Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Maj 18, 2011 22:07 [MG ZS/R45] Tłumik końcowy - co pasuje
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam,
mam do was pytanie. Muszę wymienić tłumik końcowy w swoim MG ZS 180. Niestety kupno nowego tłumika przeznaczonego do tego auta graniczy z cudem.
Co mi radzicie dobrać , dopasować ?
Nie interesują mnie buczące tłumiki "sportowe" oraz kwasówki ( zbyt drogie ).
Tłumikarz zaproponował mi tłumik od Rovera 2.0 litry lub MG ZS z silnikiem 1,8 litra. I przespawanie z oryginalnego tłumika samej chromowanej końcówki.
Zastanawiam się tylko czy taki tłumik nie będzie dusił silnika w ZS 180 gdzie jest jednak znacznie większa moc niż w powyższych autach.
Orientujecie się jaka jest grubość rury w powyższych tłumikach Rovera a jaka w MG ZS 180 ?
Proszę o rady co zrobić.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 18, 2011 22:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
od hondy civic coupe powinien spasować caly wydech od kolektorów, ostatnio oglądalem swojego na podnosniku i porowynywalismy z honda kumpla i wyglada na to samo on kupil 2,5cala na 2 tlumolach przelotowych ok 700zl za caly wydech.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pytanie czy układ wydechowy z Rover 45/MG ZS różni się od Rover 400 w mocowaniu
Jeżeli nie, to śmiało możesz taki wydech zamontować, lub końcowy tłumik przeznaczony do Hondy Civic 5D.
Ja mam cały układ wydechowy od złączki elastycznej aż po tłumik końcowy właśnie z Hondy, oczywiście jak wymieniałem go 3 lata temu u tłumikarza to nie miał dedykowanego do Rovera, ale za to miał od Hondy.
Przymierzyliśmy go po długości i pasił, nawet wszystkie szpilki od mocowania były w tym samym miejscu gdzie są gumki do montażu.
Odgrzewam kotleta
Przymierzam się właśnie do wymiany wydechu w swoim ZS 180 (sedan). Już wiem, że tłumik środkowy jest identyczny jak wRoverze 45 2.0. Problem z końcowym.
Czy w ciągu tych 4 lat ktoś sprawdził może czy tłumik od Rovera 45 2.0 pasuje i faktycznie różni się tylko końcówką wydechu? Albo czy pasuje tłumik od Civica 5D?
Też mam problem ze znalezieniem zamiennika. Znalazłem oryginały takie jak VEGAZ MOS-257 i klarius RR360P, są to tłumiki końcowe do sedana, ale kosztują prawie 500zł. Może ktoś znalazł coś innego np. od civica, jeśli tak proszę o namiary.
No to ja chyba wolę zrobić tłumik na zamówienie z nierdzewki za 450PLN. Zastanawiam się tylko jaką końcówkę dać. Coś w stylu oryginalnej czy coś pomodzić z podwójną, tylko tak żeby pasowało do zderzaka.
Nie wiem jak to jest faktycznie i czy ja mam poprawnie, ale mam zamontowany zestaw (środkowy i końcowy) Walkera do ZS-a 120 1.8 plus dospawana końcówka WMsport. Średnica rur była ta sama (z tego co pamiętam 63-64 mm). Jest w miarę cichy, nie pierdzi i mocy nie stracił. Numery to WALKER 22320 i Walker 22335.
Chyba tak, bo środkowy Walker którego numery podałem w katalogu jest opisany jako do ZS 180, a końcowy Walker jako do ZS 120, a łączenie pasuje bez jakichkolwiek przeróbek.
Też mnie dopadła awaria ostatniego tłumika w ZS 180. Dodatkowo mój jest jednym z ostatnich 180siątek i według Rimmera tłumik końcowy po VIN 637209 jest inny niż poprzednie. Czym się różnią? Nie mam pojęcia.
Jako że na Rimmer cena jest z kosmosu, a ten proponowany wcześniej w tym temacie też nie jest tani to postanowiłem poszukać coś innego.
Znalazłem polską firmę PAMAKU z Ostrowa Wlkp. (chyba dawne POLMO), która robi tłumiki między innymi do ZS. Oczywiście do Diesla i 1.8 Pb. Do V6 jest mało chodliwy więc nie robią
Jako, że średnica rury dochodzącej do tłumika jest taka sama jak w oryginale postanowiłem kupić tłumik od Diesla. Pan z tej firmy nie był mi w stanie jednoznacznie odpowiedzieć czy do 1.8 jest mniejsza średnica rury, ale sądząc po rysunku poglądowym tak chyba jest.
Generalnie tłumik jest podobny do oryginalnego, ale na pewno ma mniejszą objętość. Widać, że owal w oryginale jest taki niesymetryczny. W nowym cała puszka jest z 1- 2 cm krótsza. Rura dochodząca do tłumika wydaje się być wygięta w ten sam sposób, ale różni się flanszą połączeniową. U mnie jest na dwie śruby, a w dieslu na 3 tak samo jak w 1.8. Końcówka tłumika jest wygięta w dół i nie jest ozdobna. Mocowania wydają się być umiejscowione w tym samym miejscu.
Oryginalny tłumik na pewno jest cięższy co pewnie świadczy o grubości blachy z której jest wykonany
Do montażu trzeba będzie zmienić flanszę połączeniową i przespawać końcówkę ozdobną. Cena tłumika to 175 zł wliczając przesyłkę. Wczoraj zamówiony, dzisiaj jest więc firma sprawnie wysyła towar.
Poniżej parę fotek
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum