Wysłany: Nie Lis 20, 2016 23:59 [R75] temperatura silnika
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Wskażnik temp. od kilku dni nie ustawia się w poziomie (tak było przez 10 lat), ale nie dochodzi do poziomu (brakuje ok. 20 stopni kątowych). Jest tak pomimo długiej jazdy autostradą przy zewn. temp. 8-10 stopni. Czy to termostat czy miernik temperatury?
Wyłączyłem klimat. i długo trzymałem na większym gazie (bez jazdy) i chyba po 10 minutach wskażnik doszedł do pozycji poziomej. Na mój rozum więc to termostat jest zbyt otwarty, ale proszę o radę. Jeśli tak, to jaki termostat pasuje?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 20, 2016 23:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pon Lis 21, 2016 01:22 [R75] temperatura silnika
Dzięki za sugestię. Te kłopoty z termostatem zaczęły się dokładnie po naprawie/wymianie alternatora w warsztacie. Czy to przypadek, czy też przy wymianie alternatora mechanik mógł coś uszkodzić? Bo jeśli tak, to mógłbym złożyć reklamację.
Zbieg okoliczności, alternator jest przed silnikiem, a termostat za. Moze zaciął sie wczesniej, ale dopiero teraz zauważyłeś, kiedy temperatury spadły i zacząłeś ogrzewać. Termostat fatimex'u to koszt kolo 100 i 4 h roboty
Na all... gość sprzedaje za 138 zł z oringiem i twierdzi, że to jest oryginalny i aktualnie nawet montowany do Land Rovera. Najtańszy nowy zamiennik jest za niecałe 60 zł, ale to może być
tandeta chińska.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Lis 21, 2016 22:14
chart, nie lepiej wstawić termostat WAHLER'a od Renault jak zrobiło już bardzo wielu użytkowników 75/ZT/Freelandera? Koszt 35zł, firma porządna, montaż bajecznie prosty, same plusy
Ja osobiście montowałem w kilkunastu tych autach. Jak do tej pory każdy jest zadowolony, w tym ja też
Za późno mi doradziłeś, kupiłem już tak jak radził kolega longer86 ten "oryginalny" za 140 zł. Wymiana jest chyba taka sama, bo wchodzi przecież w to samo miejsce.
Zamknięty by się gotował. Tylko chciałbym zauważyć, że wszyscy z tym patentem jeździmy dieslami. Kwestia jakby się to sprawowało w mimo wszystko wrażliwej na temperaturę benzynie.
Może jestem starej daty, ale miałbym/czułbym dyskomfort, że mam zepsuty termostat a tylko "załatałem" problem. A tak z czystej ciekawości: na WEBASTO to chyba nie ma wpływu, ono
ma swój termometr?
Zaprzyjaźniony mechanik wymienił już ten termostat (na ten "oryginał"). Wszystko wróciło do normy tzn silnik szybciutko się nagrzewa (wskazówka stoi poziomo). Dziękuję kolegom, a szczególnie autorowi w innym poście, który szczegółowo rozpisał sposób wymiany termostatu (łącznie z wymianą śrub z torxów na inbusy). Mechanik też dziękuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum