Wysłany: Pon Mar 13, 2017 11:58 [R75] Kręci, nie odpala
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Hej,
sprawa wygląda następująco.
Z roverem od momentu zakupu nie było problemu z odpalaniem poza słabym akumulatorem, który został wymieniony.
Kilka dni temu po przyjeździe do pracy stwierdziłem, że zrobię test klimy. Test przebiegł sprawnie, zero błędów. Po tym procederze auto jednak już nie odpaliło.
wszystkie funkcje auta działają, elektrozawory, przekaźniki podczas przekręcania kluczyka w pozycję II brzmią tak, jak zwykle, na wyświetlaczu też nic się nie pokazało. Auto kręci jednak do uruchomienia silnika nie dochodzi.
Dodam że w tym dniu, w którym przestał odpalać, spadł średnio obfity deszcz, a dywaniki pod fotelem kierowcy i pasażera są mokre i były mokre od czasu zakupu autka.
Co do tej pory zrobiłem, to:
- dolałem paliwa, jest ponad 20 litrów,
- Odpiąłem akumulator na chwilę,
- Posprawdzałem czy coś się nie wypięło pod maską i faktycznie jedna wtyczka była całkowicie wypięta. Po wpięciu jej z powrotem, nie ma różnicy. (domniemam, że była wypięta cały czas, nie wiem od czego jest), fotka w załączniku.
longer86 w innym temacie zasugerował już sprawdzenie EWS. Dzięki!
Najpóźniej do środy będę miał kabel VAG KKL i podepnę się z TOAFem. Powinno pokazać błędy związane z EWS, cokolwiek innego?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 13, 2017 11:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najpierw sprawdź czy dochodzi paliwo. Pod maską pod osłoną silnika jest przewód z wtyczką do listwy wtryskowej. odłącz go i niech Ci ktos przekręci kluczyk na zapłon i zobaczysz czy paliwo wylatuje czy pompka się załącza.
A z tego co widać na obrazku miałes odpięty jeden z silniczków sterujących klapkami w kolektorze.
Na myśl przyszła mi instalacja gazowa. Ona również zarządza działaniem pompy paliwa, prawda? Byłem wyregulować instalację, sprawdzić szczelność i wymienić filtry. Po tym zabiegu auto zaczęło długo kręcić zanim się uruchomiło. Rozwiązaniem problemu było przełączanie na benzynę trochę przed zgaszeniem auta. Wtedy odpalało bez zająknięcia.
Dzwoniłem do firmy robiącej serwis i powiedziano mi, że instalacja nie wpływa na działanie pompy paliwa po wyłączeniu i próbie ponownego włączenia silnika. Za długie kręcenie może odpowiadać wadliwy reduktor.
R4 zamieniłem z R1 i F20 z F19, nie ma różnicy. Natomiast awaryjnie na gazie zaczął chodzić, tj. odpalił z trudem pochodził kilka sekund strasznie nierówno i zgasł.
R4 zamieniłem z R1 i F20 z F19, nie ma różnicy. Natomiast awaryjnie na gazie zaczął chodzić, tj. odpalił z trudem pochodził kilka sekund strasznie nierówno i zgasł.
Awaryjnie na gazie nie jest łatwo odpalic szczegolnie jak zimno na dworze. Moze pompa paliwa konczy żywot u mnoe tez padła nagle czasem chodziła czasem nie. Dobrze by było odpalic na gazie i zaraz go wyrzucić na benzyne jak na benzynie zgasnie to prawdopodobnie winna bedzie pompa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum