Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam kolegów!
Chciałbym zasięgnąć rady, odnośnie ciężko palącego Roverku 620 SDI. Na początku został wstawiony zaworek zwrotny paliwa, wymieniony filtr powietrza oraz filtr paliwa, jak i rowniez wstawiony zostal nowy akumulator wiem też, iż nie grzeje jedna ze świec żarowych. Rano podczas odpalania zagrzewam swiece, za pierwszym razem nie ma opcji by zapalił, za drugim ponownie ja zagrzewam, odczekuje 10s i przy kreceniu jednoczesnie dodaje gazu - wtedy zalapuje.
Poradza cos koledzy, bo nie wiem gdzie zasiegnac porady...
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez matt89 Sro Lis 16, 2016 20:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 15, 2016 19:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam kolegów!
Chciałbym zasięgnąć rady, odnośnie ciężko palącego Roverku 620 SDI. Na początku został wstawiony zaworek zwrotny paliwa, wymieniony filtr powietrza oraz filtr paliwa, jak i rowniez wstawiony zostal nowy akumulator wiem też, iż nie grzeje jedna ze świec żarowych. Rano podczas odpalania zagrzewam swiece, za pierwszym razem nie ma opcji by zapalił, za drugim ponownie ja zagrzewam, odczekuje 10s i przy kreceniu jednoczesnie dodaje gazu - wtedy zalapuje.
Poradza cos koledzy, bo nie wiem gdzie zasiegnac porady...
Pozdrawiam
Przyczyn może być wiele, co do świecy to raczej bez większego wpływu przy tych temperaturach bo te silniki miały fabrycznie dwie wersje z 3 lub 4 świecami i obydwie wersje działały w zimę Sprawdź kompresję jak pisał kolega wyżej. Zamiast montować zaworka zwrotnego radziłbym uszczelnić układ paliwowy. Sprawdź czy wężyki przelewowe przy wtryskach nie są luźne (koszt około 20zł za metr, wymiana bardzo prosta i od tego się zaczyna zamiast montować zaworek). W pompie wtryskowej jest czujnik temperatury paliwa, który może być uszkodzony i przekłamywać, wtedy auto dostanie na starcie błędną dawkę i może mieć problemy z odpalaniem. Zacznij od kompresji, jak podasz wyniki to dalej Cię ktoś pokieruję
Wymieniłem rozrząd. Auto po kilku godzinach postoju odpalało po 15 s kręcenia. Jak odpalił to biały dym. Pojechałem do innego mechanika a on po wywiadzie ze mną stwierdził że pompa siadła - śmiech na sali..... Poczytałem na tym forum i padło na kąt wtrysku.
Wróciłem do mechanika który robił mi rozrząd i pytam czy ustawił kąt wtrysku a on stwierdził że jest dobrze bo tylko pasek zmienił i nic się nie przestawiło. Uprosiłem go by zajrzał jeszcze raz i okazało się że jednak się lekko przestawiło. Poprawił i pali lepiej jak przed wymianą.
Polecam sprawdzić kąt wtrysku choć u mnie w okolicy nikt nie posiadał kompa do tego więc dobry mechanik ogarnął na wyczucie (odpala super i ładnie przyśpiesza)
CorossioCivico, Bez kompa mozna ustawic kat za pomocy zegaru ktory sie w pompe wkreca.
Opcja druga jest, jak sie sciagnie kolo zębate pompy i ustawi otowr klina na walku pompy rowno z nacieciem na korpusie pompy uzyskuje sie tez 0,55mm poczatek tloczenia
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum