Wysłany: Czw Maj 18, 2017 19:34 [Zamiana KV 6, na 25 K4F] Czy to możliwe?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004
Cześć.
Co prawda posiadam samochód marki kia carnival, ale siedzi w nim silnik z rovera.
Silnik ten ma oznaczenia KV6. Jest to silnik z serii Rover 75 (mj).
Wie ktoś może czy można silnik KV6 zamienić na 25 K4F? Mój mi padł i nigdzie nie mogę dostać silnika z tym kodem, a po wstępnych oględzinach wydają mi się podobne na tyle, że może by pasował.
Ktoś coś wie?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 18, 2017 19:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chyba był kiedyś poruszany wątek o tym na Forum. Poszukaj dokładnie. Z tego co pamiętam to one się chyba osprzętem różniły tylko ale głowy za to nie dam.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Osprzet masz inny, ale sam slupek powinien pasowac. Temu motorowi z kianki chyba blizej do motoru z rovera 825 z koncowki produkcji. Na oewno kolektor ssacy i kolektory wydechowe musisz dac swoje, pewnie pompy wspomagania i klimy tez. Wydaje mi sie ze reszta spasuje.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Tam jest to inaczej rozwiazane, w kii jest alu kolektor i sterowanie podcisnieniowe a w 825 masz 2 przepustnice i nie bardzo idzie to zaadoptowac do 75
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Osprzet masz inny, ale sam slupek powinien pasowac. Temu motorowi z kianki chyba blizej do motoru z rovera 825 z koncowki produkcji. Na oewno kolektor ssacy i kolektory wydechowe musisz dac swoje, pewnie pompy wspomagania i klimy tez. Wydaje mi sie ze reszta spasuje.
W mojej kiance jest silnik, który ma kod KV 6. Jest to identyczny silnik, jak ten który montowali w roverach 75 przez 2-3 lata. Potem zaczęto montować 25 K4F. Przynajmniej tak to rozumiem z tabelki znalezionej w necie. Z kolektorami nie będzie problemu. A co jeśli chodzi o skrzynię? I jakieś tam komputery? Będzie to pasowało?
KV6 to nazwa ogólna silnika rovera.
25K4F mówi nam o pojemności 2.5L, o tym że mamy 4 zawory na cylinder i że nie ma turbo ani zmiennych faz.
Silników w Kii też były 2 rodzaje. 1 wczesny jest idealnie taki sam jak w Roverze 825, drugi typ jest produkowany przez kię pod nazwą K5 i wizualnie ma zmienione pokrywki wałków na srebrne.
Zauważ że w roverze 75 jest m. in. 6 cewek na fajkach a u ciebie są 3 moduły rozdzielające zapłon.
KV6 to nazwa ogólna silnika rovera.
25K4F mówi nam o pojemności 2.5L, o tym że mamy 4 zawory na cylinder i że nie ma turbo ani zmiennych faz.
Silników w Kii też były 2 rodzaje. 1 wczesny jest idealnie taki sam jak w Roverze 825, drugi typ jest produkowany przez kię pod nazwą K5 i wizualnie ma zmienione pokrywki wałków na srebrne.
Zauważ że w roverze 75 jest m. in. 6 cewek na fajkach a u ciebie są 3 moduły rozdzielające zapłon.
Przepraszam za swoją ignorancję w temacie motoryzacji, ale naprawdę nie bardzo wiem o co chodzi.
Jeśli mam silnik K5 to ten 25K4F będzie pasował w takim razie? Tak łopatologicznie proszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum