Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Błąd poduszki - brak komunikacji TOAF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Błąd poduszki - brak komunikacji TOAF
Autor Wiadomość
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Pon Wrz 26, 2016 23:33   [R75] Błąd poduszki - brak komunikacji TOAF
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Hej.

W dniu dzisiejszym zapaliła się kontrola poduszek na desce - podłączam komputer aby zdiagnozować i wyskoczył błąd komunikacji z modułem SRS - pozostałe moduły sprawne, wcześniej łączyło bez problemu - podejrzewa awarię modułu.

Bezpiecznik pod schowkiem sprawny. Gdzie mam jeszcze szukać przyczyny albo czy gdzieś w TOAFie poza SRS jest informacja o innych modułąch?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 26, 2016 23:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 16:19   

qwe12318 napisał/a:
czy gdzieś w TOAFie poza SRS jest informacja o innych modułąch

Czy co jest ??
SRS to modul poduszek.. w innym module nie znajdzies bledow od poduszek.

Jesli łaczył ise kiedys. .a teraz ise nie laczy i wyskoczyl blad.. to albo modul sie popsul/ albo brak mu pradu (zasilania/masy)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 23, 2017 21:10   

Żeby nie dublować, odświeżę. Mam identyczny problem. Na desce zapaliła się kontrolka airbag. Próbowałem się podłączyć do modułu SRS TOAFem oraz innymi komputerami - bez skutku. Wyczytałem tu na forum, że kontrolka airbag na desce bierze zasilanie bezpośrednio z modułu SRS, więc ten nie może być zupełnym trupem i musi mieć zasilanie.

W zasadzie w tym miejscu mam tylko jedno pytanie. Te wtyczki pod siedzeniami są tylko wtyczkami do poduszek kierowcy i pasażera? Czy przechodzi nimi jakaś bezpośrednia komunikacja między modułem SRS a linią z OBD? Nie chciałbym od razu dobierać się do modułu, bo rozbieranie środkowego tunelu na ulicy nie jest przyjemne :) Może są jeszcze gdzieś wtyczki, które warto sprawdzić?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sty 23, 2017 21:28   

masz polifta?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Pon Sty 23, 2017 22:37   

franki01 napisał/a:
innymi komputerami

W sensie innym oprogramwaniem czy z innymi modulami w samochodzie ?

Wtyczki pod siedzeniami są od napinaczy i poduszek w siedzeniach

Moduł SRS ma bezposrenie polacznie z OBD ( ale gdzies po drodze jest jakis mostek ktory łączy tez sterownik silnika i skrzyni biegów z tym. (srs, ECU i Jatco, są na jednej lini));
Wiec jesli nie dizała komunikacja z żadnym modułem.. to szukaj bledow w OBD albo na laptopie.

Chyba że masz polifta.. no to sie nie polaczysz tak czy owak z SRS :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Wto Mar 26, 2019 07:19   

Hejka,

Odgrzeję w tym temacie. Mi się komunikuje z TOAFem co prawda, ale mam w module SRS wszystkie rodzaje błędów (od bodajże 90000 - błąd jednostki centralnej, do końca czyli poduszki, napinacze itp). Czeka mnie wymiana, stąd pytanka:

1. Czy moge wymienić na każdy pasujący, czyli z oznaczeniem YWC 107090 czy były wersje sedan/tourer?
2. Czy ma to znaczenie że "nowy" moduł pochodziłby z rozbitka (wystrzelone poduchy) i przez to nie pracowałby poprawnie?
3. Jakieś kodowanie potrzebne czy tylko plug&play?
4. POTENCJALNIE NAJWAŻNIEJSZE: czy jazda z uszkodzonym modułem zagraża bezpieczeństwu, czy jest on tylko do diagnozy i odpalania irytującej diodki a poduchy działają normalnie?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Mar 26, 2019 07:31   

Hejka.

Tak sama z siebie wystąpiła usterka układu SRS u Ciebie?

1. Musisz wymienić na moduł zgodny z numerami. Najważniejsze, jeśli auto masz przedliftowe, musisz użyć modułu z przedlifta. Jeśli poliftowe musisz użyć modułu z polifta. Jeśli TOAF łączy Ci się z modułem oznacza to, że masz wersję przedliftową. Do wersji polfitowej jest oddzielne oprogramowanie.

2. Jeśli wpisała się w niego crash-data - zawsze jest takie ryzyko. Jednak nie spotkałem się z takim modułem, jeśli nie było w nim usterki wewnętrznej. Po wystrzelonych 4 poduchach i wszystkich napinaczach udało się moduł powrócić do życia bez zbędnej gimnastyki.

3. Kodowanie potrzebne jeśli kupisz od innej wersji nadwoziowej i wyposażeniowej. Ściągnij konfigurację ze swojego sterownika i wrzuć do nowego.

4. To zależy. Jeśli moduł poduszek ma błąd wewnętrzny nigdy nie wiadomo jak się zachowa. Jeśli błąd dotyczyłby usterki na poziomie jednej czy kilku poduszek/napinaczy, to system działa cały czas i w razie wypadku odpali to co powinien i może w danej chwili. Irytująca dioda jest po to, żeby zainteresować się tematem i zadbać o swoje bezpieczeństwo :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Wto Mar 26, 2019 07:42   

dzięki za odp!

Diodka poduszek zapaliła się sama z siebie... ale myślę że też miało wpływ na to rozebranie zegarów i wyjęcie gąbeczki, która ktoś kiedyś tą ikonę zakrył :mrgreen: :mrgreen:
Moje auto rozbitkiem nie jest, (co najwyżej miało kiedyś boczny tył walnięty) więc poduszki są raczej nietykane. Jako ze moduł jest na 100% walnięty, to zakładam ze to on powoduje świecenie.
Modułów jest pełno w cenach od.. 9zł, więc coś zaraz zamówię, ale wolałem się upewnić czy właśnie po wystrzale coś tam się nie zapisuje lub uszkadza.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Mar 26, 2019 07:47   

thomassonss napisał/a:
Jako ze moduł jest na 100% walnięty, to zakładam ze to on powoduje świecenie.

W 100% walnięty moduł nie jest podatny na diagnostykę i potrafi także zakłócać pracę innych modułów jak np. sterownik pompy ABS. Jest to jednak na tyle tania impreza, że możesz sobie raz w miesiącu robić taki SWAP :D

thomassonss napisał/a:
Modułów jest pełno w cenach od.. 9zł, więc coś zaraz zamówię, ale wolałem się upewnić czy właśnie po wystrzale coś tam się nie zapisuje lub uszkadza.

Zamawiaj sobie od sprawdzonych osób. Dzięki TOAFowi np. Adam z Zakroczymia sprawdza sobie auto przed rozebraniem na części.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
MaReK Rover serii 75, MG ZT 1940 Sro Lis 20, 2024 21:11
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Toaf brak komunikacji z silnikiem
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Maj 22, 2018 21:10
tmk752
Brak nowych postów [R75] Tempomat - błąd Toaf
uroczya Rover serii 75, MG ZT 49 Sob Maj 07, 2016 15:31
uroczya
Brak nowych postów [R75] Zgasł silnik błąd Toaf
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Mar 01, 2018 06:24
karol77787
Brak nowych postów [MG ZT] TOAF błąd 9A mądrzy ludzie pomóżcie!!
Wojciech76 Rover serii 75, MG ZT 12 Nie Sie 07, 2016 13:19
Wojciech76



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink