Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] brak mocy, kopci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] brak mocy, kopci
Autor Wiadomość
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



  Wysłany: Sob Sty 21, 2017 13:39   [R75] brak mocy, kopci
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,

mam takie objawy - po przejechaniu jakiegoś krótszego dystansu zaczyna kopcić, odczuwalnie spada moc, zdarza się, że nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Wyłączę silnik, włączę jeszcze raz i przez parę metrów znowu jest OK, po czym powtórka. TOAF pokazuje jedynie błąd 0100 - przepływomierz powietrza, ale wydaje mi się, że to było już wcześniej. Dodatkowo ostatnio wyjąłem zaślepkę EGR'a. WTF? Idę zaraz czyścić porządnie EGR'a, ale wydaje mi się, że niesprawny EGR nie może dawać aż takich objawów. Macie jakiś pomysł?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 21, 2017 13:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 21, 2017 14:46   

Odepnij całkowicie przepływomierz i sprawdź co będzie.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 21, 2017 15:12   

W moim przypadku, co prawda inny silnik, ale zasada działania ta sama. Nieszczelność przy zaworze egr, na łączeniu rury doprowadzającej recyrkulowane spaliny. Silnik zasysał powietrze z komory silnika. W silniku dCi na tej rurze jest czujnik podciśnienia spalin właśnie.

Objawy: silnik po starcie działał poprawnie do pierwszego mocniejszego użycia gazu.
potem zaczynał obficie kopcić, tracił moc z racji przechodzenia w tryb awaryjny. Po wyłączeniu i włączeniu silnika samochód działał ponownie poprawnie znów do mocniejszego użycia gazu. Czasami było również tak, że dopiero przy pewnej prędkości typu 80-100 km/h po dodaniu gazu tracił moc i zaczynał kopcić.
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Sty 21, 2017 15:25   

dawidd napisał/a:
Odepnij całkowicie przepływomierz i sprawdź co będzie.


na odpiętym prawie to samo - po starcie jest przez 1-2 km ok jeśli chodzi o moc (choć dymi), później zaczyna się problem z mocą, przestaje reagować na gaz momentami a przy ruszaniu ma ochotę zgasnąć, nie wspominając o tym, że kopci niemiłosiernie. Na jałowym nie kopci, chodzi równiutko. Ponownie żadnych błędów oprócz 0100 - przepływomierz powietrza, oraz świece żarowe, przekaźnik świec (nie pamiętam nr)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 21, 2017 15:58   

Moze być czujnik ciśnienia na listwie... Sprawdź polaczenia, dognij delikatnie piny.

Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność. Do poprawy mocowanie, szukaj tematów na forum
_________________
75 Red Edition
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Sty 21, 2017 20:34   

longer86 napisał/a:
Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność.


Bingo! Znalazłem wypluty oring, drugi spadł do środka. Zamówiłem już nowe, zobaczymy czy to zakończy sprawę. Dzięki Panowie!
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=LjfkynJ4hbI
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 21, 2017 22:04   

Wsadzenie oringow nigdy nie konczy sprawy, to projektował jakiś debil
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 21, 2017 22:50   

Chyba nie ma na to reguły , u mnie już z 6 lat nie wyskoczylo i nawet się nie poci. Tak jak łączniki stabilizatora, jak kupiłem auto miały pęknięte gumy, ale nie tlukły. Myślę wymienię jak się rozkręca i do tej pory jeżdżę na tych samych bez luzów i z całkowicie popekanymi gumami. Ot to ci taki wyjątek
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Sty 21, 2017 23:16   

longer86 napisał/a:
Wsadzenie oringow nigdy nie konczy sprawy, to projektował jakiś debil


tak tak, doczytałem tekst kolegi z UK, zamierzam powtórzyć jego rozwiązanie - czyli dwa cybanty + drut :-) No chyba, że koledzy coś lepszego wymyślili?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 22, 2017 00:44   

Zamiast drutu stosowałem taśmę aluminiową i jedną opaskę skręcaną na rurze. Taśma szerokości 1cm i obejmowała caly plastikowy element intercoolera. Ale i tak wszystko dookoła pływało w oleju, IC skończył żywot.

Obecnie taśma ta jeździ u kolegi prebenny. A ja mam cooler z 1.8t i zmienione orurowanie.

3 rozwiązanie to zakup IC całego z aluminium łącznie z kolankiem, ale ceny zbyt astronomiczne i ciężko to u nas dostać.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 22, 2017 01:00   

A ja tam już któryś rok śmigam na IC od 1.8t ;)

A co do problemu kolegi, filterek odmy był zmieniany?

Zaloguj TOAFem parametry pracy silnika (grupa 1 z live data) od startu silnika przez przejechanie kilku Km i wystąpienie problemu... potem naciśnij stop i zapisz loga do pliku. Plik podeślij na toaf@roverki.eu.

Następnie zrób taki pomiar na biegu jałowym, przez ok. 3 minuty. Bez dodawania gazu. Ot. tak.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Fiedia 



Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 15



Wysłany: Nie Sty 22, 2017 11:24   

Witam,
ja osobiście mam podobny problem.Po Odpalaniu auto ładnie pracuje ,wkreca sie w obroty.Jednak w czasie jazdy gdy sie rozgrzeje,lub ponownym odpaleniu, traci moc i do 2 tys. ciezko idzie az strach jechac,na wyzszych obrotach juz jest ok. Gdy po odpaleniu spalanie na komputerze jest w normie to po tym jak nagle sie ,,zamuli'' wzrasta nawet do 20-22 l ,co pokazuje komputer.Gdy sie zamuli zaczyna jakby smierdziec troche paliwem w kabinie. Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie. Mam uszkodzony chyba czujnik tem.zewnetrznej bo pokazuje zla temperature ale to chyba nie ma wplywu na prace silnika. Co dalej zrobic, sprawdzic jak kolega intercooler ,czy moze to pompka paliwa czy jakis inny czujnik? Na poczatku pojade na diagnostyke bo od tego chyba nalezy zaczac. Prosze o porady
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Nie Sty 22, 2017 11:28   

MaReK napisał/a:
A ja tam już któryś rok śmigam na IC od 1.8t ;)


OK, ale co, zmieniałeś tylko to -> http://allegro.pl/interco...5168013468.html
Czy plus orurowanie alu, jak pisze kolega wyżej?
Możesz mi wytłuścić co dokładnie musiałbym kupić do takiej zamiany? Dam radę sam to ogarnąć jak coś?

MaReK napisał/a:
A co do problemu kolegi, filterek odmy był zmieniany?


Ja nie zmieniałem, rozumiem, że warto i tam zajrzeć od razu?

MaReK napisał/a:
Zaloguj TOAFem parametry pracy silnika (grupa 1 z live data) od startu silnika przez przejechanie kilku Km i wystąpienie problemu... potem naciśnij stop i zapisz loga do pliku. Plik podeślij na toaf@roverki.eu.

Następnie zrób taki pomiar na biegu jałowym, przez ok. 3 minuty. Bez dodawania gazu. Ot. tak.


Rozebrałem R teraz, czekam na zamówione oringi. Zrobię pomiar jak dostanę graty i złożę go do kupy.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 22, 2017 13:25   

curaasan napisał/a:
OK, ale co, zmieniałeś tylko to -> http://allegro.pl/interco...5168013468.html
Czy plus orurowanie alu, jak pisze kolega wyżej?
Możesz mi wytłuścić co dokładnie musiałbym kupić do takiej zamiany? Dam radę sam to ogarnąć jak coś?

Zmieniłem intercooler na taki jak z linku, tylko mój był w lepszym stanie ;) Jakby ktoś przed sprzedażą auta zakupił nowy ;) Rurki wykorzystałem swoje + te od 1.8. Połączenie robiłem na aluminiowych łącznikach. Przy intercoolerze korzystałem z szerokich cybantów, które okazały się nieporozumieniem ;) Więc musiałem zmienić je na tradycyjne cybanty... trzymają najlepiej.

curaasan napisał/a:
Ja nie zmieniałem, rozumiem, że warto i tam zajrzeć od razu?

Gorąco polecam :P
Przy okazji sprawdź jak wygląda stan turbo - od spodu auta.

curaasan napisał/a:
Rozebrałem R teraz, czekam na zamówione oringi. Zrobię pomiar jak dostanę graty i złożę go do kupy.

Okej. Jeśli Twój IC jest okej, rurka z oringami nie jest połamana i mocowanie IC jest całe - to nie zmieniaj. Wyczyść go porządnie - wypłucz w benzynie.

Fiedia napisał/a:
Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie.

Spróbuj za pomocą TOAF'a wykonać pomiary livedata z grupy 1 oraz odczyt wtryskiwaczy. Tylko i wyłącznie jak auto złapie temperaturę.

Fiedia napisał/a:
Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie.

Sprawdzałeś stan turbiny? To gaśnięcie podczas jazdy czy na jałowym też?
To się zrobiło nagle?

Więcej powie diagnostyka i odczyt błędów ze sterownika.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Fiedia 



Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 15



Wysłany: Nie Sty 22, 2017 14:59   

Cytat:
Sprawdzałeś stan turbiny? To gaśnięcie podczas jazdy czy na jałowym też?
To się zrobiło nagle?


Turbina ok, tak zrobiło się nagle wczesniej wszystko chodziło jak nalezy.
Jesli odepniemy przeplywomierz ,to na biegu jałowym skacza obroty,kopci i gaśnie.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 22, 2017 15:15   

Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa na listwie
_________________
75 Red Edition
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Sty 24, 2017 23:04   

MaReK napisał/a:
filterek odmy był zmieniany?


To pytanie pomocnicze - wykręciłem obudowę z filtrem i okazało się, że filtr czarny jak smoła, choć obudowa wydaje się OK, nie mam jakiegoś nagaru, ot zaolejona :-) . Mam stary typ obudowy, chciałbym zmienić tylko uszczelki i filterek, nurtuje mnie jedno pytanie - gdzie ten zaworek odmy i jak sprawdzić czy jest OK?

[ Dodano: Wto Sty 24, 2017 23:02 ]
Panowie,

za wcześnie się ucieszyłem - oringi nowe, mocowanie poprawione, filtr odmy wymieniony i... brak poprawy. Ręce opadają...

[ Dodano: Wto Sty 24, 2017 23:04 ]
longer86 napisał/a:
Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność. Do poprawy mocowanie


za wcześnie się ucieszyłem - oringi nowe, mocowanie poprawione, filtr odmy wymieniony i... brak poprawy. Ręce opadają...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sty 25, 2017 14:40   

Masz możliwość nagrania video z pracy tego auta tak, żeby nam pokazać problem...
Oraz lepszej jakości zdjęcia z komory silnika?

No i pytanie czy zrobiłeś podstawową diagnostykę komputerową np. TOAFem.

Poprawiłeś połączenie na czujniku w listwie jak pisał longer86. Zdejmij wtyczkę, dognij piny, przeczyść preparatem do poprawy połączeń elektronicznych.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Sty 27, 2017 23:58   

MaReK napisał/a:

No i pytanie czy zrobiłeś podstawową diagnostykę komputerową np. TOAFem.


Jasne. Wtryski OK, ciśnienie wstępne paliwa OK, ciśnienie na listwie CR OK.

MaReK napisał/a:

Poprawiłeś połączenie na czujniku w listwie jak pisał longer86. Zdejmij wtyczkę, dognij piny, przeczyść preparatem do poprawy połączeń elektronicznych.


Poprawiłem.

MaReK napisał/a:



Panowie, znalazłem problem - zawór EGR. Zaślepienie pomogło jak ręką odjął :-/
Swoją drogą, przy czyszczeniu nie był mocno zabrudzony, otwierał się i zamykał OK. Nie rozumiem, ale...

Dziękuję wszystkim za pomoc, do zobaczenia niebawem ;-)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 28, 2017 10:10   

a moze jednak zacinał sie i nie działał w pełnym zakresie
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak mocy, kopci na siwo.... padła turbina?
oparek Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lis 17, 2011 20:34
oparek
Brak nowych postów [R75] brak mocy , nie kopci , nie czuć turbo dziury
kdamian1996 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Mar 01, 2018 23:33
MaReK
Brak nowych postów [R75] brak mocy kopci na czarno gdzie i czego szukac
markoni00 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lis 01, 2013 12:23
markoni00
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Brak mocy[i]
R_Bujak Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 04, 2013 16:10
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink