Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] nie działa tempomat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] nie działa tempomat
Autor Wiadomość
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Czw Maj 11, 2017 15:42   

Siedze wlasnie w samochodzie z TOAFem, wersja ...51. Jak mam sprawdzic, czy dzialaja czujniki, do wyboru nie mam zadnych modulow, o ktorych wczesniej byla mowa, a w module "engine" nie mam opcji "live data".

EDIT: W LCM mam kod15, "Obwod przekaznika swiatel hamowania, zwarcie do masy", ilosc wystapien 5, blad nie wystepuje

EDIT 2: Cokolwiek by to nie bylo, tak na chlopski rozum wydaje mi sie, ze czujnik pedalu hamulca dziala, w koncu blad gasnie po nacisnieciu pedalu, a wiec czujnik wykrywa jakas zmiane.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 11, 2017 15:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Maj 12, 2017 20:20   

MaReK napisał/a:
Sterownik tempomatu jest podłączony do przekaźnika.

a który to będzie przekaźnik?

Mi awaria "rozlewa się" na kolejne moduły. Właśnie padł parktronic. TOAF w PDC wyrzuca "zwarcie do masy" na wszystkich czujnikach :cry:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=LjfkynJ4hbI
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 12, 2017 20:26   

curaasan napisał/a:
a który to będzie przekaźnik?

Trochę się tu temat popier..lił bo się nałożyły problemy diesla i benzyny, a to zupełnie dwa inne systemy. W Twoim przypadku to nie będzie problem przekaźnika. Ty wciąż masz problem z tylko z SET+ ? Cała reszta śmiga? RES też?

curaasan napisał/a:
Mi awaria "rozlewa się" na kolejne moduły. Właśnie padł parktronic. TOAF w PDC wyrzuca "zwarcie do masy" na wszystkich czujnikach

Sprawdź masy. I zobacz czy kabelki żyją.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Maj 12, 2017 23:16   

MaReK napisał/a:
curaasan napisał/a:
a który to będzie przekaźnik?

Trochę się tu temat popier..lił bo się nałożyły problemy diesla i benzyny, a to zupełnie dwa inne systemy. W Twoim przypadku to nie będzie problem przekaźnika. Ty wciąż masz problem z tylko z SET+ ? Cała reszta śmiga? RES też?


tak, u mnie cały czas SET+ ustawiony na 1. ALE... właśnie przy sprawdzaniu parktronica nakryłem R, że sam zapala mi na parę sekund STOP :o Chyba kupię ten moduł na podmianę...

MaReK napisał/a:

curaasan napisał/a:
Mi awaria "rozlewa się" na kolejne moduły. Właśnie padł parktronic. TOAF w PDC wyrzuca "zwarcie do masy" na wszystkich czujnikach

Sprawdź masy. I zobacz czy kabelki żyją.


dzięki, chyba muszę wymienić wtyczkę przy zderzaku, bo kable żyją swoim życiem...
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=LjfkynJ4hbI
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 14, 2017 03:05   

curaasan napisał/a:
tak, u mnie cały czas SET+ ustawiony na 1. ALE... właśnie przy sprawdzaniu parktronica nakryłem R, że sam zapala mi na parę sekund STOP Chyba kupię ten moduł na podmianę...

Jeśli masz ustawione w momencie sprawdzania (bez wciskania) na 1 to znaczy, że przycisk nie jest wciśnięty. W tempomacie logika jest odwrócona. 1 oznacza zwolniony przycisk, 0 oznacza naciśnięty. Jeśli RES masz na 0 to z nim masz problem moim zdaniem. Może jest jakiś problem w instalacji lub w samym sterowniku tempomatu.

W załączniku masz schemat przewodów od przycisków do sterownika tempomatu.
Przedzwoń przewody, sprawdź czy na tym od RES nie ma zwarcia do masy. Jeśli jest, to spróbuj ten kabel wyciągnąć (cały pin) z wtyczki od sterownika tempomatu i zobacz czy problem 0/1 ustąpił.

Wtyczka C0082 znajduje się pod osłoną kierownicy.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pon Maj 15, 2017 20:57   

MaReK napisał/a:
curaasan napisał/a:
tak, u mnie cały czas SET+ ustawiony na 1. ALE... właśnie przy sprawdzaniu parktronica nakryłem R, że sam zapala mi na parę sekund STOP Chyba kupię ten moduł na podmianę...

Jeśli masz ustawione w momencie sprawdzania (bez wciskania) na 1 to znaczy, że przycisk nie jest wciśnięty. W tempomacie logika jest odwrócona. 1 oznacza zwolniony przycisk, 0 oznacza naciśnięty. Jeśli RES masz na 0 to z nim masz problem moim zdaniem. Może jest jakiś problem w instalacji lub w samym sterowniku tempomatu.

Byłem dziś w Zakroczymiu(?), kupiłem sterownik tempomatu, podmieniłem i zgadnij co?! ... NIC, jak nie działał, tak nie działa :cry: Przeczyściłem masy przy osłonach słupka, dalej nic. Wydaje mi się jednak, że problem jest związany z błędem świateł stop. W LCM mam błąd "15 Przełącznik świateł hamowania, zwarcie do masy", a w ABS błąd "19 - Przełącznik świateł stop - uszkodzony kabel" Same światła działają prawidłowo, ale jak już pisałem podczas naprawy parktronica odkryłem, że stopy potrafią mi się zapalić same na parę sekund, miałem nadzieję, że to wina modułu tempomatu a tu figa z makiem... którędy lecą kable do stopów? Nie mam już pomysłu na to. Widziałem, że kolega z problemem tempomatowym w benzynie też mam błąd świateł hamowania... :neutral:

MaReK napisał/a:

W załączniku masz schemat przewodów od przycisków do sterownika tempomatu.
Przedzwoń przewody, sprawdź czy na tym od RES nie ma zwarcia do masy. Jeśli jest, to spróbuj ten kabel wyciągnąć (cały pin) z wtyczki od sterownika tempomatu i zobacz czy problem 0/1 ustąpił.

Sprawdzę jeszcze to, ale kupiłem i wymieniłem cały zestaw przycisków, problem pozostał.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=LjfkynJ4hbI
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 16, 2017 16:06   

curaasan napisał/a:
Byłem dziś w Zakroczymiu(?),

Szkoda, że nie powiedziałeś ;)
Trzeba było go wziąć, założyć i sprawdzić - przecież to są max. 10 min roboty.
Przełączniki świateł stop padają, to jedna z częstszych usterek w BMW ale w przypadku tego błędu nie musi to oznaczać problemu z czujnikiem tylko z instalacją. Adam czujnika nie miał? Czy nie myślałeś o jego zakupie. Zaraz spojrzę na schemat i dopiszę co myślę ;)

[ Dodano: Wto Maj 16, 2017 17:06 ]
Wtyczka czujnika hamulca:

1 - LGP (jasny zielony / purpura) +12v (bezpiecznik numer 7 5A - skrzynka bezp. w kabinie)
2 - B ( czarny) - masa - punkt masowy obok otwierania maski
3 - PG - (purpura/zielony) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 28
4 - GP - (zielony/purpura) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 24 oraz LSM (25 pin) i ABS (32 pin)

Zdejmij czujnik, zmierz go na stole. Potem zmierz instalacje i sprawdź czy nie ma zwarć oraz są przejścia pomiędzy tym co podałem.

Jeszcze raz napisz mi jakie wartości zmieniają się w DIGITAL LIVE DATA dla sterownika Silnika: (z czego na co po naciśnięciu pedały lub wciśnięciu przycisku).

czujnik sprzęgła
czujnik hamulca
przycisk add
przycisk res



Zostawiam jeszcze krótki film poglądowy z Live Data i sprawdzania tempomatu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 17, 2017 07:27   

MaReK błąd czujnika hamulca 'zwarcie do masy' mam w moim roverze i taty i w obu działa i światło hamulca i tempomat. U siebie próbowałem zmienić czujnik hamulca ale nic to nie dało i stwierdziłem, że jak wszystko działa... To po co się męczyć ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 17, 2017 13:43   

prebenny napisał/a:
MaReK błąd czujnika hamulca 'zwarcie do masy' mam w moim roverze i taty i w obu działa i światło hamulca i tempomat.

Nigdy nie miałem takiego ;) Ale patrząc po schematach, z czujnika hamulca wychodzą dwa przewody jeden do obwodu LSM'a i do ECU Silnika, drugi do ECU silnika. Jednak kolega ma tutaj problem z cały czas wciśniętym przyciskiem RES. Zatem tempomat mu się nie włączy.
Może ten błąd wynika z kodowania LSM'a... w końcu jest u Ciebie, a Ty się lubisz tymi opcjami bawić :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 17, 2017 14:06   

MaReK ten błąd mam od samego początku jak mam 75 ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Nie Sty 21, 2018 21:58   

MaReK napisał/a:
curaasan napisał/a:
Byłem dziś w Zakroczymiu(?),

Szkoda, że nie powiedziałeś ;)

jakbym wiedział, że masz tam chody...
MaReK napisał/a:

Trzeba było go wziąć, założyć i sprawdzić - przecież to są max. 10 min roboty.
Przełączniki świateł stop padają, to jedna z częstszych usterek w BMW ale w przypadku tego błędu nie musi to oznaczać problemu z czujnikiem tylko z instalacją. Adam czujnika nie miał? Czy nie myślałeś o jego zakupie. Zaraz spojrzę na schemat i dopiszę co myślę ;)

o kupnie czujnika nie pomyślałem...

MaReK napisał/a:

[ Dodano: Wto Maj 16, 2017 17:06 ]
Wtyczka czujnika hamulca:

1 - LGP (jasny zielony / purpura) +12v (bezpiecznik numer 7 5A - skrzynka bezp. w kabinie)
2 - B ( czarny) - masa - punkt masowy obok otwierania maski
3 - PG - (purpura/zielony) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 28
4 - GP - (zielony/purpura) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 24 oraz LSM (25 pin) i ABS (32 pin)

Zdejmij czujnik, zmierz go na stole. Potem zmierz instalacje i sprawdź czy nie ma zwarć oraz są przejścia pomiędzy tym co podałem.

ok, sprawdzę, ale pewnie dopiero w weekend

MaReK napisał/a:

Jeszcze raz napisz mi jakie wartości zmieniają się w DIGITAL LIVE DATA dla sterownika Silnika: (z czego na co po naciśnięciu pedały lub wciśnięciu przycisku).


czujnik sprzęgła - z "0" na "1" po wciśnięciu
czujnik hamulca - z "0" na "1" po wciśnięciu. de facto nie mam w wyborze jako takiego czujnika tylko "Lampa STOP" oraz "Przełącznik świateł stop"
przycisk add - cały czas stoi na "1"
przycisk res - z "1" na "0" podczas wciśnięcia

[ Dodano: Nie Sty 21, 2018 21:58 ]
MaReK napisał/a:

Wtyczka czujnika hamulca:

1 - LGP (jasny zielony / purpura) +12v (bezpiecznik numer 7 5A - skrzynka bezp. w kabinie)
2 - B ( czarny) - masa - punkt masowy obok otwierania maski
3 - PG - (purpura/zielony) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 28
4 - GP - (zielony/purpura) - wtyczka C0331 komputera silnika zaznaczona na zdjęciu -
pin 24 oraz LSM (25 pin) i ABS (32 pin)

Zdejmij czujnik, zmierz go na stole. Potem zmierz instalacje i sprawdź czy nie ma zwarć oraz są przejścia pomiędzy tym co podałem.




Wracam do tematu po przerwie, mam nadzieję, że Kolega jeszcze chętny do pomocy. Co mam rozumieć przez "zmierz na stole", obleciałem omomierzem wszystkie piny, pokazuje (ok 2kOhmy) między pinami.
Gdzie jest punkt masowy przy otwieraniu maski, bo jakoś nie mogę zlokalizować?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=LjfkynJ4hbI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tempomat - nie działa
Tordal Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 14, 2013 14:39
Tordal
Brak nowych postów [R75] Tempomat - jak działa ?
Olo12 Rover serii 75, MG ZT 39 Sro Lip 16, 2008 18:39
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75]Nie działa tempomat
roverr Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 27, 2016 08:50
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Tempomat nie działa
Gość Rover serii 75, MG ZT 183 Pon Gru 10, 2018 09:46
thomassonss
Brak nowych postów [R75] Tempomat - nie działa
Hirek Rover serii 75, MG ZT 15 Sob Kwi 04, 2009 22:44
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink