Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam od jakiegoś czasu jeżdżę bez ABSu a jest zima.
Pytanie czy prędkościomierz bierze pomiar z czujnika ABS czy gdzieś ze skrzyni?
Chciałem ustalić które łożysko poszło więc podniosłem koło lewe odpaliłem 5 a licznik w miejscu, na prawym kole licznik wskazywał większą prędkość niż normalnie przy tych obrotach na drodze.
Jeśli to pomiar jest z czujnika ABS to prawdopodobnie znalazłem zepsuty czujnik - czy tak?
Zaznaczam że omomierz wskazywał podobne wyniki na czujniku.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 25, 2017 19:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ADI-mistrzu nie. Pomiar prędkości na licznik jest z przedniego prawego czujnika a do tempomatu używany jest pomiar z lewego przedniego czujnika. Nie jest wyciągana z nich średnia ani nic w ten deseń.
Nie jestem do końca pewien czy jeżeli sterownik wykryje 'za dużą' różnicę w prędkości na 1 kole w porównaniu do innych to czy nie zapali kontrolki i nie odłączy ABSu (ale to moje przypuszczenia tylko).
2002 czyli powinno dać rade polaczyc sie TOAFem. Tam w live data sprawdzisz w czasie jazdy z którego czujnika nie odczytuje prędkości i to będzie rozwiązanie
prebenny, tak powinno być, przynajmniej w R25 i R45 tak jest.
Gdy dłuższą chwilę tylko jedno koło się kręci, zapala się sygnalizacja ABS, ale znika po przejechaniu autem kilkudziesięciu m.
Nie jestem do końca pewien czy jeżeli sterownik wykryje 'za dużą' różnicę w prędkości na 1 kole w porównaniu do innych to czy nie zapali kontrolki i nie odłączy ABSu (ale to moje przypuszczenia tylko).
Ja jestem pewny gdyż tak miałem gdy był przetarty przewód od czujnika i jeszcze coś wskazywał, było 10km/h różnicy i wyłączał się ABS.
Dzięki za odpowiedzi chodź ostatnie są rozbieżne.
Po podpięciu do komputera powiedziało mi że czujnik abs w prawym przednim kole nie działa, ale sporo pokazuje prędko to znaczy że działa. ABS nadal mi świeci choć wymieniłem tylni czujnik bo omomierz nic nie wskazał (po odłączeniu wtyczki).
Czyli rozumiem ze trzeba podpiąć komputer i w trakcie jazdy sprawdzić o co kaman.
Ja miałem latem problem z ABS po odbiorze od mechanika (wymiana z przodu sprężyn i amorów) i problemem była źle wciśnięta wtyczka (wtyczka już nie miała tego 'ząbka' żeby się blokować i jak się komora silnika rozgrzała to nie stykały się piny). Spróbuj rozpiąć i porządnie zapiąć wtyczkę.
Pytanie wymiana piasty dopiero pomogła ale wróciła inna usterka która ustąpiła jak abs przestał działać.
Przy hamowaniu pojawia się takie jakby skrobanie bynajmniej nie są to starte klocki.
sprawdzałem ale gdy uruchomi się abs na lodzie to nie było tego dźwięku tylko normalny skaczący pedał, przy delikatnym hamowaniu nie występuje tyko przy takim w sam raz.
Oj, oj.... pokolenie McDonalda, tylko komputer. Czujnik ABS sprawdzic mozna odlaczajac wtyczne i podpinajac po nia (pod wtyczke czujnika) omomierz, krecimy kolem i jezeli wartosc sie zmienia to czujnik jest OK, jezeli stoi w miejscu to najpierw czyscimy "koronke" na piascie, jezeli to nie pomoze to wtedy dopiero wymieniamy czujnik.
Rover 75 ma tez pewna wade fabryczna, ktora powoduje swiecenie abs mimo, ze czujniki sa ok, ale tego wasze komputery nie pokaza a na serwisie napewno nie zdradza tajemnicy.
[ Dodano: Sro Mar 01, 2017 07:11 ]
j_zuzia napisał/a:
takie jakby skrobanie
taki objaw moze (ale nie musi) swiadczyc o wadzie tzw. koronki. Moze zalozyles kiepskiej jakosci piaste i cos nie halo z koronka (zabki, ktore czyta czujnik abs) to sie czesto zdarza w autach, ktore zamiast wtopionych zabkow, maja koronke wycieta z blachy (w uproszczeniu) np. Mercedes Sprinter czy VW LT.
[ Dodano: Sro Mar 01, 2017 07:14 ]
j_zuzia napisał/a:
takie jakby skrobanie
Ja bym sprawdzil tak: odlacz czujnik abs ten gdzie zmieniales piaste i sprawdz czy nadal usterka bedzie wystepowala, jezeli nie to masz winowajce (abs)|.
ha za tego McDonalda mógłbym się obrazić gdybym nie pamiętał pevexa.
To po rozłączeniu obojętnie którego czujnika efekt skrobania znika całkowicie, czyli co podejrzenia padają na pompę?
To nie pompa jak masz skrobankę i odbijanie pedała to znaczy że ABS włącza się za wcześnie, któryś czujnik gubi sygnał najprawdopodobniej przez uszkodzony/ zardzewiały pierścień magnetyczny na piaście. Lub sam czujnik jest to wymiany ale zacznij od piasty. Podepnij kompa z toafem -- >> http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/
i zobacz prędkości z czujników ABS miałem tak samo nie pojawiał się błąd a pedał odbijał ale po podpięciu okazało się że prędkość na jednym kole głupiała odbiegała od reszty wymieniłem piastę i bingo.
[ Dodano: Czw Mar 02, 2017 22:16 ]
Jak rozłączasz czujnik to de facto ABS całkiem przestaje działać wyłącza się dlatego tego efektu w tedy nie ma. Ale możesz się zdziwić kiedyś jak przyjdzie ci hamować z uwalonym abs-em. Lepiej to zrób szybko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum