Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214] Pomoc w zdjęciu alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214] Pomoc w zdjęciu alternatora
Autor Wiadomość
artursobyy 




Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 9



  Wysłany: Wto Lut 21, 2017 14:52   [Rover 214] Pomoc w zdjęciu alternatora
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1996

Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum i zwracam się z prośbą o pomoc.
Otóż zakupiłem alternator do swojego rovera 214 si i chciałbym go wymienić osobiście ponieważ nie znam nikogo kto mógłby mi w tym pomóc, a samochód stoi pod blokiem i się marnuje. Teraz pytanie moje takie, czy mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak zdjąć stary alternator i założyć nowy, byłbym bardzo wdzięczny ponieważ nigdy wcześniej nie robiłem niczego podobnego i nie wiem jak się za to zabrać, czy jest z tym dużo roboty i czy jako osoba która się na tym nie zna da radę to zrobić samemu?
Jeśli natomiast jest z tym dużo roboty i nie poradzę sobie osobiście, mogę zapłacić komuś kto się zna za pomoc w robocie, Żyrardów (Mazowieckie) Okolice Warszawy.
Pozdrawiam! :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 21, 2017 14:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 21, 2017 18:12   

Tutaj opis dla:

Rover serii 200 silnik serii K bez klimatyzacji


https://zapodaj.net/a965919b0aa4c.jpg.html



 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63



Wysłany: Wto Lut 21, 2017 22:39   

Panie kochany tosz to trza altka poluzowac to pasek zejdzie, odkrecasz przewody, wykrecasz srube mocujaca i voila, gotowe :D nowy wkladasz na miejsce i w odwrotnej kolejnosci. ja dla pewnosci zdjalem minusowa kleme, warto przy zabawie z kabelkami ;p
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
artursobyy 




Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 9



Wysłany: Sro Lut 22, 2017 02:41   

Dzięki panowie, później spróbuje jeszcze raz bo poszedłem odkręcać ale śruby to są tak zjechane że klucze się kręcą, muszę znaleźć jakiś sposób na te śruby i powinno być okej
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 22, 2017 18:11   

Spryskaj czymś w rodzaju wd-40 a jak jest miejsce na zamach to przed odkręceniem przyłóż w śrubę młotkiem tylko w alternator nie traf :grin:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lut 22, 2017 19:32   

artursobyy napisał/a:
Dzięki panowie, później spróbuje jeszcze raz bo poszedłem odkręcać ale śruby to są tak zjechane że klucze się kręcą, muszę znaleźć jakiś sposób na te śruby i powinno być okej


Naspawać nakrętki i odkręcić jak człowiek :wink: Potem nowe śruby tylko sobie weź w klasie 10,9 albo 12,5 żeby w przyszłości nie mieć problemów z objechanymi łbami czy zerwanym gwintem śruby jak się zapiecze.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 22, 2017 22:38   

jak jest miejsce a śruba objechana to najlepszym narzędziem na okrągły twór jest klucz do rur ;) nie raz mi uratował sytuację
_________________
75 Red Edition
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Lut 23, 2017 12:29   

Jak jest miejsce to można próbować Vise Grip czyli Morsem :) . Ale najlepiej mieć klucze sztorcowe, takie specjalne do objechanych śrub. Mają w środku ostre spiralne wycięcia,wcinają się w łeb śruby i nie ma mocnych. Ja kupiłem na All... za 50 zł komplet,może nie super jakości ale zdają egzamin :) .
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 24, 2017 10:22   

ewentualnie klucz który już kiedyś mnie uratował z obrobioną śrubą i polecam firma jonnesway - seria supertech

przykład https://www.youtube.com/watch?v=lYk4xA_DSL4
_________________
75 Red Edition
 
 
Sadev 



Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 24



Wysłany: Czw Cze 29, 2017 19:45   

Witam, przymierzam się do wymiany alternatora, posiadam klimatyzację i z tego co widzę będę miał problem z odkręceniem śrubek mocujących przewody. Poza tym atakowałem ten nadlew w kształcie łba śruby 13mm, ale nie udało mi się zluzować paska, (nie wiem może jest ten mechanizm zapieczony). Teraz mam pytanie, jak obluzuje te 2 główne śruby mocujące, pasek powinien się bezproblemowo obluzować tak? przewody będę w stanie odkręcić dopiero gdy zmienię nieco położenie alternatora inaczej musiałbym demontować rurki klimatyzacji.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Cze 30, 2017 21:53   

Nie sądzę aby napinacz się zablokował. W dobrą stronę tym kluczem ciągnąłeś ?
 
 
Sadev 



Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 24



Wysłany: Sob Lip 01, 2017 12:58   

Teraz mówiąc szczerze zgłupiałem, zabrałem się do tego jeszcze raz, tym razem udało mi się znaleźć mniej wyrobioną trzynastkę, i ta nakrętka się obkręca, tzn była dokręcona a ja ją zluzowałem, czy to powinien być nadlew? czy jest to poprostu śruba wkręcona którą powinno się "dokręcać" w celu zluzowania napinacza? Jest to śruba pod dolnym mocowaniem alternatora.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lip 01, 2017 13:37   

Tak żeby zluzować kręcisz zgodnie z wskazówkami zegara

[ Dodano: Sob Lip 01, 2017 14:37 ]
Ale to chyba jest taka pseudo śruba odlana z korpusem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Sadev 



Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 24



Wysłany: Nie Lip 02, 2017 10:39   

Według instrukcji dla auta bez klimy ( ja mam ) śruba znajduje się od przodu auta (tam nic nie widzę i gdy włożę rękę nie wyczuwam) sądziłem że ta śruba jest z lewej strony patrząc od przodu, ale teraz już mam mętlik.

https://zapodaj.net/ef2a6228a7393.jpg.html

https://zapodaj.net/5cfdf77fe270a.jpg.html

P.S

Ściągnąłem manuala, dla silników z klimą śruba od napinacza znajduję się pod napinaczem i trzeba go atakować spod spodu także muszę oddać auto do mechanika ponieważ nie mam dostępu do kanału.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25] Ustawienie rozrządu po zdjęciu paska
Venturek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 09, 2023 15:27
Remigiusz
Brak nowych postów [Rover 200 1.4 98] łozysko alternatora
seba58 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Mar 01, 2011 18:53
rovek
Brak nowych postów [Rover 200] Osłona alternatora
robsson78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Cze 18, 2013 15:56
robsson78
Brak nowych postów [214i 99'] Czy na zdjeciu widac jakies nieprawidlowosci?
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Pon Wrz 22, 2008 18:36
memphisto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink