielony nalot ). Jeżeli to nie pomoże to tylko albo nowy czujnik oryginał albo sterownik pompy lub sama pompa. Obstawiam że to wadliwy czujnik, nówki sztuki też są uwalone
_________________ SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Czw Lis 17, 2016 12:23
U mnie przy każdym hamowaniu włączał się ABS, ale tylne koło. Toaf wskazywał uszkodzony czujnik. Po rozebraniu okazało się, że wytarte są magnesy na łożysku piasty. Rdza obok wytarła całą warstwę magnetyczną. Może z przodu też masz uszkodzony pierścień? Z przodu to jest inaczej rozwiązane technicznie.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum