Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Sob Sty 21, 2017 13:39 [R75] brak mocy, kopci
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam,
mam takie objawy - po przejechaniu jakiegoś krótszego dystansu zaczyna kopcić, odczuwalnie spada moc, zdarza się, że nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Wyłączę silnik, włączę jeszcze raz i przez parę metrów znowu jest OK, po czym powtórka. TOAF pokazuje jedynie błąd 0100 - przepływomierz powietrza, ale wydaje mi się, że to było już wcześniej. Dodatkowo ostatnio wyjąłem zaślepkę EGR'a. WTF? Idę zaraz czyścić porządnie EGR'a, ale wydaje mi się, że niesprawny EGR nie może dawać aż takich objawów. Macie jakiś pomysł?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 21, 2017 13:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W moim przypadku, co prawda inny silnik, ale zasada działania ta sama. Nieszczelność przy zaworze egr, na łączeniu rury doprowadzającej recyrkulowane spaliny. Silnik zasysał powietrze z komory silnika. W silniku dCi na tej rurze jest czujnik podciśnienia spalin właśnie.
Objawy: silnik po starcie działał poprawnie do pierwszego mocniejszego użycia gazu.
potem zaczynał obficie kopcić, tracił moc z racji przechodzenia w tryb awaryjny. Po wyłączeniu i włączeniu silnika samochód działał ponownie poprawnie znów do mocniejszego użycia gazu. Czasami było również tak, że dopiero przy pewnej prędkości typu 80-100 km/h po dodaniu gazu tracił moc i zaczynał kopcić.
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Sob Sty 21, 2017 15:25
dawidd napisał/a:
Odepnij całkowicie przepływomierz i sprawdź co będzie.
na odpiętym prawie to samo - po starcie jest przez 1-2 km ok jeśli chodzi o moc (choć dymi), później zaczyna się problem z mocą, przestaje reagować na gaz momentami a przy ruszaniu ma ochotę zgasnąć, nie wspominając o tym, że kopci niemiłosiernie. Na jałowym nie kopci, chodzi równiutko. Ponownie żadnych błędów oprócz 0100 - przepływomierz powietrza, oraz świece żarowe, przekaźnik świec (nie pamiętam nr)
Moze być czujnik ciśnienia na listwie... Sprawdź polaczenia, dognij delikatnie piny.
Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność. Do poprawy mocowanie, szukaj tematów na forum
Chyba nie ma na to reguły , u mnie już z 6 lat nie wyskoczylo i nawet się nie poci. Tak jak łączniki stabilizatora, jak kupiłem auto miały pęknięte gumy, ale nie tlukły. Myślę wymienię jak się rozkręca i do tej pory jeżdżę na tych samych bez luzów i z całkowicie popekanymi gumami. Ot to ci taki wyjątek
Zamiast drutu stosowałem taśmę aluminiową i jedną opaskę skręcaną na rurze. Taśma szerokości 1cm i obejmowała caly plastikowy element intercoolera. Ale i tak wszystko dookoła pływało w oleju, IC skończył żywot.
Obecnie taśma ta jeździ u kolegi prebenny. A ja mam cooler z 1.8t i zmienione orurowanie.
3 rozwiązanie to zakup IC całego z aluminium łącznie z kolankiem, ale ceny zbyt astronomiczne i ciężko to u nas dostać.
A co do problemu kolegi, filterek odmy był zmieniany?
Zaloguj TOAFem parametry pracy silnika (grupa 1 z live data) od startu silnika przez przejechanie kilku Km i wystąpienie problemu... potem naciśnij stop i zapisz loga do pliku. Plik podeślij na toaf@roverki.eu.
Następnie zrób taki pomiar na biegu jałowym, przez ok. 3 minuty. Bez dodawania gazu. Ot. tak.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam,
ja osobiście mam podobny problem.Po Odpalaniu auto ładnie pracuje ,wkreca sie w obroty.Jednak w czasie jazdy gdy sie rozgrzeje,lub ponownym odpaleniu, traci moc i do 2 tys. ciezko idzie az strach jechac,na wyzszych obrotach juz jest ok. Gdy po odpaleniu spalanie na komputerze jest w normie to po tym jak nagle sie ,,zamuli'' wzrasta nawet do 20-22 l ,co pokazuje komputer.Gdy sie zamuli zaczyna jakby smierdziec troche paliwem w kabinie. Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie. Mam uszkodzony chyba czujnik tem.zewnetrznej bo pokazuje zla temperature ale to chyba nie ma wplywu na prace silnika. Co dalej zrobic, sprawdzic jak kolega intercooler ,czy moze to pompka paliwa czy jakis inny czujnik? Na poczatku pojade na diagnostyke bo od tego chyba nalezy zaczac. Prosze o porady
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Nie Sty 22, 2017 11:28
MaReK napisał/a:
A ja tam już któryś rok śmigam na IC od 1.8t
OK, ale co, zmieniałeś tylko to -> http://allegro.pl/interco...5168013468.html
Czy plus orurowanie alu, jak pisze kolega wyżej?
Możesz mi wytłuścić co dokładnie musiałbym kupić do takiej zamiany? Dam radę sam to ogarnąć jak coś?
MaReK napisał/a:
A co do problemu kolegi, filterek odmy był zmieniany?
Ja nie zmieniałem, rozumiem, że warto i tam zajrzeć od razu?
MaReK napisał/a:
Zaloguj TOAFem parametry pracy silnika (grupa 1 z live data) od startu silnika przez przejechanie kilku Km i wystąpienie problemu... potem naciśnij stop i zapisz loga do pliku. Plik podeślij na toaf@roverki.eu.
Następnie zrób taki pomiar na biegu jałowym, przez ok. 3 minuty. Bez dodawania gazu. Ot. tak.
Rozebrałem R teraz, czekam na zamówione oringi. Zrobię pomiar jak dostanę graty i złożę go do kupy.
OK, ale co, zmieniałeś tylko to -> http://allegro.pl/interco...5168013468.html
Czy plus orurowanie alu, jak pisze kolega wyżej?
Możesz mi wytłuścić co dokładnie musiałbym kupić do takiej zamiany? Dam radę sam to ogarnąć jak coś?
Zmieniłem intercooler na taki jak z linku, tylko mój był w lepszym stanie Jakby ktoś przed sprzedażą auta zakupił nowy Rurki wykorzystałem swoje + te od 1.8. Połączenie robiłem na aluminiowych łącznikach. Przy intercoolerze korzystałem z szerokich cybantów, które okazały się nieporozumieniem Więc musiałem zmienić je na tradycyjne cybanty... trzymają najlepiej.
curaasan napisał/a:
Ja nie zmieniałem, rozumiem, że warto i tam zajrzeć od razu?
Gorąco polecam
Przy okazji sprawdź jak wygląda stan turbo - od spodu auta.
curaasan napisał/a:
Rozebrałem R teraz, czekam na zamówione oringi. Zrobię pomiar jak dostanę graty i złożę go do kupy.
Okej. Jeśli Twój IC jest okej, rurka z oringami nie jest połamana i mocowanie IC jest całe - to nie zmieniaj. Wyczyść go porządnie - wypłucz w benzynie.
Fiedia napisał/a:
Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie.
Spróbuj za pomocą TOAF'a wykonać pomiary livedata z grupy 1 oraz odczyt wtryskiwaczy. Tylko i wyłącznie jak auto złapie temperaturę.
Fiedia napisał/a:
Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie.
Sprawdzałeś stan turbiny? To gaśnięcie podczas jazdy czy na jałowym też?
To się zrobiło nagle?
Więcej powie diagnostyka i odczyt błędów ze sterownika.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Sprawdzałeś stan turbiny? To gaśnięcie podczas jazdy czy na jałowym też?
To się zrobiło nagle?
Turbina ok, tak zrobiło się nagle wczesniej wszystko chodziło jak nalezy.
Jesli odepniemy przeplywomierz ,to na biegu jałowym skacza obroty,kopci i gaśnie.
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Wto Sty 24, 2017 23:04
MaReK napisał/a:
filterek odmy był zmieniany?
To pytanie pomocnicze - wykręciłem obudowę z filtrem i okazało się, że filtr czarny jak smoła, choć obudowa wydaje się OK, nie mam jakiegoś nagaru, ot zaolejona . Mam stary typ obudowy, chciałbym zmienić tylko uszczelki i filterek, nurtuje mnie jedno pytanie - gdzie ten zaworek odmy i jak sprawdzić czy jest OK?
[ Dodano: Wto Sty 24, 2017 23:02 ]
Panowie,
za wcześnie się ucieszyłem - oringi nowe, mocowanie poprawione, filtr odmy wymieniony i... brak poprawy. Ręce opadają...
[ Dodano: Wto Sty 24, 2017 23:04 ]
longer86 napisał/a:
Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność. Do poprawy mocowanie
za wcześnie się ucieszyłem - oringi nowe, mocowanie poprawione, filtr odmy wymieniony i... brak poprawy. Ręce opadają...
Masz możliwość nagrania video z pracy tego auta tak, żeby nam pokazać problem...
Oraz lepszej jakości zdjęcia z komory silnika?
No i pytanie czy zrobiłeś podstawową diagnostykę komputerową np. TOAFem.
Poprawiłeś połączenie na czujniku w listwie jak pisał longer86. Zdejmij wtyczkę, dognij piny, przeczyść preparatem do poprawy połączeń elektronicznych.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Pią Sty 27, 2017 23:58
MaReK napisał/a:
No i pytanie czy zrobiłeś podstawową diagnostykę komputerową np. TOAFem.
Jasne. Wtryski OK, ciśnienie wstępne paliwa OK, ciśnienie na listwie CR OK.
MaReK napisał/a:
Poprawiłeś połączenie na czujniku w listwie jak pisał longer86. Zdejmij wtyczkę, dognij piny, przeczyść preparatem do poprawy połączeń elektronicznych.
Poprawiłem.
MaReK napisał/a:
Panowie, znalazłem problem - zawór EGR. Zaślepienie pomogło jak ręką odjął
Swoją drogą, przy czyszczeniu nie był mocno zabrudzony, otwierał się i zamykał OK. Nie rozumiem, ale...
Dziękuję wszystkim za pomoc, do zobaczenia niebawem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum