Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] "Starty bokiem pasek rozrządu"...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] "Starty bokiem pasek rozrządu"...
Autor Wiadomość
grande90 



Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 25



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 13:34   [R75] "Starty bokiem pasek rozrządu"...
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Cześć ! Proszę o pomoc - wyrażenie swojej opinii...

Samochód Rover 75 2.0 V.6 - rok 99 - automat - 150 KM

Tata wymienił u mechanika w swoim Roverze 75 rozrząd. Po odebraniu auta i przejechaniu kilkunastu kilometrów, nawet ja, laik samochodowy stwierdziłem, że auto chodzi dość głośno jak na beenzyne (prawie jak diesel bym rzekł). Wróciliśmy do Szanowngo Pana Mechanika stwierdził, że przesadzamy, po czym jednak przyznał racje, że chodzi głośniej i przestawił rozrząd o jeden ząb". Po kolejnym odebraniu auta tata przejechał już około 7 tyś kilometrów, po czym pasek spadł/starł się - niszcząć nawet jakieś osłony przy silniku...
Mechanik nie poczynia się do odpowiedzialności, założył tylko nowy rorząd i stwierdził że silnik nie ma kompresji i on juz sie tego nie podejmuje bo to nie z jego winy. Mam w związku z tym pytanie do was:

1. Czy to prawda, że silniki V6 w tych samochodach są "bezkolizyjne" czyli jak pasek się zerwie to w Roverku za wiele się złego nie dzieje ?
2. Jeśli to prawda to co trzeba zrobić zeby auto znów smigało jak przed nieszczęsną wizytą u mechanika... wymienić nowy pasek prawidłowo i gra gitara ? czy głowice również ? albo cos jeszcze
3. A jeśli sprawa jednak wyglada gorzej to co pozostaje wymiana silnika ? czy już nie warto...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 13:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 14:04   Re: [R75] "Starty bokiem pasek rozrządu"...

grande90 napisał/a:


Mechanik nie poczynia się do odpowiedzialności, założył tylko nowy rorząd i stwierdził że silnik nie ma kompresji i on juz sie tego nie podejmuje bo to nie z jego winy. Mam w związku z tym pytanie do was:

1. Czy to prawda, że silniki V6 w tych samochodach są "bezkolizyjne" czyli jak pasek się zerwie to w Roverku za wiele się złego nie dzieje ?


Niestety jeśli w kv6 pasek zostaje zerwany to tłok wali po zaworach a wielkość uszkodzeń to już loteria bo zalezy od wielu czynników, po za tym z tego co piszesz wygląda to na ewidentną wine mechanika, nowy pasek nie miał "prawa" uledz zniszczeniu w tak krótkim czasie.
 
 
grande90 



Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 25



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 14:17   

Muszę doprecyzować pasek się nie zerwał jednak spadł uszkadzając przy tym osłony przy silniku. Więc może jest nadzieja, że silnik to nie taka całkowita kaplica..

Co do Mechanika wiemy to my, wszyscy w około, nawet pewniee sam zasrany Pan Szanowny Mechanik ze !@!$#*** sprawę(nie przyznał się rzcz jasna), ale nie mamy jak mu tego udowodnić bo bez faktury za robotę jako dowód to możemy sobie strzelić przysłowiowego barana o ścianę...
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 14:40   

Pasek sam z siebie nie może spaść, rolka mogła być uszkodzona lub napinacz albo źle ustawiona rolka napinacza, bo to też trzeba wiedzieć jak się ustawia nawet czesto nowa wymaga ustawienia tylko teraz już nie da się określić przyczyny na 100%.
 
 
grande90 



Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 25



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 15:18   

Zedziczek a mógłbyś mi teraz określić chociaż w skrocie, jakie kroki musielibyśmy począć aby auto znów zaczeło nas cieszyć swoim komfortem jazdy ? Wymiana silnika ? czy głowica ? bo tak naprawdę nie wiemy jak się do tego zabrac...
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 17:12   

Napisz skąd jesteś to może Ci polecimy dobrego i rzetelnego mechanika w tych okolicach bo to jest kluczowa sprawa. Według mnie Rover V6 do tego gościa na wymianę rozrządu nigdy nie powinien trafić tym bardziej drugi raz, po twoim opisie wnioskuje że mógł się on wykazać rażącą niekompetencją. Rozrząd w V6 nie jest jak w każdym innym silniku, są pływające koła, bez blokad nie powinno się tego robić, jest duża szansa że koleś mógł zrobić sporo rzeczy nie tak jak trzeba.
_________________
:pisze:
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 18:00   

grande90 napisał/a:
Zedziczek a mógłbyś mi teraz określić chociaż w skrocie, jakie kroki musielibyśmy począć aby auto znów zaczeło nas cieszyć swoim komfortem jazdy ? Wymiana silnika ? czy głowica ? bo tak naprawdę nie wiemy jak się do tego zabrac...


Ciężko radzić w takich sprawach bo co byś nie robił w takiej sytuacji to będzie wiązało się ze stratą pieniędzy i czasu, sytuacja każdego jest inna. Najlepiej byłoby porozmawiać ze znajomym prawnikiem o twojej sytuacji sam brak faktóry nie jest moim zdaniem powodem do odpuszczania mechanikowi, samo to, że pasek spadł obojętnie z jakiego powodu, a on zakłada poprostu drugi świadczy o jego niekompetencji, on najllepiej powinien wiedzieć, że silnik musi być sprawdzony po takiej usterce, mogło nawet powiginać korbowody czy zniszczyć tuleje cylindra, miejmy nadzieje, że powiginało jedynie zawory, niechciałbym dawać nadziei ale niestety te części nie mają właściwości jak guma. Mechanik pobrał opłate za konkretną usługę i z tego tytułu ponosi on też odpowiedzialność. Wiem, że to trudna sytacja ale powinniśmy upominać się o swoje.

Jeśli zapominamy o mechaniku, pierwsze co bym robił, to ściąganie głowic i ocena uszkodzeń tylko z tego co mówisz to w twoim przypadku będzie musiał to robić jakiś mechanik, jeśli np. tylko wygięte zawory i porysowane tłoki to pewnie można bewić się w naprawę silnika ale to już bedziesz musiał decydować sam, za nim zaczniesz, zapoznaj sie z cenami takich jednostek na rynku tylko najlepiej u spradzonych osób np kolega AdaskoC tu na forum ma opinie rzetelnej osoby może on będzie miał taki silnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Po zmianie rozrządu dziwne "huczenie"
pierce Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Cze 06, 2009 13:24
pierce
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75
Brak nowych postów [R75] Kontrolka świec żarowych - "GLOW PLUG ON"
ZiGi Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 27, 2010 10:26
ZiGi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink