Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT] Montaż kontroli trakcji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 CDT] Montaż kontroli trakcji
Autor Wiadomość
kurtz 



Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Szufnarowa



Wysłany: Czw Maj 11, 2017 09:16   [R75 CDT] Montaż kontroli trakcji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie koledzy!
Jestem w trakcie doposażania 75 mojego taty. W dawcy znalazłem przycisk od TC. Powiedzcie mi czy jest opcja jakoś łatwo doposażyć tatę w TC? Dodam iż dawca do 2.0 V6 a biorca 2.0CDT. Biorca ma kostkę do przycisku TC, przycisk mam, czy muszę coś jeszcze przełożyć? Czy do TC jest jakiś moduł/sterownik który trzeba przełożyć? I czy pasuje on od benzyny?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 11, 2017 09:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 11, 2017 09:57   

kurtz, do wstawienie w CDT kontroli trakcji potrzebujesz tylko pompy ABS z TC i laptopa z TOAF-em.

W przypadku pompy najważniejszy jest zasadniczo modulator/sterownik na niej umieszczony. Jeśli dobrze pamiętam to idealnie pasuje model, który ma na korpusie i sterowniku takie numery: 0265224009, 0265900004.

W przypadku benzyny numer na sterowniku jest inny, ale chyba jeszcze nikt nie próbował montażu tego w dieslu, więc spróbuj - może zadziała - i podziel się wrażeniami. :P Panowie z pomocy technicznej BOSCH-a twierdzili, że to nie wypali, ale... do odważnych świat należy. :>

Gdy już będziesz miał pompę założoną to TOAF-em musisz aktywować TC w zegarach (IPK) oraz załadować sobie odpowiednią mapką do komputera silnika.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
kurtz 



Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Szufnarowa



Wysłany: Czw Maj 11, 2017 10:16   

Dziękuję za wyczerpujące informacje Kolego!!! Tego właśnie szukałem:) Czyli póki co wrzucam tylko przycisk i składam wnętrze do kupy a na spokojnie już później zobaczę sobie numerki na pompie bo TOAF już mam:)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 11, 2017 11:26   

wellman to nie wypali, bo w dieslu i benzynie jest zupełnie inny 'mechanizm' kontroli trakcji. Dość powiedzieć, że w benzynie jest wszystko na linkach a u nas 100% elektronika... To nie ma prawa wypalić.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 11, 2017 12:45   

prebenny, w benzynie sterownik ABS/TC komunikuje się jeszcze z dodatkowym modułem sterującym, który "pośredniczy" dalej do sterownika silnika i - jeśli dobrze kojarzę - steruje tymi wszystkimi cięgnami, gruszkami, przepustnicami, co w benzynie są.

Prawdopodobne jest, że sam modulator ABS będzie komunikował się podobnie jak w innych wersjach. Inaczej ten moduł "tłumaczący" nie byłby potrzebny.

Też mam wątpliwości, czy to zadziała, choć z innych niż Twoje względów. Jeśli jednak kolega kurtz ma możliwość to empirycznie zweryfikować to... dlaczego nie? :-) Szukając właściwej pompy do siebie też się zastanawiałem, czy nie spróbować z pompką od V6, ale odstraszał mnie koszt zakupu pompy, która potencjalnie byłaby dla mnie bezużyteczna. kurtz już taką pompę ma, i tak w aucie grzebie, więc koszt to tylko ewentualna strata czasu. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
kurtz 



Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Szufnarowa



Wysłany: Czw Maj 11, 2017 14:47   

No ja mam opcję się teraz z tym fajnie pobawić. Szczególnie jeśli musiałbym jakieś moduły/sterowniki które są w samochodzie montować to by mi najwygodniej było teraz bo mam cały środek wyciągnięty.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 13, 2017 19:36   

Pompa ABS z TC od benzyny nie zadziała z dieselem i na odwrót ;) Byli już tacy co próbowali.
W dieslu instalacja powinna być przygotowana pod założenie pompy z trakcją. Po założeniu potrzeba doposażyć dwa sterowniki na okoliczność TC. Mapa do sterownika silnika oraz konfiguracja zegarów. Można dla porządku zmienić sobie kody wyposażenia ZCS.

Też kiedyś miałem taki pomysł, żeby sobie doposażyć auto w TC, ale... z uwagi na awaryjność pomp, trudną dostępność w używce odpuściłem sobie. Gdyby to była stabilizacja toru jazdy, to może i warto, ale tylko dla uślizgu kół - zbędny gadżet ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 17, 2017 16:22   

Chyba z tą awaryjnością tragedii nie ma. Kiedyś kupiłem pompę z tvtrakcją na Allegro na backup i odpukać nie było potrzeby przez 7,5 roku jej z kartonu wyjmować ... Przy dynamicznym ruszaniu na śliskiej kostce widzę zapalającą się na chwilę kontrolkę tc więc zakładam, że wszystko działa mimo swojego sędziwego wieku.
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 17, 2017 17:12   

Od czasu gdy dołożyłem trakcję u siebie pompka ABS raz ducha wyzionęła. Trochę się zmartwiłem, ale panowie z Bosch Serwisu dali radę i za 80 zł sterownik naprawili (z fakturą i gwarancją na usługę). Więc tragedii nie ma. ;-) Liczę, że teraz będzie jeździć bezawaryjnie przynajmniej tak długo jak u Punx-a. :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] błąd kontroli trakcji/ ABS
sTERYD Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Paź 03, 2021 19:52
sTERYD
Brak nowych postów [R75] linka przepustnicy kontroli trakcji
damian131720 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 28, 2013 07:54
damian131720
Brak nowych postów [R75] Urwany kabel Kontroli trakcji
alpacino Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lis 28, 2016 22:08
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Mignięcie kontrolki od kontroli trakcji
damian131720 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Maj 16, 2013 11:44
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Zasada działania kontroli trakcji - TC
zaku Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Lip 25, 2011 23:16
kosiacki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink