Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Czw Kwi 27, 2017 21:31 [R75] nie działa tempomat
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Koledzy,
wiem, że było, czytałem wątki, ale nie znalazłem rozwiązania.
Po zakupie samochodu działał, a później jak to zwykle bywa przestał. Fakty:
1. Włącznik od CC na konsoli środkowej świeci po wciśnięciu.
2. Kostki pod sprzęgłem i hamulcem dociśnięte, wydaje mi się że dobrze przylegają do pedałów (i się nie cofają)
3. ABS działa, prędkościomierz działa.
4. TOAF milczy w temacie CC - swoją drogą, który moduł odpowiada za tempomat, ATC?
Nie ma diagnostyki modułu tempomatu. Jedyne gdzie możesz zobaczyć czy czujniki działają oraz przyciski w kierownicy, to podłączenie się TOAFem do sterownika silnika (DDE), wybranie sekcji LiveData oraz Digital Live Data i sprawdzenie każdego z elementu wykonawczego dla tempomatu.
Sterownik ATC to jest klimatronik.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 22:10
MaReK napisał/a:
Nie ma diagnostyki modułu tempomatu. Jedyne gdzie możesz zobaczyć czy czujniki działają oraz przyciski w kierownicy, to podłączenie się TOAFem do sterownika silnika (DDE), wybranie sekcji LiveData oraz Digital Live Data i sprawdzenie każdego z elementu wykonawczego dla tempomatu.
Nie mogę tego znaleźć pod TOAFem. Wchodzę w sterownik silnika, wybieram Live Data, no i na liście elementów nie mogę zlokalizować niczego co by mi się kojarzyło z tempomatem... (chodzi mi o to co mogę wybrać spod prawego klawisza 'add')
Nie mogę tego znaleźć pod TOAFem. Wchodzę w sterownik silnika, wybieram Live Data, no i na liście elementów nie mogę zlokalizować niczego co by mi się kojarzyło z tempomatem... (chodzi mi o to co mogę wybrać spod prawego klawisza 'add')
Szukaj przycisku Digital Live Data nad białym oknem z wyborem grup. Nie dodajesz tego przyciskiem ADD. Nie mam tutaj screen'a więc nie pomogę teraz.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Wto Maj 02, 2017 12:54
OK, znalazłem Digital Live Data, miałem starszą wersję TOAFa
Po włączeniu CC przyciskiem na konsoli mogę zmieniać wartość RESET z 1 na 0 podczas wciśnięcia i przytrzymania, natomiast wartość przycisku SET+ mam cały czas ustawioną na 1 i nie reaguje na wciskanie przycisku. Do wymiana tasiemka?
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Sro Maj 03, 2017 21:23
MaReK napisał/a:
Reszta też działa? Czujnik nad sprzęgłem oraz hamulcem?
Czujnik pod sprzęgłem działa, oraz jeśli dobrze rozszyfrowałem czujnik pod pedałem hamulca też.
Niemniej, czytając wątki na forum przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl. CC potrzebuje do działania m. in. sprawnego czujnika ABS prawy przód, tak? Od jakiegoś czasu, po zapalaniu silnika wywala mi ABS Fault oraz Brake Fault i od razu gaśnie, w czasie jazdy błąd się nie pojawia. Doczytałem, że TTTM. Sprawdzając TOAFem moduł ABS nie zapamiętuje żadnego błędu, ABS w czasie jazdy działa, ALE... logując w module ABS live data zauważyłem, że prędkości kół zmieniają mi się od 1,38km/h przy postoju do jakiś 20km/h, przy wyższych prędkościach odczyt zamiera, żeby powrócić znowu przy <20km/h. Oczywiście wskazania prędkościomierza są ok (wskazuje) Może to mieć jakiś związek z CC? Na angielskim forum wyczytałem gdzieś, że komuś pomogło przeczyszczenie czujnika przy prawym przednim kole, ale nie chce się w to bawić, bo podobno łatwo uszkodzić coś tam przy czujniku. Wymieniałem już czujnik ABS w prawym tylnym kole i zajęło mi to 4h, nie obyło się bez wybijania prętem fi 6, dłubania i pilnikowania otworu, żeby wszedł nowy czujnik Co Koledzy myślą?
Niestety. Czujniki nawet przy dobrym montażu, po jakimś czasie wyjmują się właśnie tak jak u Ciebie. Pomiar ABS w live data jest tylko do 20 km/h. Potem system odłącza diagnostykę. Jednak to co najważniejsze ustala się przy niskich prędkościach. Jeśli na jednym z kół jest rażąca różnica, ten czujnik lub pierścień nadaje się do wymiany. Jeśli nie działa Ci + na tempomacie, to nie masz go jak aktywować. Skoro układ jest sprawny jak jedziesz, nie ma komunikatu o błędzie to tempomat powinien się załączyć.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Wto Maj 09, 2017 20:41
No dobra, to tak, przyciski wymienione i dalej nie mogę włączyć tempomatu. W live data reaguje na RESET, SET+ cały czas ustawiony na 1, czujnik sprzęgła działa, lampa stop działa, przełącznik lampa stop działa. Natomiast w sterowniku od ABS pojawił się błąd nr "19 - przełącznik światła stop, uszkodzony kabel" Czyżby to był winowajca? Dodam, że światło stop działa jako takie. Gdzie szukać tego przełącznika i jak ten mądrala to zdiagnozował, po wartości oporu dla przewodu? Pytam w kontekście poszukiwania uszkodzenia.
Raz kiedyś w życiu zdarzyła mi się taka praca przy R75 jakiegoś klienta warsztatowego, że świecił się cały czas stop górny. Problemem okazał się tempomat - moduł. Po wymianie problem zniknął. Zaraz zerknę na schemat...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Podepne sie pod temat, bo wydaje sie, ze mam ten sam problem. Kupilem od AdaskoC zestaw tempomatu do v6. Nie wiem, czy dobrze go zamontowalem, bo po zakupie przestal sie odzywac, ale zakladam ze tak, wszystko weszlo jakby na swoje miejsce, wtyczki pasuja. Przesunalem tez czujnik pedalu sprzegla na maksa w kierunku pedalu. Nie mam zadnych bledow z ABSu.
Moje objawy sa takie: moge wlaczyc przycisk na konsoli, zapala sie zielona lampka, ale nie dziala ani reset, ani set+ (nie utrzymuje predkosci, nie wyswietla sie ikona przy zegarach).
Po wlozeniu i przekreceniu kluczyka w stacyjce komputer wyswietla mi za to "bulb failure", ktory to blad znika po wcisnieciu hamulca. Jesli wlacze i wylacze samochod bez dotykania hamulca, wyswietlana jest dodatkowa informacja, ze chodzi o zarowki swiatel stop. Widze, ze swiatla dzialaja, ale nie wiem, czy w trybie "awaryjnym", bo nie mam teraz pod reka nikogo, kto by mogl nacisnac hamulec. Przed montazem tempomatu problem nie wystepowal.
Nastepna sprawa, ktora jak sadze rozwiazalem, to przetarte przewody wtyczki pompki tempomatu. Byly zawiniete o inny przewod i sie przetarly, ale wycialem przetarte fragmenty i poskladalem. Wzrokowo nie widze, zeby cos jeszcze bylo poprzecierane; mam jakistam multimetr, ale zadnej wiedzy, jak sprawdzic, czy wtyczka dziala.
Z TOAFem siade dzis wieczorem, ale moze ktos ma w miedzyczasie jakis pomysl? Blad swiatel stopu wydaje sie wazna wskazowka.
czujnik pedału hamulca sprawdź bo to może być trop w sprawie tempomatu i świateł razem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nawet jak nie podłączysz pompki tempomatu w komorze silnika, to aktywować tempomat możesz - tak, że pojawi się ikonka na zegarach ale prędkości nie utrzyma. Żeby mieć pewność czy połączenia do pompki są okej, weź multimetr i zmierz przejścia. Pomiędzy 5-pinową wtyczką od pompy (fizycznie przewodów są 4) a wtyczką od modułu tempomatu nad schowkiem w kabinie. Jeśli nie aktywuje Ci się tempomat na zegarach, to znaczy że któryś z warunków (sprzęgło, hamulec, przyciski) nie jest spełniony.
W załączniku masz schemat.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
podepnę się pod temat u mnie jest identyczna sytuacja jak u kolegi bochas z tym ze na zegarach mi się nie zapala nawet ikonka tempomatu a jedynie świeci ikonka na przycisku tempomatu na konsoli środkowej
Sterownik tempomatu jest podłączony do przekaźnika. Musicie sprawdzić każdy element instalacji.
Kawałek schematu macie wyżej. Jak będzie trzeba, mogę wstawić więcej. Jest szansa, że do TOAF'a zrobi się taką diagnostykę tempomatu dla V6. Wtedy będzie wiadomo, który element wykonawczy robi problem.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum