Wysłany: Czw Maj 11, 2017 09:16 [R75 CDT] Montaż kontroli trakcji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witajcie koledzy!
Jestem w trakcie doposażania 75 mojego taty. W dawcy znalazłem przycisk od TC. Powiedzcie mi czy jest opcja jakoś łatwo doposażyć tatę w TC? Dodam iż dawca do 2.0 V6 a biorca 2.0CDT. Biorca ma kostkę do przycisku TC, przycisk mam, czy muszę coś jeszcze przełożyć? Czy do TC jest jakiś moduł/sterownik który trzeba przełożyć? I czy pasuje on od benzyny?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 11, 2017 09:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kurtz, do wstawienie w CDT kontroli trakcji potrzebujesz tylko pompy ABS z TC i laptopa z TOAF-em.
W przypadku pompy najważniejszy jest zasadniczo modulator/sterownik na niej umieszczony. Jeśli dobrze pamiętam to idealnie pasuje model, który ma na korpusie i sterowniku takie numery: 0265224009, 0265900004.
W przypadku benzyny numer na sterowniku jest inny, ale chyba jeszcze nikt nie próbował montażu tego w dieslu, więc spróbuj - może zadziała - i podziel się wrażeniami. Panowie z pomocy technicznej BOSCH-a twierdzili, że to nie wypali, ale... do odważnych świat należy.
Gdy już będziesz miał pompę założoną to TOAF-em musisz aktywować TC w zegarach (IPK) oraz załadować sobie odpowiednią mapką do komputera silnika.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Dziękuję za wyczerpujące informacje Kolego!!! Tego właśnie szukałem:) Czyli póki co wrzucam tylko przycisk i składam wnętrze do kupy a na spokojnie już później zobaczę sobie numerki na pompie bo TOAF już mam:)
wellman to nie wypali, bo w dieslu i benzynie jest zupełnie inny 'mechanizm' kontroli trakcji. Dość powiedzieć, że w benzynie jest wszystko na linkach a u nas 100% elektronika... To nie ma prawa wypalić.
prebenny, w benzynie sterownik ABS/TC komunikuje się jeszcze z dodatkowym modułem sterującym, który "pośredniczy" dalej do sterownika silnika i - jeśli dobrze kojarzę - steruje tymi wszystkimi cięgnami, gruszkami, przepustnicami, co w benzynie są.
Prawdopodobne jest, że sam modulator ABS będzie komunikował się podobnie jak w innych wersjach. Inaczej ten moduł "tłumaczący" nie byłby potrzebny.
Też mam wątpliwości, czy to zadziała, choć z innych niż Twoje względów. Jeśli jednak kolega kurtz ma możliwość to empirycznie zweryfikować to... dlaczego nie? Szukając właściwej pompy do siebie też się zastanawiałem, czy nie spróbować z pompką od V6, ale odstraszał mnie koszt zakupu pompy, która potencjalnie byłaby dla mnie bezużyteczna. kurtz już taką pompę ma, i tak w aucie grzebie, więc koszt to tylko ewentualna strata czasu.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
No ja mam opcję się teraz z tym fajnie pobawić. Szczególnie jeśli musiałbym jakieś moduły/sterowniki które są w samochodzie montować to by mi najwygodniej było teraz bo mam cały środek wyciągnięty.
Pompa ABS z TC od benzyny nie zadziała z dieselem i na odwrót Byli już tacy co próbowali.
W dieslu instalacja powinna być przygotowana pod założenie pompy z trakcją. Po założeniu potrzeba doposażyć dwa sterowniki na okoliczność TC. Mapa do sterownika silnika oraz konfiguracja zegarów. Można dla porządku zmienić sobie kody wyposażenia ZCS.
Też kiedyś miałem taki pomysł, żeby sobie doposażyć auto w TC, ale... z uwagi na awaryjność pomp, trudną dostępność w używce odpuściłem sobie. Gdyby to była stabilizacja toru jazdy, to może i warto, ale tylko dla uślizgu kół - zbędny gadżet
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Chyba z tą awaryjnością tragedii nie ma. Kiedyś kupiłem pompę z tvtrakcją na Allegro na backup i odpukać nie było potrzeby przez 7,5 roku jej z kartonu wyjmować ... Przy dynamicznym ruszaniu na śliskiej kostce widzę zapalającą się na chwilę kontrolkę tc więc zakładam, że wszystko działa mimo swojego sędziwego wieku.
Od czasu gdy dołożyłem trakcję u siebie pompka ABS raz ducha wyzionęła. Trochę się zmartwiłem, ale panowie z Bosch Serwisu dali radę i za 80 zł sterownik naprawili (z fakturą i gwarancją na usługę). Więc tragedii nie ma. Liczę, że teraz będzie jeździć bezawaryjnie przynajmniej tak długo jak u Punx-a.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum