Wysłany: Czw Mar 09, 2017 23:36 [75,ZT]ELM327BT na D-CAN dla Deep OBD
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Wiem że pewnie większość z was do diagnostyki używa TOAF'a jednak chciałbym przedstawić temat którym być może ktoś się zainteresuje.
Według Ediabaslib która jest częścią znanej niektórym apki Deep OBD dla BMW można przeflashować ELM327BT lub WiFi tak żeby obsługiwał dodatkowe protokoły, format RAW dla magistrali CAN nie tracąc przy tym funkcji diagnostyki silnika.
1. Połączenie kabelkiem otg kabla dcan do telefonu jest trochę niewygodne.
2. Nawet jak ktoś używa laptopa to pewnie nie pogardzi interfejsem na bluetooth
3. Można obsługiwać dużo więcej samochodów w tym Vagi przed 2001 rokiem
4. Być może nawet mems 1.9 w memsdiagu jeśli obsługa hosta jest zrównoleglona z bt
Jeśli ktoś jest w stanie potwierdzić działanie tego z roverem to było by świetnie, pewnie przyda się to dla innych. Niestety w sieci brak informacji na temat kompatybilności tego softu z różnymi wersjami których jest sporo i trzeba uważać. Ja sam niestety nie mogę potwierdzić działania tego z 75 bo go nie posiadam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 09, 2017 23:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bywasz w Rzeszowie
Zawsze możesz dogadać się z Markzem i sprawdzić.
Jak możesz to napisz co trzeba nabyć i co zrobić by to odpalić.
Jak mi coś odbije to przetestuje, dodam tylko że dawno nie było okazji do picia tak więc ryzyko odchyłu jest niewiarygodnie wysokie
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Trzeba mieć ELM327, w środku musi być PIC18F25K80, nie może być na MCP2515.
Do tego chip bluetooth HC-04 HC-06 lub kompatybilne np. BK3231Q.
Autor odpowiedział że po przeflashowaniu interfejs traci swoje wszystkie dotychczasowe funkcje. Zostaje tylko działanie z Deep OBD i ewentualnie Ediabasem po zmianie Api32.dll
MaReK, Wiem że ELM327 do drogich rzeczy nie należy ale bez tego info nie chciałbym go uszkodzić skoro już jeden mam. Niestety mój jest i tak wyeliminowany przez to że to wersja mikro z badziewnym MCP2515.
Ja sobie zamówiłem takiego 1.5 ale na BT.
Chłopaki z BMW próbowali robić już coś w tym zakresie, ale niestety nie bardzo im to wychodziło. Tzn. oni w/g własnego projektu, a nie tej apki na andruta.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzisiaj przejazdem byłem w Krakowie i kupiłem używkę dużego elm327 v1.4b z wszystkim co potrzebne. Zobaczymy czy coś z tego będzie.
MaReK, marcin.misek, Jeśli chcecie to na tej stronie jest też info jak dodać moduł bluetooth do waszego kabelka k+dcan.
W zasadzie w każdy kabelek na usb można wpiąć taki hc-05 przed konwerterem usb (np. Ft232rl), na stronie dodatkowo modyfikują soft tego bluetootha żeby mieć większą prędkość przesyłania danych.
Przyznaję że niepotrzebnie się tak napaliłem myśląc że coś można zyskać nie tracąc niczego.
Jeśli chcecie to na tej stronie jest też info jak dodać moduł bluetooth do waszego kabelka k+dcan.
Tak wiem. Widziałem. Właśnie chyba z tym walczyli chłopaki.
Dawno nie rozmawiałem z kolegą - spytam może dzisiaj czy mają jakieś efekty, ale odkąd zaczął pracę dla bawarczyków to nie ma czasu na pierdzielenie się po forach
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum