Wysłany: Pon Wrz 26, 2016 23:33 [R75] Błąd poduszki - brak komunikacji TOAF
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Hej.
W dniu dzisiejszym zapaliła się kontrola poduszek na desce - podłączam komputer aby zdiagnozować i wyskoczył błąd komunikacji z modułem SRS - pozostałe moduły sprawne, wcześniej łączyło bez problemu - podejrzewa awarię modułu.
Bezpiecznik pod schowkiem sprawny. Gdzie mam jeszcze szukać przyczyny albo czy gdzieś w TOAFie poza SRS jest informacja o innych modułąch?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 26, 2016 23:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Żeby nie dublować, odświeżę. Mam identyczny problem. Na desce zapaliła się kontrolka airbag. Próbowałem się podłączyć do modułu SRS TOAFem oraz innymi komputerami - bez skutku. Wyczytałem tu na forum, że kontrolka airbag na desce bierze zasilanie bezpośrednio z modułu SRS, więc ten nie może być zupełnym trupem i musi mieć zasilanie.
W zasadzie w tym miejscu mam tylko jedno pytanie. Te wtyczki pod siedzeniami są tylko wtyczkami do poduszek kierowcy i pasażera? Czy przechodzi nimi jakaś bezpośrednia komunikacja między modułem SRS a linią z OBD? Nie chciałbym od razu dobierać się do modułu, bo rozbieranie środkowego tunelu na ulicy nie jest przyjemne Może są jeszcze gdzieś wtyczki, które warto sprawdzić?
W sensie innym oprogramwaniem czy z innymi modulami w samochodzie ?
Wtyczki pod siedzeniami są od napinaczy i poduszek w siedzeniach
Moduł SRS ma bezposrenie polacznie z OBD ( ale gdzies po drodze jest jakis mostek ktory łączy tez sterownik silnika i skrzyni biegów z tym. (srs, ECU i Jatco, są na jednej lini));
Wiec jesli nie dizała komunikacja z żadnym modułem.. to szukaj bledow w OBD albo na laptopie.
Chyba że masz polifta.. no to sie nie polaczysz tak czy owak z SRS
Odgrzeję w tym temacie. Mi się komunikuje z TOAFem co prawda, ale mam w module SRS wszystkie rodzaje błędów (od bodajże 90000 - błąd jednostki centralnej, do końca czyli poduszki, napinacze itp). Czeka mnie wymiana, stąd pytanka:
1. Czy moge wymienić na każdy pasujący, czyli z oznaczeniem YWC 107090 czy były wersje sedan/tourer?
2. Czy ma to znaczenie że "nowy" moduł pochodziłby z rozbitka (wystrzelone poduchy) i przez to nie pracowałby poprawnie?
3. Jakieś kodowanie potrzebne czy tylko plug&play?
4. POTENCJALNIE NAJWAŻNIEJSZE: czy jazda z uszkodzonym modułem zagraża bezpieczeństwu, czy jest on tylko do diagnozy i odpalania irytującej diodki a poduchy działają normalnie?
Tak sama z siebie wystąpiła usterka układu SRS u Ciebie?
1. Musisz wymienić na moduł zgodny z numerami. Najważniejsze, jeśli auto masz przedliftowe, musisz użyć modułu z przedlifta. Jeśli poliftowe musisz użyć modułu z polifta. Jeśli TOAF łączy Ci się z modułem oznacza to, że masz wersję przedliftową. Do wersji polfitowej jest oddzielne oprogramowanie.
2. Jeśli wpisała się w niego crash-data - zawsze jest takie ryzyko. Jednak nie spotkałem się z takim modułem, jeśli nie było w nim usterki wewnętrznej. Po wystrzelonych 4 poduchach i wszystkich napinaczach udało się moduł powrócić do życia bez zbędnej gimnastyki.
3. Kodowanie potrzebne jeśli kupisz od innej wersji nadwoziowej i wyposażeniowej. Ściągnij konfigurację ze swojego sterownika i wrzuć do nowego.
4. To zależy. Jeśli moduł poduszek ma błąd wewnętrzny nigdy nie wiadomo jak się zachowa. Jeśli błąd dotyczyłby usterki na poziomie jednej czy kilku poduszek/napinaczy, to system działa cały czas i w razie wypadku odpali to co powinien i może w danej chwili. Irytująca dioda jest po to, żeby zainteresować się tematem i zadbać o swoje bezpieczeństwo
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Diodka poduszek zapaliła się sama z siebie... ale myślę że też miało wpływ na to rozebranie zegarów i wyjęcie gąbeczki, która ktoś kiedyś tą ikonę zakrył
Moje auto rozbitkiem nie jest, (co najwyżej miało kiedyś boczny tył walnięty) więc poduszki są raczej nietykane. Jako ze moduł jest na 100% walnięty, to zakładam ze to on powoduje świecenie.
Modułów jest pełno w cenach od.. 9zł, więc coś zaraz zamówię, ale wolałem się upewnić czy właśnie po wystrzale coś tam się nie zapisuje lub uszkadza.
Jako ze moduł jest na 100% walnięty, to zakładam ze to on powoduje świecenie.
W 100% walnięty moduł nie jest podatny na diagnostykę i potrafi także zakłócać pracę innych modułów jak np. sterownik pompy ABS. Jest to jednak na tyle tania impreza, że możesz sobie raz w miesiącu robić taki SWAP
thomassonss napisał/a:
Modułów jest pełno w cenach od.. 9zł, więc coś zaraz zamówię, ale wolałem się upewnić czy właśnie po wystrzale coś tam się nie zapisuje lub uszkadza.
Zamawiaj sobie od sprawdzonych osób. Dzięki TOAFowi np. Adam z Zakroczymia sprawdza sobie auto przed rozebraniem na części.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum