Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620SDI] 1. Nawiew na V biegu. 2. Klimatyzacja problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620SDI] 1. Nawiew na V biegu. 2. Klimatyzacja problem
Autor Wiadomość
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Czw Maj 18, 2017 13:36   [R620SDI] 1. Nawiew na V biegu. 2. Klimatyzacja problem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

witam

mam dwie sprawy a szukałem odpowiedzi w poprzednich tematach i niestety nic konkretnego nie znalazłem dlatego zapytam o dwie rzeczy w jednym temacie.

1. Jakiś czas temu miałem problem z nawiewem bo przestał kompletnie działać i dzięki tutejszym tematom doszedłem do sprawy i wymieniłem całą dmuchawę bo walnięty był wirnik. Zrobiłem wszystko samemu i działa jak trzeba a było to jakieś 3-4 miesiące temu. Teraz natomiast problem występuje taki ze nawiew działa mi TYLKO na 5 biegu dmuchawy a reszta ani drgnie... do tego podświetlenie samych biegów dmuchawy nie podświetla. Gdzie mogę szukać przyczyny , jak to naprawić i czy dam radę samemu?


2. W zeszłym roku miałem problem z klimatyzacją bo zlokalizowany został wyciek i dziura w chłodnicy tak więc kupiłem używaną chłodnice, wymieniłem i po nabiciu wszystko pięknie chodziło przez całe lato a teraz nagle przyszły upały, włączam klimatyzacje a tu cisza... Nie działa kompletnie klimatyzacja. Podjechałem do znajomego, sprawdził i powiedział, że nie ma kompletnie ciśnienia więc musi być gdzieś wyciek i ze samo sprawdzenie tego moze zając kilka godzin i dobre 150-200 pln :-/
Czy jest szansa sprawdzenia tego mniejszym kosztem? jeśli tak to o jaką metodą sprawdzania mam pytać w serwisach?
W zeszłym roku lokalizacja wycieku i diagnoza kosztowała mnie zaledwie 49 PLN (GROUPON) a metoda sprawdzenia była.... sam nie wiem bo sie dobrze nie znam, ale zostało wpuszczone ciśnienie i jakimś preparatem spryskana cała chłodnica i wężyki aby sprawdzić gdzie jest wyciek.
Czy jeśli okazałoby się, że jest to jednak znowu chłodnica, którą wymieniałem w zeszłym roku to orientuje sie ktoś gdzie mógłbym kupić w dobrym stanie za nie duże pieniądze? Z tego co pamiętam to nowej chłodnicy nie było nawet szansy znaleźć a wiadomo jak to jest z używanymi....


Co najciekawsze obydwie sprawy spaprały się tego samego dnia a w zasadzie to zauważyłem to tego samego dnia...

byłbym wdzięczny za ewentualne porady i odpowiedzi.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 18, 2017 13:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 13:53   

1. Rezystor, opornica dmuchawy. Do wymiany
_________________
75 Red Edition
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Nie Maj 21, 2017 03:34   

Zobacz tak jak ci Longer radzi rezystor.
Nie wiem czy znasz takie powiedzenie że biedny traci dwa razy, było od razu kupić sprawna nowa chłodnice,

np. taką : http://atmil.pl/chlodnica...1420-p-481.html

A co do sprawdzenia to są 2 szkoły jedna to nabicie klimy i szukanie wycieku w promieniach UV, albo wierzenie że automat dobrze sprawdził na podciśnieniu ze nie ma wycieku (tak czy inaczej nikt ci nie powinien napełniać czynnika do nieszczelnego układu)

Tak poza tym to w zimie tez używa sie klimy!!! by kompresora szlag nie trafił i uszczelnienie trochę oleju dostały (ma się spokój z awariami)
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Nie Maj 21, 2017 10:28   

natsu9 napisał/a:

Tak poza tym to w zimie tez używa sie klimy!!! by kompresora szlag nie trafił i uszczelnienie trochę oleju dostały (ma się spokój z awariami)

Nie jestem pewien jak w tym modelu, ale w większości samochodów nie da się uruchomić klimy jeśli temp zewnętrzna jest poniżej jakiejś granicy(zwykle ok 10 stopni), więc w zimę można tylko kliknąć sobie przyciskiem dla efektu placebo. Szkoda bo to też dobra metoda na odparowywanie szyby.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Maj 21, 2017 19:36   

słabo ogarniasz klime w autach, w wszystkich autach można włączyć klime nawet przy grubym minusie na dworze i ona uruchamia spręzarke jest to własnie po to by można odparować szyby jedynie klima nie ruszy zimą na zimnym silniku. Land rover ma nawet taki automat że jak ustawisz nawiew na szyby i dmuchawe na max to startuje klima nawet jak nie wciśniesz przycisku
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 21, 2017 20:30   

Błędne informacje, fakt związane z niską temperaturą. Nie chodzi o temperaturę zewnętrzną, a o temperaturę parownika, na której znajduje sie czujnik temperatury.

Kompresor zostanie rozłączony przy lekko ujemnej temperaturze, w celu zapobiegnięcia oszronienia parownika, co spowodowało by blokadę i w dalszej eksploatacji niebezpieczny wzrost ciśnienia w układzie.

Mróz na zewnątrz powoduje schłodzenie skraplacza co zastępuje prace wentylatora, dodatkowo sprężarka często ma zmienną pojemność skokowa w zależności od obciążenia. Dlatego bezpiecznie pracuje w zimowych warunkach, zapewniając smarowanie uszczelnien. A głównie pomaga odparować wilgoć z szyb. ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Maj 21, 2017 20:41   

longer wyczerpał temat klimy zimą
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620SDi] zgrzytanie wstecznego biegu
kruku_87 Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Gru 25, 2014 10:10
kruku_87
Brak nowych postów [R620SDI] Obroty na biegu jałowym
zaq Rover serii 600, Honda Accord 10 Wto Lis 19, 2013 17:52
Pawkaz
Brak nowych postów [R620SDI] Klimatyzacja nie działa
bastek Rover serii 600, Honda Accord 16 Pią Sie 05, 2016 11:03
nidziu
Brak nowych postów [R620sdi] problem z abs kod 171
brand620sdi Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Mar 29, 2013 08:21
kruszan
Brak nowych postów [R620sdi] problem z ABS
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Wrz 25, 2012 09:18
rami1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink