Wysłany: Wto Lis 22, 2016 23:29 [Rover 600] problem z rozrządem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Mam problem z rozrządem .Pasek wieloklinowy przetarł obudowe od dołu i wciągnęło. Pasek rozrządu i przesunął się o kilka zębów. Potrzebuje podstawę jak ma być ustawione kolo dolne do górnego gdzie na kole dolnym jest znak i gdzie ten znak ma być na obudowiei tak samo jeżeli chodzi o koło górne. [Siedze od kilku godzin na kompie i.Są fajne objaśnienia jeżeli chodzi o rozrząd ale jeżeli chodzi o te moje kola to nigdzie nie ma tego opisane].
Dobrze by było żeby mi ktoś coś napisał a najlepiej prosiłbym o zdjecie lub rysunek techniczny żebym miał jakiś podgląd.Wiem że jest to temat odgrzewany nie raz ale mimo szczerej chęci i czasu spędzonego na forach nic nie znalazlem jeżeli chodzi o ten probem
Dziękuję z góry
Z poważaniem właściciel roverka
Ostatnio zmieniony przez wiktoiro Sro Lis 23, 2016 15:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 22, 2016 23:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji
W dużym skrócie bo jestem w robocie. Na górnym wałku rozrządu masz znak ktory widać po ściągnięciu obudowy( z tego co pamiętam to jest on na godzinie 4 albo 5. Co do wału korbowego to masz dwie opcje jedna to znak na kole pasowym a druga to otwór przez który wkladasz np wiertło ( nie pamietam rozmiaru, bedziesz musial cos dopasować ) i blokujesz nim kolo zamachowe. Tylko w jednym położeniu da rade zablokować. Otwór ten znajduje sie w flanszu do której przykreca sie skrzyni biegów i jest on w pobliżu czujnika położenia wału.
Koło dolne rozrządu ma 2 otwory nagwintowane ale nie są przelotowe to jak inaczej ustawić czy na klin i którym miejscu może chodzi o inny typ silnika w moim roverku jest silnik Hondy Acord 2.0 Diesel
Lol to on ma tam silnik z Hondy? a ja zawsze myślałem że moja accord ma silnik z rovera
A teraz na poważnie masz znak na kółku wałka rozrządu (te u góry silnika) ustawiasz je na znak, teraz musisz się nagimnastykować bo jest otwór na kole zamachowym otwór znajduje się pod pompą ciśnienia (ciężko go zobaczyć łatwo wymacać) jak już znajdziesz to kręcisz wałem aż zablokujesz go, a teraz najlepsze bo na pompie tez masz otwór i musi się zgadzać jak nie to kolejny obrót wałem.
więc tak
- kółko na znak
- bolec w zamach
- bolec w kółko na pompie
Witam
Bardzo dziękuję super informacja i filmik też
Robiłem z silnikiem w piątek (25.11.) i jeżeli chodzi o otwór na kole zamachowy, to ja go mam z tylu silnika,koło czujnika wału ale i tak nic z tego po ustawieniu rozrządu kręciłem silnikiem oczywiście kluczem i wpewnym miejscu zawor dotyka tloka ,mechanik powiedzial ,że silnik do wymiany, bo robota z glowicą w okolicach Krakowa mechanicy wycenili na 1500,00 zł. a w dodatku samochod stoi na wsi w Bogdanowce 80 km od Krakowa
Udalo mi się kiedys pozyskać taki sam samochód na części więc czeka mnie przekladka silnika i chyba to będzie najlepsze wyjście
Wiadomo jest to problem i to duży ale może dam sobie rady. A propos tej dziury na kole zamachowy, bo pisałeś że jest z przdou pod pompą nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i czy próbować jeszcze raz ustawiam moze mam inny typ silnika?
Dziękuję jeszcze raz i czekam na odpowiedz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Email wysłany do Ciebie od wiktoiro z wykorzystaniem Twojego konta na Forum Klubu ROVERki.pl. Jeżeli ta wiadomość zawiera spam lub treści obraźliwe skontaktuj się z webmasterem forum pod adresem: forum@roverki.pl Do listu załącz cały ten email, z nagłówkami włącznie.
witam
jak mówiłam twoje informacje są bardzo przydatne jeszcze co to byla za dziura z tyłu silnika pod czujnikiem poziomu wału tam gdzie wkładałem preta 6, i w ten w sposób ustawiałem rozrząd ,bo może trzeba ustawiać jak ty mi pokazujsz może jeszcze jest do uratowania silinik
dzieki za jeszcze raz prosze o dalsza poradę
a propos tego mojego drugiego roverka to jest cały kompletny i na chodzie tylko oczywiście do prawa na poruszania sie na drogach
jakby ktos potrzebował częsci to prosze pisac cos się wybierze
Tył silnika czyli od grodzi? nie mam pojęcia co tam za otwór znalazłeś ale do zablokowania koła służy otwór z przodu silnika Masz na youtube wszystko, prościej się nie da wytłumaczyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum