Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 67 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Lis 21, 2010 17:39 [R200/400] Porównanie filtrów oleju
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995
Do porównania posłużyły mi dwa filtry, które montowane są w pojazdach marki rover, honda, isuzu i inne. Oba zamontowane były w moim samochodzie ( Rover 416 sli 1.6 112km) przez okres 10 tys km ( 3-4 miesiące).
Producentem pierwszego z nich jest firma David Vasco z Bielska Białej, która powstała całkiem niedawno bo w 2003 roku. Filtr opisany jest jako Fluxar FX 16.
Jego "rywal" to produkt firmy Filtron ( nie trzeba przedstawiać model OP 557.
Ceny:
Fluxar FX 16 ok 20zł ( zapłaciłem za niego w hurtowni w Gliwicach 19,80zł)
Filtron OP 557 od 17zł do 24zł ( sklep z olejami i filtrami w Rudzie Śląskiej 20zł)
Poniżej zamieszczam zdjęcia z mojego porównania:
Przekrój filtra Fluxar FX 16
Przekrój filtra Filtron OP 557
Fluxar vs Filtron
Ocena subiektywna:
Jeśli chodzi o gabaryty to oba filtry są bardzo zbliżone wymiarami(Wys.: 83,5 mm, Wymiar gwintu: M 20X1,5, średnica zewnętrzna: 82 mm). Cechą charakterystyczną Fluxara jest jego wyraziście czerwony kolor. Filtron jest natomiast cięższy oraz sprawia wrażenie lepiej wykonanego. Po rozcięciu filtrów na pół widać nieznaczne różnice w budowie, głównie dotyczą one otworów, przez które wpada olej do materiału filtrującego. Jeśli chodzi o materiał filtrujący jest on bardzo podobny, można by powiedzieć że identyczny( nie wyczułem różnicy w dotyku ). Natomiast większa jego ilość znajduje się w Filtronie OP 557 ( naliczyłem o 12 więcej włókien filtrujących ).
Podsumowanie: Większa ilość materiału filtrującego oraz minimalna różnica w cenie w stosunku do Fluxara FX 16 powoduje, że jako zwycięzcę tego porównania wskazuję Filtrona OP 557. ( Aktualnie stosuję go w moim samochodzie )
Mam nadzieję, że porównanie było pomocne i pokazało choć w minimalnym stopniu różnice w budowie filtrów.
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Lis 29, 2010 09:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 21, 2010 17:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
utal, brawo, brawo za wykonanie takiego testu ! Dzięki takim artykułom nasze forum stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne, a może kogoś zainspiruje na nowe odkrycia
Byl kiedyś taki test tez w Auto poradniku co brali oryginalne filtry z ASO, potem markowe typu Bosch oraz Filtrona i jakieś NoName Ważne jest jak dobrze zauważyłeś ile materiału filtrującego jest w środku. Trzeba by go rozwinąć i pomierzyć jaka długość ma
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 67 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Lis 21, 2010 23:24
Dzięki wielkie za pozytywne komentarze:)... co do uwagi Remi55 aby zmierzyć długość materiału filtrującego, szkoda że nie wpadłem wcześniej na ten pomysł, gdyż teraz większość włókna uległa zniszczeniu i pomiar nie miałby sensu;-)
Tak patrzę i w sumie myślę dlaczego by nie zastosować dłuższego filtru? Mocowanie z tego co widzę jest takie samo a mając dłuższy będzie w nim więcej materiału filtrującego.
Np. zamiast OP557 wsadzić OP580/7
Panowie na Youtube jest dziesiatki filmikow na ten temat. Osobiscie rozcinalem filtr Knechta, Filtrona i Halfordsa do K-seri.
Trzeba tylko wiedziec ze np. Wix to filtron, a Fram robi duzo filtrow takich sprzedawanych pod wlasnymi markami jakis marketow motoryzacyjnych np. Halfords itp. Najlepsza jest seria tego kolesia.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum