Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Nie wchodzi powyżej 4k obr!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Nie wchodzi powyżej 4k obr!
Autor Wiadomość
rudi59 



Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 6



  Wysłany: Sob Sty 14, 2017 10:39   [R25] Nie wchodzi powyżej 4k obr!
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 2003

Witam,
Mój pierwszy post, niedawno stałem się posiadaczem R25 z silnikiem 1.1 z 2003 r. Problemów było kilka, ale sobie z nimi poradziłem, dusił się na benzynie (na zimnym nie dało się jechać), szarpał na gazie, podłączyłem go pod kompa i wymieniłem sondę lambda, świece i kable WN. Problemy znikneły. Został jeden, który zauważyłem po naprawie w/w usterek. Samochód świetnie jedzie, wkręca się na obroty, jest moc, ale tylko do 4k obrotów. Jeśli jadę na gazie, to sekwencja się wyłącza i piszczy, na benzynie tak jakby odcięcie zapłonu/paliwa. Panowie, co może być problemem? Co sprawdzić, co wymienić?

[ Dodano: Sob Sty 14, 2017 10:39 ]
Nikt nie ma żadnych pomysłów?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 14, 2017 10:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 14, 2017 13:04   

rudi59, dla mnie to wygląda na odcinanie mimo wszystko przez gaz.
Ustaw dla testu w sterowniku LPG np. 5tys. odcinkę i zobaczy czy na benzynie się zmieni.
 
 
 
rudi59 



Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 6



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 21:28   

Byłem u gazowników i stwierdzili reduktor do wymiany (nie daje wystarczającego ciśnienia). Więc sądzę, że raczej nie ma to wpływu na benzynę, do głowy przychodzi mi pompka, wtryski, ewentualnie przepustnica. Co o tym myślicie?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 17, 2017 06:49   

Wtryski praktycznie się nie psują, przepustnica nie widzę powodu, jedynie czujnik TPS w niej.
 
 
 
rudi59 



Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 6



Wysłany: Wto Sty 17, 2017 19:05   

Jakie powinno być prawidłowe napięcie czujnika TPS? Dodam, że na biegu jałowym na problem nie występuje, zamyka obrotomierz, tylko pod obciążeniem nie wchodzi powyżej 4k.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 17, 2017 21:37   

5V (+-4%)
Podpięcie pod kompa od razu by powiedziało co go boli.
MAP sensor i IAT do sprawdzenia.
Czujnik TPS masz na 99% sprawny.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
rudi59 



Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 6



Wysłany: Wto Sty 17, 2017 22:36   

Pod komputer był podpinany i pokazywal uszkodzenie lampki check engine i czujnik predkosci (chociaz z predkosciomierzem nie ma problemow). Zadnych innych bledow nie ma. To 5V to ma byc stale, czy powinno sie zmeniac w zaleznosci od obrotow?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 18, 2017 06:46   

rudi59, jest ze stabilizatora napięcia w ECU, tak więc jest stałem.
TPS to potencjometryczny dzielnik napięciowy, wchodzą do niego 3 przewody, gdzie dwa to +5V oraz GND zaś trzeci to sygnał, gdzie napięcie zależy od stopnia otwarcia przepustnicy.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 18, 2017 09:04   

Uważam że szukasz w złym miejscu. TPS zostaw w spokoju. R25 nie ma czegoś takiego jak kontrola lampki MIL. Pewnie błąd został źle odczytany a wskazywał na jakiś czujnik. Ja podejrzewam IAT lub MAP.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 18, 2017 09:08   

Blad predkosci to nie blad predkosci pojazdu tylko silnika - czujnik polozenia walu korbowego sprawdz :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 18, 2017 10:09   

Markzo wtedy nie odpalił by silnika bo komputer nie ma zastępczego sygnału tego czujnika.
Jeśli już to czujnik położenia walka tyle że on też kręci się na jałowym dlatego ja go wstępnie odrzucam (kolega twierdzi że na jałowym kręci do 7k rpm).
Problem leży w odpowiednim zliczeniu mieszanki przez komputer dlatego pod obciążeniem ECU nie pracuje w trybie adaptacyjnym i odcina przy 4k rpm.
Powodem tego jest któryś z czujników. Na początek czujniki jakie wyżej podałem.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
rudi59 



Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 6



Wysłany: Sro Sty 18, 2017 20:18   

Co do czujników, to czyba przy uszkodzonym IAT powinienem mieć problem z odpaleniem, a coś takiego nie występuje, zawsze pali od pierwszego. MAP zamówię na allegro i podmienie, zobaczymy co z tego wyjdzie. Chociaż dzisiaj udało mi się wkręcić samochód na 6k obrotów, problem był między 3900 a 4500, musiałem trzymać pedał gazu w podłodze, od 4500 wkręcał się tak jak powinien, nie wiem czy to w czymś pomoże, ale podejrzewam, że uniwersalna lambda jest do dupy (90 zł), spróbuję kupić też używkę i podmienić. Tylko jeszcze pytanie, w którym miejscu znajduje się czujnik MAP? Co do błędu lampki MIL to by się zgadzało, bo lampka się nie zapala po przekręceniu zapłonu, albo spalona, albo ktoś ją wykręcił przed sprzedażą samochodu, będę miał chwilę na weekendzie to zajrzę do licznika.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 18, 2017 21:44   

rudi59 napisał/a:
czyba przy uszkodzonym IAT powinienem mieć problem z odpaleniem

Nie. Komp jest w stanie sczytać z mapy silnika zastępcze dane.
Czujnik MAP na początek przeczyść jakimś alkoholem zamiast kupować.
Nie wiem czy pompa paliwa, kiedy dogorywa nie powoduje takiego zachowania. Może nie podaje odpowiedniego ciśnienia przy wyższych obrotach. Niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni. Ale po czujnikach sprawdził bym też pompę paliwa.
Lambda też może też być przyczyną, bo przy zbyt bogatej mieszance jest za dużo spalin i być może komputer je ogranicza właśnie redukcją obrotów.
Ten potencjometr sprawdziłeś? Jest ok?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Sty 18, 2017 22:36   

Pompa paliwa nie wyrabiajaca z cisnieniem moze dac takie objawy

Ale ja bym jeszcze rozrzad sprawdzil
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63



Wysłany: Sro Sty 18, 2017 23:43   

czemu nikt nie pomyslal o filtrze paliwa? Mi takie objawy powodowal stary brudny filtr paliwa ktory nie pozwalal pompie na dostarczenie odpowiedniej ilosci paliwa. bedzie taniej niz pompa, a nie zaszkodzi wymienic ;)
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Sty 19, 2017 16:51   

abuk888 napisał/a:
czemu nikt nie pomyslal o filtrze paliwa?

bo takie podstawy obsługi auta nie powinny być zaniedbywane dlatego mało kto bierze je pod uwagę.
To tak samo jakbyś zatarł silnik i dziwił się czemu nikt nie podpowiedział Ci, ze trzeba było wlać olej.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
rudi59 



Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 6



Wysłany: Pią Sty 20, 2017 16:46   

Panowie szukanie przyczyny zacząłem od wymiany filtrów paliwa i powietrza :) Weekend mam wolny to posprawdzam czujniki i dam znać co i jak.
 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63



Wysłany: Sob Sty 21, 2017 11:46   

NoPe a ilu bylo juz takich szpecow co robili uszczelke a zostawiali stary termostat? Ilu jest takich co jeżdżą na wodzie w ukl.chlodzenia? Dla nas to oczywiste a dla części użytkowników forum nie.
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Sty 21, 2017 21:26   

abuk888, trudno się z Tobą nie zgodzić.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200sdi] nie wchodzi powyżej 2 tys obrotów
Ukor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Lis 23, 2012 21:02
Ukor
Brak nowych postów [214 Si 97] Nie wchodzi na obroty i przerywa powyżej 1500
tael Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Paź 12, 2008 22:42
AndrewS
Brak nowych postów [R25] Nie wchodzi w obroty
patryk20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Mar 02, 2012 01:12
Remigiusz
Brak nowych postów [zr160] nie wchodzi na obroty
scorpion Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Cze 10, 2011 20:38
doktor_who
Brak nowych postów [R220sdi] Bagnet nie wchodzi
kurtki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Lis 23, 2013 22:38
kurtki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink