Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam, mam problem z moim Roverkiem1.8 vvc.
1. Przy odpaleniu na zimnym silniku ma niskie obroty takie, ze auto potrafi zgasnac - tak sie dzieje gdy nie wlacze elektryki (swiatel, dmuchawy radia). Jak zalacze elektryke czy tez puszcze sprzegło to on dostaje troszke nizsze obroty. Jak jest cieply to z odpaleniem jest wszystko ok.
2. Dzis jak jechalem autem po podczas jazdy mi sie zapalila kontrolka ABS i zgaslo radio ale jak wiadomo jak sie jedzie to tak jakby odpalil na biegu (tak mi sie wydaje).
3. tak to wyglada z temperatura i obrotami na ciepłym silniku po przejechaniu 15 km. (zdjecie)
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 20, 2017 19:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ten górny, a dolny jest od zegarów. Jak go odepniesz to powinien załączyć się wentylator chłodnicy po odpaleniu i nawet na ciepłym silniku powinny być podwyższone obroty.
Ja bym jeszcze sprawdził czy ładowanie jest jakie być powinno. Może się alternator kończy. Wtedy za niskie napięcie na instalacji i komp zaczyna świrować. Nie te czasy otwarcia wtrysków, nie te napięcia na czujnikach itd
Jeśli rozrusznik jest z przekładnią planetarną to powinno dać radę nim zakręcić nawet przy 9V na akumulatorze pod obciążeniem.
Silnik od MG ZR 160 a zegary sa od 200 wiem ze dziwne.
Chłopaki jest taki problem ze dzis wsiadam do auta odpalam - obroty niskie, zapalam swiatła auto gasnie, prubuje odpalic i dopiero za 3 razem odpalil przy pomocy dodania gazu. Ponownie zapalam swiatła i znowu gasnie. Probujac odpalic auto nawet z gazem tak dlugo krecil az sie akumlator nie rozładował a auto nie odpalilo.
Rozumiem ze bym musiał posprawdzac różne rzeczy ale nie mam bladego pojecia co to moze byc. Chciałbym tylko dodac ze ten problem zaczał pojawiac sie po wymianie uszczelki pod kolektorem ssacym.
bartek19901990, Matko bosko, toć piszemy co masz sprawdzić. trzeba po kolei eliminować pewne rzeczy. Jak był zrzucany kolektor, to trzeba zobaczyć czy wszystko podpięte jak powinno być, czy szczelne. My Ci tu mówimy o prostych rzeczach, które możesz sprawdzić całkiem sam, wystarczy pójść do auta i trochę pogmerać, dodatkowo poczytaj sobie forum, hasła zostały podane na tacy. Nikt z nas za ciebie tego nie zrobi
No to jak ten kolektor zrzucałeś to zacząłbym od sprawdzenia, czy przypadkiem nie wypięła się któraś z kostek oczujnikowania kolektora. Najprostsze i najszybsze do sprawdzenia, tak samo jak ładowanie. Podładuj aku, odpal auto, niech chodzi nawet kulawo i miernik w dłoń sprawdzając jakie napięcie na klemach. Tylko wpierw porządnie naładuj aku. Niski prąd ładowania i długie ładowanie. Areometr masz do mierzenia gęstości elektrolitu ? Może aku dogorywa albo jakaś cela padła i jak wcześniej pisałem, napięcie siadło. Reszta to jak koledzy wyżej piszą.
Szukanie usterek w autach to eliminowanie krok po kroku kolejnych MOŻLIWYCH punktów. Czyli sprawdzasz jeden element. Jak jest OK to go pomijasz i sprawdzasz kolejny. I tak w kółko aż dojdziesz do rozwiązania. Czasem przyczyna może być prozaiczna, przetarty gdzieś kabelek. Wyjdzie przy pomiarach.
Czujnik temteratury został wymieniony ten w zółtym kwadracie. Silniczek krokowy wyczyszczony specjalnym srodkiem do czyszczenia EGR. teraz jest cieplo na dworze to auto juz nie gasnie ale obroty na zimnym jeszcze sa okolo 500.
Sądząc po pierwszym zdjęciu z tego postu to masz chyba uszkodzony termostat.
Wskaźnik jest strasznie nisko jak na ciepły silnik który przejechał 15 kilometrów.
Nie masz problemów z ciepłym nawiewem ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Sądząc po pierwszym zdjęciu z tego postu to masz chyba uszkodzony termostat.
Wskaźnik jest strasznie nisko jak na ciepły silnik który przejechał 15 kilometrów.
Nie masz problemów z ciepłym nawiewem ?
Problemu nie ma z ciepłym nawiewem. termostat był sprawdzany jest dobry.
[ Dodano: Pią Mar 03, 2017 06:27 ]
MultecFSO napisał/a:
Masz uszkodzony czujnik temperatury do ECU. Jest to czarny czujnik w ZR160, nie brązowy.
Gdzie sie znajduje ten czarny czujnik? ja tam widze 2 czujniki jeden do komputera a drugi na wskaznik od licznika.
Czarny czujnik jest pod tym zaznaczonym na zdjęciu, tylko że prostopadle (wkręcony pionowo). Włóż rękę pod spód tego brązowego, tylko bliżej głowicy, powinieneś go wyczuć.
Wypnij wtyczkę od czujnika czarnego lub brązowego i sprawdź wskazania temperatury na desce, będziesz wiedział który czujnik jest od temp. a który od kompa wielki mi problem.
Dobrze że termostat jest ok. Jeśli tak to chyba czujnik temp. do wskazań na deskę się sypie bo wskazanie z pierwszej fotki nie jest normalne dla nagrzanego silnika.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum