Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] znów zgasł i nie odpala
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 23, 2017 19:52   [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam,
Jakiś czas temu dodawałem temat, przyczyną było zgaśnięcie w trasie oraz błą zbyt niskiego ciśnienia.
Wymieniłem pompę paliwa w baku (wcześniejszą kupowałem nową w lipcu 2016, gdy pierwszy raz się zdarzyło, że zgasł i był problem niskiego cisnienia wstępnego 1,46 bar. W styczniu 2017, czyli około poł roku po wymianie podobna sytuacja - auto zgasło na trasie i nie odpaliło już - dopiero po zalaniu paliwa pod korek. Znów wymiana pompy w baku, na jakiś inny model). Na ostatniej jeździłem aż do dzisiaj, gdy znów auto zgasło w trasie i nie odpala. Błąd wyskakuje zbyt niskie ciśnienie.

Nie mam pojęcia co to może być, trudno mi uwierzyć, że w przeciągu 8 miesięcy padłyby 2 pompy różnych producentów.

Co jeszcze może być przyczyną?
Czy może coś powoduje, że pompa paliwa w baku źle pracuje lub szybciej się psuje?
Przy wymianie ostatniej pompy mechanik coś wspominał o jakichś ssawkach, które są w baku, że coś z nimi nie do końca jest w porządku.

Macie jakieś pomysły?

Dodam jeszcze, że dziś udało sie po długim kręceniu odpalić 2 razy, ale po 2 sek. zgasł.

Paliwa w baku mam 1/2 aktualnie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 23, 2017 19:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 23, 2017 21:24   

Mam, sprawdzic konektory podłączeniowe na pompach i przestawać kupować gowniane zamienniki pomp. Kup używkę vdo choćby z pastucha tdi za 30 zł i bedzie jeździć, chyba ze zacina Ci sie zaworek zwrotny i caly czas upuszcza paliwo w powrot
_________________
75 Red Edition
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Mar 23, 2017 23:03   

przecież pompa paliwa w baku nie wytwarza ciśnienia, ta przy akumulatorze jest pompą zasilającą niskiego ciśnienia, te 1,46 bara to jest mierzone przy filtrze gdzie pompuje pompka koło akumulatora
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 23, 2017 23:58   

sash997 tylko jak pompa w baku nie będzie pompować to ta przy akumulatorze nie będzie miała z czego wytworzyć ciśnienia (paliwo będzie w drugiej komorze). Natomiast skupiłbym się na 3 rzeczach:
- czy nie ma syfu w zbiorniku
- zaworek zwrotny
- pompa przy aku

Możesz jeszcze spróbować odłączyć czujnik na filtrze i sprawdzić czy wtedy odpali.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Mar 24, 2017 00:24   

juzek ma pół baku paliwa więc nawet przy martwej pompce w baku powinno auto działać bez zarzutu
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 24, 2017 09:14   

sash997 napisał/a:
juzek ma pół baku paliwa więc nawet przy martwej pompce w baku powinno auto działać bez zarzutu


Pod warunkiem, że w czasie jazdy to paliwo mu się nie przelało i pompka nie zaciągnęła powietrza.

W poliftach nie ma pompki kolo akumulatora i jakos musi jeździć bez niej.
_________________
75 Red Edition
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Mar 24, 2017 16:38   

ale w polifcie jest prawdopodobnie inna pompka w baku bo to ona wtedy musi zrobić ciśnienie dla pompy wysokiego ciśnienia,trzeba by porównać,dużo innych diesli ma właśnie tylko pompke w baku która robi ciśnienie, wogóle dziwne pomysły mieli przy projektowaniu aby czarować 2 pompki, w volvo V50 jest diesel na common railu i niema żadnej pompki wspomagającej i też działa :)tzn są wersje z pompką w baku i bez
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 24, 2017 18:27   

longer86 napisał/a:
W poliftach nie ma pompki kolo akumulatora i jakos musi jeździć bez niej.

Może w jakiś bardzo późnych wersjach, bo u mnie pompka przy akumulatorze jest.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 24, 2017 18:07   

Dzisiaj dolałem 20L paliwa, czyli jest gdzieś około 80% baku i oczywiście odpalił:/
Ciśnienie wstępne paliwa na biegu jałowym wynosi 3,0-3,2 natomiast podczas jazdy, spada do 2,7.
Na jałowym jak chodził, to ściskałem powoli wężyk przy zaworze zwrotnym i ciśnienie rosło, dochodząc do około 4,2 b. Nie wiem jakie to ma znaczenie - teoretycznie to normalne, że ściskając ten wężyk, ciśnienie rośnie.

Mechanik cos wspominał o wężach, przez które przepływa paliwo z jednej komory do drugiej i jego zdaniem tam gdzieś jest nieszczelność.
Niby coś w tym jest, tylko, że gdyby to na 100% było to, to auto za każdym razem by nie odpalało, jakby było mniej paliwa. A jeździło normalnie przez 3 miesiące.

[ Dodano: Pon Kwi 24, 2017 19:07 ]
Czy luźne przewody, węże, ssawki w baku mogłyby być przyczyną, szybszego zużycia/zacierania się pompy w baku?
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 24, 2017 18:10   

up
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tmk752 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2016
Posty: 105



Wysłany: Wto Kwi 25, 2017 10:06   

Ja miałem podobnie, tzn wymiana pompy wstępnej na engine techa spowodowało że jeździłem na niej jakieś 2-3 tygodnie i padła. Natomiast kupiłem pompę wstępną Magnetti Marelli i śmigam do dziś. Noi tylko Verve i czasem dorzucę mixola.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 25, 2017 11:42   

j0zek napisał/a:
Czy luźne przewody, węże, ssawki w baku mogłyby być przyczyną, szybszego zużycia/zacierania się pompy w baku?

tak, jeśli ta nieszczelności będzie powodować zasysanie powietrza
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 25, 2017 20:04   

Po wymianie nadal jest problem przy paliwie w ilości około połowy lub mniej - zdarza się, że przy mocniejszym przyspieszaniu auto poszarpuje.

Na 1 wtryskiwaczu korekty są w okolicach + 1,2-1,5 .

Ponadto zakładam że: pompa w baku jest sprawna, zbiornik jest czysty i wszystkie elementy siedzą sztywno, zawór zwrotny sprawny, nie przepuszcza, pompa progowa sprawna.
Paliwo raczej nigdzie nie wycieka przez wężyki.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 25, 2017 23:58   

Wrzuć sobie mapę standard 131KM i zobacz czy objawy ustąpią.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 27, 2017 17:23   

Nie ma znaczenia na jakiej mapie.

Zauważyłem, że wystąpił 1 błąd 1255 "czujnik ciśnienia paliwa".
Poza tym nic.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 01:25   

j0zek napisał/a:
Zauważyłem, że wystąpił 1 błąd 1255 "czujnik ciśnienia paliwa".

Na pewno za tym było napisane "wstępnego".
Kupiłeś cały zestaw od kogoś na olx z tym czujnikiem czy bez? Może go podmień. To ten nakręcany na filtr paliwa. A może przewody Ci się naderwały tudzież wtyczka luźno lata?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 05:04   

Ten blad chyba wyskoczyl wtedy jak wlaczylem zaplon na wypoetym wezu od pompy progowej, aby sprawdzic czy i jak leci paliwo. Pewnie dlatego wylapalo blad czujnika.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 06:23   

jeżeli p1255 jest kwestia czujnika, kabli itp ale samo ciśnienie jest ok to nie powinien gasnąc
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 16:39   

Czy mozliwe, że auto szarpie podczas przyspieszania, gdy podłączony jest toaf i live data w silnik?
Dzisiaj jechałem bez włączonego toafa i raczej nic nie szarpało.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 19:29   

Powstrzymam się od komentarza
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]zgasł i nie odpala.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 06, 2021 10:33
0L0
Brak nowych postów [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
imperialista Rover serii 75, MG ZT 61 Czw Lis 24, 2016 20:23
Adrian138
Brak nowych postów [R75] zgasł podczas jazdy i nie odpala
niedzia Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lut 10, 2018 20:25
niedzia
Brak nowych postów [R75]Zgasł podczas jazdy i nie odpala
JaCu Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Kwi 24, 2017 14:56
JaCu
Brak nowych postów [R75] Nagle zgasł, nie odpala, mrugają kontrolki.
Piotrass Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Sty 24, 2010 13:02
Piotrass



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink