Siedze wlasnie w samochodzie z TOAFem, wersja ...51. Jak mam sprawdzic, czy dzialaja czujniki, do wyboru nie mam zadnych modulow, o ktorych wczesniej byla mowa, a w module "engine" nie mam opcji "live data".
EDIT: W LCM mam kod15, "Obwod przekaznika swiatel hamowania, zwarcie do masy", ilosc wystapien 5, blad nie wystepuje
EDIT 2: Cokolwiek by to nie bylo, tak na chlopski rozum wydaje mi sie, ze czujnik pedalu hamulca dziala, w koncu blad gasnie po nacisnieciu pedalu, a wiec czujnik wykrywa jakas zmiane.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 11, 2017 15:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Trochę się tu temat popier..lił bo się nałożyły problemy diesla i benzyny, a to zupełnie dwa inne systemy. W Twoim przypadku to nie będzie problem przekaźnika. Ty wciąż masz problem z tylko z SET+ ? Cała reszta śmiga? RES też?
curaasan napisał/a:
Mi awaria "rozlewa się" na kolejne moduły. Właśnie padł parktronic. TOAF w PDC wyrzuca "zwarcie do masy" na wszystkich czujnikach
Sprawdź masy. I zobacz czy kabelki żyją.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Pią Maj 12, 2017 23:16
MaReK napisał/a:
curaasan napisał/a:
a który to będzie przekaźnik?
Trochę się tu temat popier..lił bo się nałożyły problemy diesla i benzyny, a to zupełnie dwa inne systemy. W Twoim przypadku to nie będzie problem przekaźnika. Ty wciąż masz problem z tylko z SET+ ? Cała reszta śmiga? RES też?
tak, u mnie cały czas SET+ ustawiony na 1. ALE... właśnie przy sprawdzaniu parktronica nakryłem R, że sam zapala mi na parę sekund STOP Chyba kupię ten moduł na podmianę...
MaReK napisał/a:
curaasan napisał/a:
Mi awaria "rozlewa się" na kolejne moduły. Właśnie padł parktronic. TOAF w PDC wyrzuca "zwarcie do masy" na wszystkich czujnikach
Sprawdź masy. I zobacz czy kabelki żyją.
dzięki, chyba muszę wymienić wtyczkę przy zderzaku, bo kable żyją swoim życiem...
tak, u mnie cały czas SET+ ustawiony na 1. ALE... właśnie przy sprawdzaniu parktronica nakryłem R, że sam zapala mi na parę sekund STOP Chyba kupię ten moduł na podmianę...
Jeśli masz ustawione w momencie sprawdzania (bez wciskania) na 1 to znaczy, że przycisk nie jest wciśnięty. W tempomacie logika jest odwrócona. 1 oznacza zwolniony przycisk, 0 oznacza naciśnięty. Jeśli RES masz na 0 to z nim masz problem moim zdaniem. Może jest jakiś problem w instalacji lub w samym sterowniku tempomatu.
W załączniku masz schemat przewodów od przycisków do sterownika tempomatu.
Przedzwoń przewody, sprawdź czy na tym od RES nie ma zwarcia do masy. Jeśli jest, to spróbuj ten kabel wyciągnąć (cały pin) z wtyczki od sterownika tempomatu i zobacz czy problem 0/1 ustąpił.
Wtyczka C0082 znajduje się pod osłoną kierownicy.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Pon Maj 15, 2017 20:57
MaReK napisał/a:
curaasan napisał/a:
tak, u mnie cały czas SET+ ustawiony na 1. ALE... właśnie przy sprawdzaniu parktronica nakryłem R, że sam zapala mi na parę sekund STOP Chyba kupię ten moduł na podmianę...
Jeśli masz ustawione w momencie sprawdzania (bez wciskania) na 1 to znaczy, że przycisk nie jest wciśnięty. W tempomacie logika jest odwrócona. 1 oznacza zwolniony przycisk, 0 oznacza naciśnięty. Jeśli RES masz na 0 to z nim masz problem moim zdaniem. Może jest jakiś problem w instalacji lub w samym sterowniku tempomatu.
Byłem dziś w Zakroczymiu(?), kupiłem sterownik tempomatu, podmieniłem i zgadnij co?! ... NIC, jak nie działał, tak nie działa Przeczyściłem masy przy osłonach słupka, dalej nic. Wydaje mi się jednak, że problem jest związany z błędem świateł stop. W LCM mam błąd "15 Przełącznik świateł hamowania, zwarcie do masy", a w ABS błąd "19 - Przełącznik świateł stop - uszkodzony kabel" Same światła działają prawidłowo, ale jak już pisałem podczas naprawy parktronica odkryłem, że stopy potrafią mi się zapalić same na parę sekund, miałem nadzieję, że to wina modułu tempomatu a tu figa z makiem... którędy lecą kable do stopów? Nie mam już pomysłu na to. Widziałem, że kolega z problemem tempomatowym w benzynie też mam błąd świateł hamowania...
MaReK napisał/a:
W załączniku masz schemat przewodów od przycisków do sterownika tempomatu.
Przedzwoń przewody, sprawdź czy na tym od RES nie ma zwarcia do masy. Jeśli jest, to spróbuj ten kabel wyciągnąć (cały pin) z wtyczki od sterownika tempomatu i zobacz czy problem 0/1 ustąpił.
Sprawdzę jeszcze to, ale kupiłem i wymieniłem cały zestaw przycisków, problem pozostał.
Szkoda, że nie powiedziałeś
Trzeba było go wziąć, założyć i sprawdzić - przecież to są max. 10 min roboty.
Przełączniki świateł stop padają, to jedna z częstszych usterek w BMW ale w przypadku tego błędu nie musi to oznaczać problemu z czujnikiem tylko z instalacją. Adam czujnika nie miał? Czy nie myślałeś o jego zakupie. Zaraz spojrzę na schemat i dopiszę co myślę
1 - LGP (jasny zielony / purpura) +12v (bezpiecznik numer 7 5A - skrzynka bezp. w kabinie)
2 - B ( czarny) - masa - punkt masowy obok otwierania maski
3 - PG - (purpura/zielony) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 28
4 - GP - (zielony/purpura) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 24 oraz LSM (25 pin) i ABS (32 pin)
Zdejmij czujnik, zmierz go na stole. Potem zmierz instalacje i sprawdź czy nie ma zwarć oraz są przejścia pomiędzy tym co podałem.
Jeszcze raz napisz mi jakie wartości zmieniają się w DIGITAL LIVE DATA dla sterownika Silnika: (z czego na co po naciśnięciu pedały lub wciśnięciu przycisku).
czujnik sprzęgła
czujnik hamulca
przycisk add
przycisk res
Zostawiam jeszcze krótki film poglądowy z Live Data i sprawdzania tempomatu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK błąd czujnika hamulca 'zwarcie do masy' mam w moim roverze i taty i w obu działa i światło hamulca i tempomat. U siebie próbowałem zmienić czujnik hamulca ale nic to nie dało i stwierdziłem, że jak wszystko działa... To po co się męczyć
MaReK błąd czujnika hamulca 'zwarcie do masy' mam w moim roverze i taty i w obu działa i światło hamulca i tempomat.
Nigdy nie miałem takiego Ale patrząc po schematach, z czujnika hamulca wychodzą dwa przewody jeden do obwodu LSM'a i do ECU Silnika, drugi do ECU silnika. Jednak kolega ma tutaj problem z cały czas wciśniętym przyciskiem RES. Zatem tempomat mu się nie włączy.
Może ten błąd wynika z kodowania LSM'a... w końcu jest u Ciebie, a Ty się lubisz tymi opcjami bawić
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 03 Maj 2016 Posty: 30 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Nie Sty 21, 2018 21:58
MaReK napisał/a:
curaasan napisał/a:
Byłem dziś w Zakroczymiu(?),
Szkoda, że nie powiedziałeś
jakbym wiedział, że masz tam chody...
MaReK napisał/a:
Trzeba było go wziąć, założyć i sprawdzić - przecież to są max. 10 min roboty.
Przełączniki świateł stop padają, to jedna z częstszych usterek w BMW ale w przypadku tego błędu nie musi to oznaczać problemu z czujnikiem tylko z instalacją. Adam czujnika nie miał? Czy nie myślałeś o jego zakupie. Zaraz spojrzę na schemat i dopiszę co myślę
1 - LGP (jasny zielony / purpura) +12v (bezpiecznik numer 7 5A - skrzynka bezp. w kabinie)
2 - B ( czarny) - masa - punkt masowy obok otwierania maski
3 - PG - (purpura/zielony) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 28
4 - GP - (zielony/purpura) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 24 oraz LSM (25 pin) i ABS (32 pin)
Zdejmij czujnik, zmierz go na stole. Potem zmierz instalacje i sprawdź czy nie ma zwarć oraz są przejścia pomiędzy tym co podałem.
ok, sprawdzę, ale pewnie dopiero w weekend
MaReK napisał/a:
Jeszcze raz napisz mi jakie wartości zmieniają się w DIGITAL LIVE DATA dla sterownika Silnika: (z czego na co po naciśnięciu pedały lub wciśnięciu przycisku).
czujnik sprzęgła - z "0" na "1" po wciśnięciu
czujnik hamulca - z "0" na "1" po wciśnięciu. de facto nie mam w wyborze jako takiego czujnika tylko "Lampa STOP" oraz "Przełącznik świateł stop"
przycisk add - cały czas stoi na "1"
przycisk res - z "1" na "0" podczas wciśnięcia
[ Dodano: Nie Sty 21, 2018 21:58 ]
MaReK napisał/a:
Wtyczka czujnika hamulca:
1 - LGP (jasny zielony / purpura) +12v (bezpiecznik numer 7 5A - skrzynka bezp. w kabinie)
2 - B ( czarny) - masa - punkt masowy obok otwierania maski
3 - PG - (purpura/zielony) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 28
4 - GP - (zielony/purpura) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 24 oraz LSM (25 pin) i ABS (32 pin)
Zdejmij czujnik, zmierz go na stole. Potem zmierz instalacje i sprawdź czy nie ma zwarć oraz są przejścia pomiędzy tym co podałem.
Wracam do tematu po przerwie, mam nadzieję, że Kolega jeszcze chętny do pomocy. Co mam rozumieć przez "zmierz na stole", obleciałem omomierzem wszystkie piny, pokazuje (ok 2kOhmy) między pinami.
Gdzie jest punkt masowy przy otwieraniu maski, bo jakoś nie mogę zlokalizować?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum