Wysłany: Czw Mar 30, 2017 06:55 [Rover200] wymiana całego silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1999
Witam.
Chyba w moim Roverze trzeba będzie wymienić silnik...
Moje pytanie brzmi czy będzie pasował silnik np. 1.8 (na pewno jest większy, czy się zmieści?) albo 1,4 16V ?
Na co zwracać uwagę gdy będę już go kupował?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 30, 2017 06:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powiem tak, bardziej skłaniał bym się ku takiej samej wersji silnika jaką mam teraz.
Chce kupić cały silnik z osprzętem więc mocowania bd pasować i do skrzyni też.
Nawet już parę znalazłem, ale na co zwracać uwagę przy kupnie?
Tyle że wszystkie są już wyciągnięte nie chciałbym kupić bubla...
Przede wszystkim sprawdzasz korek i bagnet czy nie ma majonezu. Dobrze też spuścić olej i sprawdzić co wyleci. Jak jest mokro na składaniu głowicy z blokiem to wiadomo co to może oznaczać.
Rozebrać silnika raczej Ci nie dadzą. Najlepiej to zrzucić stopy korbowodów i zobaczyć w jakim stanie są panewki na korbach. Jak nie ma tam przytarć, to na głównych wału też być nie powinno. Warto też zobaczyć czy tuleje nie są wytarte na lustro jakimś endoskopem albo od spodu jak zrzucisz miskę. Więcej na sucho raczej nie sprawdzisz.
Sam raczej nie, nie wiem czy bym sobie poradził , po za tym nie mam takiego zaplecza.
Zlecę to jakiemuś mechanikowi, ale nie wiem ile to mniej więcej bd kosztować. Nie chce by mnie oszukał na robociźnie.
Pi razy oko? 300 zł za przełożenie całego serducha?
Ja teraz na pewno nie mam 16V a jak wrzucę to bd pasował? Z skrzynia i wgl. bd miał miejsca tyle?
A jak wezmę inny silnik 1,4 a zastawie obecną instalacje, to bd problem z immobilajzerem? Nie odpalę go czy jak?
[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 17:12 ]
zlokalizowałem u siebie w silniku dziurę w tłoku.
Wojtek13, Jak chcesz inny silnik to musisz dać mu inny sterownik, twój 8V nie ogarnie 16V. Jak się na takie coś zdecydujesz to albo przelutowujesz 8 pin pamięć ze swojego ECU do nowego albo kupujesz zestaw startowy ECU + Immo + Piloty. Dodatkowo musisz szukać silnika przed 2000 r na mems 1.9 bo inaczej czeka cię masa niepotrzebnej roboty.
Został zmieniony sam silnik,
taki sam rocznik , pojemność
Działa pięknie, pali od "kopa"
ale potrafi mi teraz np. na "luzie" zostać na 2-3 tys obrotów. raz zejdzie po chwili, a raz trzeba wyłączyć i zapalić silnik od nowa.Tyle ze jak zrobię to od razu to obroty same wskakują.
Jak jadę i przerzucam biegi podczas jazdy to obroty nie spadają tylko zostają . jak hamulce czy gazuje to spadają i podwyższają się.
tyle że niekiedy te obroty się zawieszają.
Silnik mam z takiego samego Rovera. Wcześniej w starym aucie przed zamianą ten silnik nie łapał takich obrotów.
Co może być nie tak?
Linka od gazu się blokuje? Pedał odbija, nie muszę go "podważać" noga by odbił.
Przepustnica?
Silnik pracuje tak równo jakby z fabryki dop. wyjechał. Tylko ten gaz.
Z tego co wiem to z tamtego rovera "dawcy" została przełożona do mojego.
oczywiście taka sama, i jak była w "dawcy" działała idealnie, silnik też, nic nie wieszał obrotów.
a jak nie pomoże regulacja linki, to zrób reset przepustnicy czy tam reset pamięci adaptacyjnej przepustnicy, opis tej czynności z pewnością znajdziesz na forum
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum