Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Podwójny wydech
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Podwójny wydech
Autor Wiadomość
koci_flak 



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Łaziska Górne



Wysłany: Pią Gru 16, 2016 11:09   [R75] Podwójny wydech
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Panowie i Panie,

Czy ktoś z Was dokładał drugi tłumik końcowy w v6?
Mam następujące pytania:
1. Gdzie bezpiecznie przesunąć filtr paliwa?
2. Zastanawiam się nad konfiguracją:
a) rozdzielone kolektory na 2 rury ->xpipe -> 2 rury -> 2x flowmaster 40
b) połączone kolektory -> strumienica -> ypipe -> 2 rury -> 2x flowmaster
c) połączone kolektroy -> dwa tłumiki środkowe fabryczne ->y-pipe -> 2 rury -> 2x flowmaster

Czy ktoś z Was testował takie układy wydechu w naszych R75?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 16, 2016 11:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 16, 2016 11:21   

Co do filtra paliwa nie pomogę ale nie idź drogą strumienicy :lol:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
koci_flak 



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Łaziska Górne



Wysłany: Pią Gru 16, 2016 12:55   

prebenny napisał/a:
Co do filtra paliwa nie pomogę ale nie idź drogą strumienicy :lol:


Ta strumienica w obudowie kata - to raczej ma być tylko jako atrapa katalizatora ;)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 16, 2016 12:59   

to nie jest filtr paliwa, tylko jakiś oczyszczać spalin z baku. Słyszałem o jego usuwaniu na stałe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 16, 2016 13:40   

koci_flak w wolnossącym też się nie pozbywaj ;)

Strumienice generalnie odbierają moc (chyba, że jest dobrze dobrana - ale tego nie zrobisz ani Ty ani spawacz w tłumikach) i ponoć tak samo działa brak kata. Wydech jest stricte obliczony pod silnik gdzie w wolnossącym jest to dość istotny parametr.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Gru 16, 2016 13:54   

Katalizator to można co najwyżej w dieslu wyciąć.
 
 
koci_flak 



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Łaziska Górne



Wysłany: Pon Gru 19, 2016 09:11   

W sobotę wyprułem wkład z pierwszego katalizatora na łączeniu rur z kolektorów i wyciąłem drugi.
Przetestowałem jak na razie 2 rozwiązania:

1 - przelot zamiast drugiego kata - > fabryczne tłumiki środkowe -> flowmaster 40
2 - strumienica zamiast drugiego kata - > fabryczne tłumiki środkowe -> flowmaster 40

W obu przypadkach samochód lepiej się zbiera i czuć to przede wszystkim w momencie otwarcia pierwszych a potem drugich vis'ów.
Ze strumienicą jest kapkę ciszej i słychać lekki, przyjemny świst jak auto się wkręca po otwarciu klapek power.

Postanowiłem przenieść ten filtr do bagażnika i po świętach sprawdzić konfigurację:
osobne wyjścia z kolektorów - > x pipie -> 2 rury -> 2x flowmaster
Zdaję sobie sprawę, że może być trochę głośno ale mam nadzieję, że nawet z takiego małego v6 da się wyciągnąć rasowy bulgot :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 19, 2016 09:52   

koci_flak, bez pomiarów na hamowni to zgadywanie.
Często się wydaje że jest lepiej a na hamowaniach okazuje się że auto gorzej jedzie...
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 19, 2016 10:03   

Markzo z tego co pamiętam to testował różne kombinacje z dolotem i wydechem w ZSie jak jeszcze miał 2,5v6. Pomiary na hamowni też były, przyrostu mocy to chyba nie było, poszukaj tematu bo kombinacji Marek robił dużo.
Co do dźwięku to na bank można uzyskać jakiś fajny, rasowy. Tylko że to wcale nie oznacza więcej mocy a przez to że jest głośniej może się wydawać że jest szybciej :D
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 19, 2016 10:48   

koci_flak, do tego pamiętaj że to silnik wolnossący, układ ssący i wydechowy muszą pracować w rezonansie a nie sądzę że da radę to zrobić bez obliczeń a potem potwierdzeniem na hamowni.
Rozprężenie wydechu obniża moc, to nie turbo.
 
 
 
koci_flak 



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Łaziska Górne



Wysłany: Pon Gru 19, 2016 11:04   

ADI-mistrzu napisał/a:
koci_flak, bez pomiarów na hamowni to zgadywanie.
Często się wydaje że jest lepiej a na hamowaniach okazuje się że auto gorzej jedzie...


Wiem, że to tylko subiektywna ocena i tak sugerujesz bez hamowni to tylko moje odczucie.
Moim celem nie jest jakaś super poprawa osiągów a poprawa brzmienia bo aktualnie komfortowo cicho a ma być rasowy bulgot.

Mam jeszcze pytanie odnośnie wolnych obrotów, czy ktoś może testował jaki jest minimalny poziom przy których silnik właściwie pracuje i nie gaśnie?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 19, 2016 11:16   

koci_flak, obrotów nie zmniejszaj, tutaj jest kwestia akumulowania energii kinetycznej w kole zamachowym oraz wale korbowym.
Jeśli będzie jej niedostatek, to będą powstawać piki energetyczne napierające na ramię wykorbienia, może wtedy "zerwać" film olejowy na panewkach i je zacierać.

Obroty są dobierane w czasie badań silnika na etapie projektowania i prototypownia, możesz tego nie odczuć i wydać się może iż wszystko jest ok, ale może dochodzić do pików.
Efekt ten powstaje także przy ściąganiu masy z koła zamachowego.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 30, 2016 22:59   

Jak chcesz robić mody wydechu to musisz zrobić też mod dolotu, mało tego, nie obędzie się też bez modyfikacji map silnika. wszystko musi grać musi być oparte obliczeniami, pomiarami i kupą roboty. Ogólnie 2.5 i 190 koni to bardzo dobry wynik oparty pracą dobrych inżynierów (wykonawców już gorzej, myślę tu o VISach :) )
ogólnie to co mamy w samochodach to jest KOMPROMIS pomiędzy komfortem a sportowymi osiągami. Chcesz moc i monet to odpuść dół i zrób customowy dolot (którki) i zapomnij o dole ale ciesz się mocą przy maksymaklnych obrotach.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wydech
lucasex Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lip 06, 2009 12:02
lac16b
Brak nowych postów [R75] Wydech
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Gru 28, 2015 20:53
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Sportowy wydech
karolj Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lip 20, 2017 20:40
karolj
Brak nowych postów [R75] Niedrożny wydech
krzycho124 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Kwi 25, 2009 08:06
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT 190] wydech i jego brzęczenie
wingregor Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Paź 08, 2014 18:53
wingregor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink