Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Simmerring wałka ssącego+termostat +uszcz. kolektora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Simmerring wałka ssącego+termostat +uszcz. kolektora
Autor Wiadomość
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

  Wysłany: Nie Maj 21, 2017 19:34   [MG ZR] Simmerring wałka ssącego+termostat +uszcz. kolektora
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Siemka

Słuchajcie, wymieniam termostat z odbudową i do tego zdjąłem listwę wtryskową.
Te prace wyjaśniły konieczność dolewania co 3 miechy trochę oleju. Wiem skąd cieknie mi olej - simmering wałka ssącego, strona lewa (od akumulatora) więc dostęp łatwy.
Jak go wyciągnąć? RAVE podaje specjalne narzędzie, którego nie posiadam. Wydłubać jako?
Macie jakieś namiary na właściwe simmeringi? Wymieniłbym od razu oba: na ssącym i wydechowym.

Dalej. Uszczelka kolektora była po stronie lewej i prawej (na tych uszach) posmarowana silikonem wys. temp. Przy nowej mam zrobić tak samo?

W trakcie przygód z niesprawnym termostatem, kiedy wskazówka temp. łechtała czerwone pole :) wywalało mi płyn przez korek. Po uspokojeniu zauważyłem w zbiorniczku 3 plamy średnicy 6-8mm z mazią typową dla HGF - czy to już pierwsze objawy? Po jakimś czasie pojawiła się tylko jedna znów w trackie przegrzewania.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 21, 2017 19:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 06:49   

Jak masz mozliwosc cienkim srubokretem to mozesz probowac ALE uwazaj zebys nie porysowal walka/obudowy. Pewniejszy sposob to wierto 2mm nawiercic oring w 2 miejscach i wkrecic wkrety - zlapac kombinerkami i wyciagnac.

Simeringi sa typowe, jak do poloneza - na pewno Ci dobiora :)

Co do uszczelki kolektora to nigdy niczym nie smarowalem, chyba, ze auto bylo przegrzane i pokrzywilo kolektor ssacy to moze ktos posmarowal.

Jak masz kolektor na wierzchu to od razu wywal zaworek z niego. A maz... no raczej szykuj sie na.robote uszczelki :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 07:17   

Simmerring już kupiłem po nrze części. Oby były dobre.
Z uszczelką to niedobra wiadomość. Skoro sugerujesz szykować się na hgf
to jest sens teraz to składać? Co byś doradzić?
O jakim zaworku mówisz?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 07:34   

Jak kiedyś mi poszedł gaz w układ chłodzenia w Landku to też wskazówka smyrnęła czerwone i pojawiły się malutkie plamki oleju w układzie a od tego momentu przejechałem jeszcze ponad 10kkm aż do czasu jak głowica pękła więc nie demonizował bym tu hgfu

[ Dodano: Pon Maj 22, 2017 08:34 ]
wysoka temperatura powoduje ze czasem gdzieś z zakamarków malutkie plamki oleju się wydostają a podejrzewam ze już kiedyś hgf cie dotknął, to tym bardziej
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 07:38   

Jak uwazasz, mi od takich objawow minelo 2-3dni i poszzzzzlooo :( pewnie zalezy od farta :) mowie o zaworku w kolektorze ssacym, jest w tym kruccu przy bagnecie.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 07:41   

Kurde nie 10kkm miało być tylko 100kkm
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 07:52   

Niezle Sknerko ;D mi to moze 150km :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 11:03   

Ja bardzo prosto demontowałem simeringi. Cienki wkręt do drewna wkręcacie w połowie grubości simeringu i ciągniecie do siebie. Wychodzi bez wielkich kombinacji ;)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 16:24   

Super. Dzięki za rady. Składam to do kupy i zobaczę co z tego wyjdzie.
Ten zaworek też wywalę tylko co on robi?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 17:15   

To zaworek zwrotny na wężu powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego - nie pozwala się cofać płynowi chłodzącemu, ale jak się zatka to blokuje obieg. Jak wywalisz kulkę to się chyba tylko delikatnie dłużej będzie grzał i tyle.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 17:20   

Bez niego nagrzewa sie lekko wolniej ale glowica ma nizsza i rowniejsza temperature = odsuwasz HGF w czasie/eliminujesz slaby element :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 07:54   

Cytat:
Ten zaworek też wywalę tylko co on robi?
powoduje HGF, ;) bez niego nagrzewa sie tak samo jak z nim
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 23, 2017 18:55   

Jak go znajdę, to się nim zajmę wg Waszych sugestii.
Tymczasem części spłynęły ale deszcz pokrzyżował plany.
Gdyby kogoś interesowało na przyszłość to:
simmerring przód - LUC100290 Corteco 30x40x7
simmerring tył - LUC100220 Corteco 30x40x7
uszczelka kolektora ssącego - LKJ101110 Bearmach
termostat - PEM100025 Waxstat z obudową i uszczelkami

Simerringi w identycznym rozmiarze a mimo to dzielą to na tył i przód.... Dziwne.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 21:40   

NoPE napisał/a:

Simerringi w identycznym rozmiarze a mimo to dzielą to na tył i przód.... Dziwne.


Bo są kierunkowe i lepiej zwróć na to uwagę podczas zakładania.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 23, 2017 22:00   

Aha!
Ale wałki kręcą się w tą samą stronę...
Poza tym jest na nich napisane front, rear więc nie pomylę.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 04:54   

Tak w tą samą, ale uszczelniacze montujesz w określony sposób i wtedy potrzebujesz kierunkowych to dla jednego kreci się w lewo, a dla drugiego w prawo :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 07:11   

Markzo napisał/a:
Tak w tą samą, ale uszczelniacze montujesz w określony sposób i wtedy potrzebujesz kierunkowych to dla jednego kreci się w lewo, a dla drugiego w prawo :)


Jak napisał kolega wyżej. A jeszcze bardziej łopatologicznie. Jak patrzysz od przodu na silnik, to wałki kręcą się w prawo. Natomiast jakbyś stanął od tyłu samochodu ( czyli tak jak siedzisz za kierownicą), to wałki kręcą się w lewo :mrgreen:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 08:47   

Uszczelka beermacha to jest gówno jak nie chcesz mieć kłopotów załóż Victor Reinz przez 100kkm na jednej takiej teraz już 50kkm na takiej w drugim aucie a jak miałem inne to puszczały szybko
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Maj 25, 2017 20:31   

Pozbyłem się tej kulki ze zdjęcia - to ta?. Mogliście uprzedzić, że łatwo to ona wyleźć nie chce :/

Powiedzcie mi czy przez listwę wtryskową też przepływa płyn chłodniczy?
I dziwi mnie tak słaby montaż obudowy termostatu, bo te o-ringi i w bloku, i w coolant rail* nie wskakują w żaden rowek. Że to uszczelnia na tyle, że nie cieknie to naprawdę jestem zdumiony.
Jutro ciąg dalszy składania.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 20:38   

Tak, to ta kulka. A wyjąć ja bardzo prosto, wkładasz w rurkę od drugiej strony wiertło, pobijasz młotkiem i kulka sama wyskakuje. Płyn chłodzący dochodzi do kolektora własnie w tym miejscu i po przeciwnej stronie ( czyli przy 4 kanale dolotowym), przy czym tam jest kanał ślepy ( tu gdzie kulka, jest przelew do zbiorniczka). Jak masz tam nieszczelność to będzie uciekał płyn a auto będzie go przepalać. Stąd mogą byc na pierwszy rzut oka objawy jak przy HGF ( para z wydechu o słodkim posmaku), choć HGF nie będzie.

Co do termostatu. Jaki chciałbyś rowek jeszcze ? Jeden jest w obudowie termostatu i tam oring wchodzi. Potem wsuwasz to w blok i jest szczelne, bo blok ma mniejszą średnicę niż zewnętrzna średnica oringu :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R214Si ' 98] Po wymianie uszcz. kolektora ssącego...
skupa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 02, 2008 20:27
skupa
Brak nowych postów [214 si 97] Uszczelka kolektora ssacego??
karol1005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Sty 03, 2012 16:48
karol1005
Brak nowych postów [R200/R25] HGF vs uszczelka kolektora ssącego
krakers2207 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Wrz 19, 2014 19:17
krakers2207
Brak nowych postów [R214] Uszczelka kolektora ssącego
marcingv Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Sty 08, 2014 17:35
leszczu
Brak nowych postów [ MG ZR ] Pisk z okolicy kolektora ssącego
Makin11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Gru 07, 2012 23:25
marcinmarcin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink