Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Pożegnałem się w niedzielę z moim roverkiem 214 si i jutro będę miał na podwórku MG ZR 160 1.8 VVC z 2005r z przebiegiem 77tys auto zakupiłem w niemczech wszystko sprawdzone lakier sprawdzany płyn więc jest ok Teraz moje pytania:
Miałem w 214 problem z hgf założyłem uszczelkę itd. i termostat PRT i było wszystko ok nie chcę powtórki z HGF-em co sądzicie o tym żebym założył termostat PRT teraz do tego MG????
Jaki polecacie olej do silnika i do skrzyni??? Proszę o marki i gęstości???
Jaki lać płyn i jak go odpowietrzać????
Jaki kupić najlepiej rozrząd i czy wymieniać pasek od zmiennej fazy?? I czy da się wymienić pasek zmiennej fazy bez zastosowania blokady ??
Dziękuje:)
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 14, 2016 20:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Nie widzę sensu wymiany sprawnego termostatu
2. Ja do silnika leję MOTUL 5W40 X-CESS, w skrzyni się nie wymienia (te pochodzą od ford'a i nie przewidują wymiany, a jak bardzo chcesz to musisz półoś wyciągać i tym otworem spuszczać i nalewać)
3. Płyn jaki? Do prania? Czy może chłodniczy bądź hamulcowy?
Chłodniczy bez znaczenia, ja mam różowe borygo, odpowietrzam ściągając najmniejszy przewód ze zbiorniczka wyrównawczego a następnie po napełnieniu jego wdmuchuję powietrze do zbiorniczka aby przepchnąć płyn dalej. Powietrze z układu ucieka wtedy tym małym wężykiem. Robię tak aż zacznie tam się przelewać, wtedy układ jest odpowietrzony. Hamulcowy nie pamiętam.
4. Ja rozrząd rekomenduję:
- paski GATES
- pompa SKF
- napinacz INA
Termostat, jesli chce Ci się z tym bawić, to jak najbardziej. Najgorsze w tej operacji jest "wyprucie" seryjnego, polecam założyć taki na 82°. Olej w skrzyni sie wymienia, to jest pg1, lejesz texaco, procedura w instrukcji, na forum też znajdziesz. Olej do silnika 10w40, ja testowałem motula, valoline i millersa, najlepiej sprawdza mi się millers, syntetyk. Płyn chłodniczy to np. Prestone jest bardzo ok, hamulcowy motul. Rozrząd, jak przedmówca, krótki pasek wymieniasz obracając rozrząd tak, aby znaczki były odwrócone o 180°, blokade masz tylko na pasek idący na wał, kosztuje z 15zł i się przydaje.
Dziękuję panowie za odpowiedzi z termostatem sobie poradzę bo podobnie było w 214 Olej w silniku ogarne A co do rozrządu to tak jak kolega pisze kupie blokadę i bedzie ok A o plyn to pytałem o chłodniczy I jeszcze pytanko co moge jeszcze zrobic oprócz wymiany termostatu na prt żeby zejsc z hgf em do minimum Czytałem na forum o jakims zaworze w kolektorze ssacym? Jesli cos zle doczytałem to proszę mnie poprawić Pozdrawiam
W poliftach jest dołożony zawór by-pass, nie wiem jak w 1.8Vi ale może także być.
Jest to zawór nadciśnieniowy zabezpieczający przez zapchaniem się np. chłodnicy.
Często w nim kulka znika i jest wtedy cały czas otwarty.
W kolektorze ssącym jest otwór technologiczny do komory wodnej w bloku silnika. Jak uszczelka padnie pod kolektorem to potrafi wyciekać bądź wciekać do 1 cylindra przez zawór.
Pozostaje tylko sprawdzenie układu i chłodnicy. Kanały wodne są obok cylindra 1 i 4, ale tutaj nie występuje problem z padającą uszczelką, dla aluminiowego kolektora wykonana jest z jakiejś masy celulozowej. Zmieniając rozrząd warto wymienić uszczelniacze na wałkach i wale. Jeśli zdecydujesz się na syntetyk, to warto zrobić płukankę, tylko nie środkiem marki "bazzar", lecz czymś markowym. W twojej k-serii ryzyko HGF jest już mniejsze (inne standardy produkcyjne). Jeśli przebieg jest autentyczny i auto było w miarę dbane to pozostaje lać dobry olej i nie "pałować" na zimnym silniku.
Dziekuje adi i luke za przydatne mi informacje Luke a co do wymiany simeringów to będę raczej je wymieniał tylko może trochę w pozniejszym terminie poniewaz uzbiera sie trochę wydatków a z tego co zauważyłem z pod pokrywki jest malutkie pocenie sie więc wtedy zrobię wszystko przy okazji. Dzieki jeszcze raz
[ Dodano: Sro Lis 16, 2016 06:49 ]
luke 27 powiedz mi który termostat jest który bo u mnie nic nie wiedzą w sklepie i sadza ze sa takie same 82 to czarny a 88
Adi tak wlasnie zrobię simeringi z rozrządem A tobie Luke ponowne dzięki. Miło sie przesiąść z. R 214 na MG 160
[ Dodano: Sro Lis 16, 2016 20:34 ]
Znajdzie mi ktoś jakiś link odnośnie blokady rozrządu bo chce sobie ją kupić szukałem na necie tej co luke pisał za około 15zł i nie znalazłem
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lis 17, 2016 17:54
Chyba nie w VVC. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, że gdy przód jest ustawiony na znaki to tylny wałek ssący jest na szczycie krzywki, także lekko ruszysz paskiem przy zakładaniu/napinaniu i przeskakuje.
Ja do swojego leję Motula 6100+ 10W40 i porównując do Liqui Moly, budżetowego Mobila to chodzi na nim najlepiej.
Na Millersa synteycznego do niego mi szkoda, bezsens w zasadzie wlewać do niego taki olej. To nie S54B32.
Dlatego przestawiasz o 180 stopni podczas zakładania krótkiego paska, tak jak pisałem. Tyle się pisze na tym forum że zdrowy VVC to jak Yeti w centrum Warszawy i szkoda Ci kasy na porządny olej? Zwłaszcza że w przypadku VVC ma to uzasadnienie...
Ja zalałem Motul 5w40 x-clear Jutro zabiore sie za montaz termostatu PRT ten czarny 82° tylko chcialbym go dobrze odpowietrzyc i opisze mi kros w miarę dokładnie sprawdzony sposób odpowietrzenia ? A jesli chodzi o rozrzad to rozumie ze ustawiam znaki wkladam blokadę sciagam wymieniam pasek pompę i napinacz wyciagam blokade robie obrot walem o 180° i bez obaw wymieniam mały pasek ?
Wałem to będzie 360stopni, obracasz aż znaczki na kołach zamiast w środku znajdą się na zewnątrz w linii. Do tego silnika rekomendowany jest olej 10w40, chodzi o hydrauliczne popychacze, toczyła się na ten temat nie jedna dyskusja, tutaj, czy za granicą. Układ zalewasz, odpowietrzasz odpowietrznikiem, zapalasz auto, jak się zagrzeje i termostat puści, gasisz czekasz aż ostygnie i dolewasz płynu. Na początku kontroluj poziom płynu bardziej niż zazwyczaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum