Wysłany: Czw Mar 02, 2017 19:04 [Rover 200] zamiana głowicy z 8V na 16V
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998
Witam,
Może ktoś pomoże w kwestii, rozwiązania problemu dotyczącego:
Mianowicie po zdemontowaniu głowicy 8V i aparatu zapłonowego zakupiłem głowicę 16V z cewkami zapłonowymi rocznik 2002 rok i zrodziło się zapytanie jak je podłączyć bo wcześniej był aparat zapłonowy.
Nie wiem jak podejść do tematu bo w silnikach benzynowych to na razie jestem laikiem, gdyż za każdym razem miałem diesla, ale postanowiłem się przesiąść i spróbować czegoś nowego.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 02, 2017 19:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg mnie to nie zadziała, potrzebujesz wałka z wyjściem na aparat zapłonowy i musisz go podłączyć inaczej, cała elektronika do wymiany, nie da rady w tak prosty sposób wyeliminować aparatu zapłonowego, z tego co pamiętam ktoś na forum parę lat temu bawił się w zmianę sterowania ale to nie jest oryginalne rozwiązanie.
Najprościej potrzebujesz samego wałka z wyjściem na aparat zapłonowy albo trudniej całej głowicy z lat wcześniejszych gdzie ten aparat był.
Z tego co mi się wydaje u Ciebie nie będzie możliwości podłączenia kopułki do obecnego wałka
Przez temat zmiany głowic przechodził leszczu. Poczytaj jego temat, może czegoś się dowiesz. Ztcp to u niego skonczylo sie na kompletnym swapie silnika wraz z glowica 8v na 16v.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Najprościej musiałbyś mieć głowicę 16V ale do Rovera 200 !
Problemy do rozwiązania to :
1. Inna długość fajek do świec przez inne wyprofilowanie głowicy
2. Inny układ sterowania -> U ciebie jest każda świeca włączana osobno z aparatu, w głowicy której kupiłeś jest połączenie 2 cewki na 4 cylindry sterowane z ECU.
3. Jak dobrze pamiętam to pod plastikową pokrywką jest czujnik którego u ciebie nie ma.
Można nabić aparat zapłonowy na wałek ssący ale to nie rozwiązuje wyżej wymienionych problemów.
witam,
jestem przed podjęciem działań montażowych głowicy 16V z 2005 roku z cewkami.
Zakupiłem następujące podzespoły:
- kolektor dolotowy VVC z MG TF 1.8 + przepustnica
- listwa wtryskowa z wtryskami z MG TF 1.8
- kolektor wydechowy + rura z pleciąką z 1.4 16V, 4-2-1
- komputer z imo z MG ZR + wiązka elektryczna do silnika
- komplet uszczelek do 1.4 16V
- miska aluminiowa + uszczelka(ale ponoć niepotrzebna bo zakłada się na sam silikon)
- oczywiście głowica 16V z cewkami, kompletna
- kompletny rozrząd BOSCH (pasek+rolka+pompa)
- obudowa rozrządu kompletna 16V
Dawką i tak steruje komputer więc nie jestem przekonany, żeby wzrosła moc abo co.
Co więcej jeśli przepustnica jest większa, to możesz mieć zbyt bogatą mieszankę, która nie spali się w cylindrze. To tylko moje gdybanie.
Jak pasuje to zakładaj.
I caly misterny plan w piz**.
Tez wydawalo mi sie ze wtryski i przepustnica bez programu raczej nic nie da dlatego pytalem. Z drugiej strony pisac program na 2-3km wiecej, bo pewnie tyle idzie uzyskac na tym gratach. Takie tam gdybanie typu nie znam aie to sie wypowiem
_________________ Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
Cześć,
Jeszcze chciałem się zapytać odnośnie uszczelki pod głowicę,
Kupiłem Erlinga tą metalową z warstwą wypełniającą i się zastanawiam jak to zamontować w sensie odkręcić bo nie mam instruktarza i momentu dokrecania.
Czy przy tym silniku 1.4 ona spełni swoją funkcję oraz czy muszę wymieniać magistrale olejową, czy ją się wymienia tylko przy 1.8?
[ Dodano: Sro Kwi 19, 2017 19:28 ]
No a jak ja mam kompa tego z końcówką NNN 100743 to co nie zatrybi?
Niby jest do 1.4/1.6/1.8 czy to może być prawda?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum