Te zdjęcia sa jakos zmieszane, przypomnę ze czesc fabryki w longbridge nadal należy do SAIC i produkują MG, spójrz na googla earth, Birmingham, west midlands lowhill lane, zdjęcia na Google earth sa z 2016 roku i widac główny wjazd do fabryki który ma sie świetnie, czesc terenów została przekształcona na sklepy itd, w części kontynuowali produkcje.
Gdzies widzialem artykuł o wygaszaniu produkcji mg6 z powodu małego zainteresowania. Musze zglebic ten temat. Fabryka w cowley tez została podzielona na kilka części, postawili sklepy i budynki mieszkalne, a czesc fabryki bmw przebudowala zmienila nazwę na Oxford i po dzis dzien produkuje mini.
Bardzo kusi mnie jechac do brata do Londynu i wybrac sie na wycieczje do Birmingham by na własne oczy zobaczyć jak to obecnie wygląda...
Tak jak mówiłem, fabryka stala z produkcja od 2005, w 2011 wznowili, ostatnio produkowane MG3 (widoczne na zdjęciach) i MG GS.
Artykuł z wrzesnia 2016, wiec fotki mogą być autentyczne, tym bardziej ze w artykule mowa o przeniesieniu calej produkcji do chin a w longebridge zostaje tylko kilka oddziałów biurowych.
Druga sprawa, czy w tamtym okresie np VW , audi itp, mieli w swojej ofercie odpowiednika mg F/Tf? Szwaby miały tylko brzydkiego golfa cabrio, audi także ZTCP nie miało małego roadstera? A jaka konkurencje miał Rover 200 Vi? albo ZR 160? wśród niemieckich marek?
slax, nie przesadzajmy, bo konkurencja była i to mocna:
MG F/TF - Audi TT (weszła 3 lata po MGF)/Mazda MX-5 (była od zawsze i to bardzo popularna w UK) zależnie, czy zależy Ci na tylnym napędzie, czy nie, a oba auta mają trwalsze silniki i lepiej się prowadzą, a chwilę później Opel Speedster, czyli... tadam... Lotus Elise w innym ubranku
200Vi/ZR 160 - konkurencja to każdy hot hatch, a w bonusie dostaje się trochę większą budę
[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 11:53 ]
longer86 napisał/a:
Podalem przykład skody, z czego znałeś skodę zanim odbudowal ich vag?
Favotitka? Cos jeszcze? Bo o istnieniu pierwszych modeli octavii ja dowiedziałem sie dopiero po wypuszczeniu octavii przez vag.
Hehe... longer86, nie jesteś tak wiele ode mnie młodszy, a 105/120 nie pamiętasz? te z silnikiem z tyłu, a chłodzeniem i bagażnikiem z przodu, do tego otwieranym na bok.
Moje pierwsze auto to Skoda S100 odziedziczona po dziadku i ojcu, a to była już ich druga.
No i jako dziecko jeździliśmy na Słowację, to tam ciągle jeździły Octavie, Felicje i Spartaki (te z lat 50-tych).
No i Czesi dobrze pograli, bo de facto Felicja to w dużej części (łącznie z silnikiem 1.3!!!) Favoritka po FL.
flapjck1 napisał/a:
Pamietajcie ze dla przecietnego angola rover to marka dla " grzyba" i traktowali go tak jak my calkiem niedawno poloneza...
longer86 napisał/a:
Wspominałem o tym wczesniej, jak mieliśmy fiaty i poloneza to każdy chcial miec astre czy golfa,
Dlaczego?
I w Polsce i w UK powody były dokładnie te same - z powodu wielu nawarstwionych problemów (podatków, związków zawodowych, złych decyzji rządu i zarządu) zarówno Rover, jak i polskie marki zostały 10-30 lat za konkurencją.
Nie zapomnę pierwszej jazdy stopem A80 B4, a potem Omegą I 2.0 wuja i A100 2.3 znajomego dziadka, tak 1986-88 i przepaści, która dzieliła te auta (Audi jeszcze wtedy było postrzegane mniej prestiżowo niż Mercedes), a właśnie Skody S100 i FSO 125p 1500 ME, które mieliśmy w rodzinie.
Podobnie było w UK - Rover 45, czyli Honda Civic 1995 vs. Honda Civic 2005, MG ZR/ZS vs. Civic TypeR, żeby już o innych markach nie wspominać.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dziwne, to wygląda trochę tak jakby Chińczycy tam narobili bałaganu i uciekli
Zdjęcie według mnie silnika z MG3, W galerii widać też sanki z TF prawdopodobnie produkcji NAC
Na starszych zdjęciach z 2007-8 widać dziesiątki różnych karoserii 25/45/75.
Na starszych zdjęciach z 2007-8 widać dziesiątki różnych karoserii 25/45/75.
To wszystko zostało po wstrzymanej produkcji w 2005(?)
Jako taką ciekawostkę dodam że na YT można znaleźć jakiś filmik grupki osób które "na lewo" wchodzą na teren fabryki (albo w 2016 albo w 2017r)i chodzą sobie po pomieszczeniach...
a na końcu mijają trochę zdezelowane, poobijane modele m.in MG6 gdzieś na tyłach fabryki.
Ciężko powiedzieć co tam się dzieje... co oni tam produkują... może nie wszystko im wychodzi
Kiedyś gdzieś czytałem artykuł na temat ile szt MG6 sprzedali w UK w którymś tam roku i było to chyba 10szt i te 10szt to były egzemplarze należące do firmy wynajmującej samochody. Na ile to prawda? Nie wiem.
Obecnie od wrzesnia 2016 nie produkują nic. Wstrzymali montaż mg3 i zamiast płacić 5% podatku za auta ostatecznie montowane w Anglii , będą importować calosc z chin z podatkiem 10%.
W longbridge zostali tylko inżynierzy i projektanci w ilości 300 osób. I jest to jedyny dział który tam pozostał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum