Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
wkurzało mnie i zawsze będzie wkurzać, jak ciężko chodzi pedał sprzęgła, jedni mówią że jest ok a drudzy że ciężko... to chyba zależy od nogi, jak ktoś ma udo i łydkę 30kg to może nie czuje różnicy ale ja czuję bo jestem "atletycznej" budowy
Czy ktoś nie ma samego pedału sprzęgła? zdemontowanego ? potrzebuję go do testów, nie chcę swojego wywalać, bo nie wiem jak to się skończy a nie chce potem szukać na szybko pedału.
Mam taki pomysł żeby przesunąć o 1cm-2cm mocowanie pompy na pedale, i przesunąć adekwatnie do tego pompę żeby ruch był taki sam, ale pod większym kątem, efekt będzie taki że będzie większa "dźwignia" czyli większy nacisk na pompę przy mniejszym nacisku nogi... popróbuję różne wysokości aż znajdę złoty środek, podam wymiary i jak ktoś będzie chciał poprawić u siebie to będzie takowa możliwość.
Niestety jak zmieniam R-kę na inne auto to robię dziurę w podłodze... czas to zmienić
_________________ Pamparampam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 01, 2017 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Boncky, ale wtedy pompka będzie wykonywała mniejszy ruch tłokiem, przez co sprzęgło może nie wysprzęglać się do końca. Myślisz, że to nie będzie problem?
mam, będziesz jakoś w Gliwicach. Ja może jutro Pyskowice nawiedzę. Pisz jak Ci pasuje.
mam teraz małe urwanie głowy, ale za jakieś dwa tygodnie już wrócę do normy, jak byś mógł mi na pw telefon podrzucić, to zadzwonię, często bywam w Gliwicach to się złapiemy
[ Dodano: Nie Lut 05, 2017 19:40 ]
karolj napisał/a:
Boncky, ale wtedy pompka będzie wykonywała mniejszy ruch tłokiem, przez co sprzęgło może nie wysprzęglać się do końca. Myślisz, że to nie będzie problem?
oczywiście że będzie problem, dlatego trzeba adekwatnie przesunąć pompę by zakres ruchu był taki sam, to już pomierzę i zrobię żeby było identycznie, dorobię odpowiednie mocowanie żeby była to kwestia 2 śrubek i po kłopocie, właśnie cały szkopuł w tym żeby tak to ustawić, aby opór na pedale był 2 razy mniejszy ale zakres ten sam
Żeby uzyskać lepsza dźwignie, pompka powinna iść do góry na pedale.
Jesli tak to aby zachować neutralna pozycje pompki powinna ona iść w stronę ściany grodziowej, a juz obecna pompka zbiorniczkiem prawie ze ściany dotyka. I nieważne ile będziesz liczył jesli tłoczysko pompki ma określoną długość. To ruch pedału tylko w jednej pozycji pokonuje tenże określony odcinek drogi i nie da rady tego zmienić, chyba ze zastosujesz jakąś przekladnię.
Żeby uzyskać lepsza dźwignie, pompka powinna iść do góry na pedale.
Jesli tak to aby zachować neutralna pozycje pompki powinna ona iść w stronę ściany grodziowej, a juz obecna pompka zbiorniczkiem prawie ze ściany dotyka. I nieważne ile będziesz liczył jesli tłoczysko pompki ma określoną długość. To ruch pedału tylko w jednej pozycji pokonuje tenże określony odcinek drogi i nie da rady tego zmienić, chyba ze zastosujesz jakąś przekladnię.
poradzę sobie z tym:) i przekładnia będzie ta sama, nikt nie mówił że mocowanie tłoka musi być na środku pedału..;)
Chyba nie do konca mnie rozumiesz, mocowanie tłoka powyżej seryjnego miejsca na pedale spowoduje zbyt krótki ruch, a poniżej spowoduje cięższą prace bo mniejsza dzwignia i pedal zmniejszy swój zakres ruchu.
Spójrz na pedały od boku, punkt obrotu/ mocowania pedału jest środkiem okręgu.
Narysuj okrąg o promieniu od mocowania pedału do mocowania pompki, przesuwając mocowanie wyżej lub niżej zmienisz zakres ruchu tłoka.
Chyba nie do konca mnie rozumiesz, mocowanie tłoka powyżej seryjnego miejsca na pedale spowoduje zbyt krótki ruch, a poniżej spowoduje cięższą prace bo mniejsza dzwignia i pedal zmniejszy swój zakres ruchu.
Spójrz na pedały od boku, punkt obrotu/ mocowania pedału jest środkiem okręgu.
Narysuj okrąg o promieniu od mocowania pedału do mocowania pompki, przesuwając mocowanie wyżej lub niżej zmienisz zakres ruchu tłoka.
Panowie widzę że jesteście wyjadacze w sprawie R75/MG .Mam oczywiście też problem z twardym pedałem sprzęgła ale dochodzi mi jeszcze problem że jak śmigam sporo po mieście to pedał opada na dół ale jak go podciągnę noga do góry to znowu mam spokój na kilka dni.Pada sprzęgło? pompa? zapowietrzony układ???Dodam że sprzęgło działa prawidłowo. Proszę zerknijcie na mój drugi post dotyczący ciśnienia w zbiorniczku .Dzięki za pomoc Panowie.
Zapowietrzony układ, lub przepuszcza uszczelka na pompce, odpowietrzyć zgodnie z opisem z workshop Manual, z tym ze odkręcając odpowietrznik wciśnij pedal calkowicie maksymalnie 2 razy i dolej plyn do zbiorniczka.
Jesli po odpowietrzeniu problem powróci to na 99% pompka, wymiana na inną.
Dzięki Ci wielkie za odp ,jak możesz to podpowiedz mi bo mam podciśnienie w zbiorniczku a jestem po wymianie termostatu rurek itd .Chłodnica zimna a płyn znika i już mam dość .Czasem jest że śmiagam 5 tys i nic a nagle taka liapa i znowu doleje i śmigam i wszystko ok .Z wydechu para biała ale w normie jak to przy lpg w zimę
Korek zbiornika wyrównawczego często puszcza płyn zbyt wcześnie - szczególnie, gdy masz szary korek. Wymiana na czarny korek często pomaga. Gdy płyn się podgrzewa, zwiększa objętość i ciśnienie w układzie rośnie. Wadliwy korek puszcza wtedy płyn, a gdy temperatura płynu spadnie, powstaje podciśnienie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum