Wysłany: Nie Maj 21, 2017 19:34 [MG ZR] Simmerring wałka ssącego+termostat +uszcz. kolektora
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Siemka
Słuchajcie, wymieniam termostat z odbudową i do tego zdjąłem listwę wtryskową.
Te prace wyjaśniły konieczność dolewania co 3 miechy trochę oleju. Wiem skąd cieknie mi olej - simmering wałka ssącego, strona lewa (od akumulatora) więc dostęp łatwy.
Jak go wyciągnąć? RAVE podaje specjalne narzędzie, którego nie posiadam. Wydłubać jako?
Macie jakieś namiary na właściwe simmeringi? Wymieniłbym od razu oba: na ssącym i wydechowym.
Dalej. Uszczelka kolektora była po stronie lewej i prawej (na tych uszach) posmarowana silikonem wys. temp. Przy nowej mam zrobić tak samo?
W trakcie przygód z niesprawnym termostatem, kiedy wskazówka temp. łechtała czerwone pole wywalało mi płyn przez korek. Po uspokojeniu zauważyłem w zbiorniczku 3 plamy średnicy 6-8mm z mazią typową dla HGF - czy to już pierwsze objawy? Po jakimś czasie pojawiła się tylko jedna znów w trackie przegrzewania.
_________________ Jak Kolonko, mówię jak jest.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 21, 2017 19:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak masz mozliwosc cienkim srubokretem to mozesz probowac ALE uwazaj zebys nie porysowal walka/obudowy. Pewniejszy sposob to wierto 2mm nawiercic oring w 2 miejscach i wkrecic wkrety - zlapac kombinerkami i wyciagnac.
Simeringi sa typowe, jak do poloneza - na pewno Ci dobiora
Co do uszczelki kolektora to nigdy niczym nie smarowalem, chyba, ze auto bylo przegrzane i pokrzywilo kolektor ssacy to moze ktos posmarowal.
Jak masz kolektor na wierzchu to od razu wywal zaworek z niego. A maz... no raczej szykuj sie na.robote uszczelki
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Simmerring już kupiłem po nrze części. Oby były dobre.
Z uszczelką to niedobra wiadomość. Skoro sugerujesz szykować się na hgf
to jest sens teraz to składać? Co byś doradzić?
O jakim zaworku mówisz?
Jak kiedyś mi poszedł gaz w układ chłodzenia w Landku to też wskazówka smyrnęła czerwone i pojawiły się malutkie plamki oleju w układzie a od tego momentu przejechałem jeszcze ponad 10kkm aż do czasu jak głowica pękła więc nie demonizował bym tu hgfu
[ Dodano: Pon Maj 22, 2017 08:34 ]
wysoka temperatura powoduje ze czasem gdzieś z zakamarków malutkie plamki oleju się wydostają a podejrzewam ze już kiedyś hgf cie dotknął, to tym bardziej
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak uwazasz, mi od takich objawow minelo 2-3dni i poszzzzzlooo pewnie zalezy od farta mowie o zaworku w kolektorze ssacym, jest w tym kruccu przy bagnecie.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja bardzo prosto demontowałem simeringi. Cienki wkręt do drewna wkręcacie w połowie grubości simeringu i ciągniecie do siebie. Wychodzi bez wielkich kombinacji
To zaworek zwrotny na wężu powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego - nie pozwala się cofać płynowi chłodzącemu, ale jak się zatka to blokuje obieg. Jak wywalisz kulkę to się chyba tylko delikatnie dłużej będzie grzał i tyle.
powoduje HGF, bez niego nagrzewa sie tak samo jak z nim
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak go znajdę, to się nim zajmę wg Waszych sugestii.
Tymczasem części spłynęły ale deszcz pokrzyżował plany.
Gdyby kogoś interesowało na przyszłość to:
simmerring przód - LUC100290 Corteco 30x40x7
simmerring tył - LUC100220 Corteco 30x40x7
uszczelka kolektora ssącego - LKJ101110 Bearmach
termostat - PEM100025 Waxstat z obudową i uszczelkami
Simerringi w identycznym rozmiarze a mimo to dzielą to na tył i przód.... Dziwne.
Tak w tą samą, ale uszczelniacze montujesz w określony sposób i wtedy potrzebujesz kierunkowych to dla jednego kreci się w lewo, a dla drugiego w prawo
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Tak w tą samą, ale uszczelniacze montujesz w określony sposób i wtedy potrzebujesz kierunkowych to dla jednego kreci się w lewo, a dla drugiego w prawo
Jak napisał kolega wyżej. A jeszcze bardziej łopatologicznie. Jak patrzysz od przodu na silnik, to wałki kręcą się w prawo. Natomiast jakbyś stanął od tyłu samochodu ( czyli tak jak siedzisz za kierownicą), to wałki kręcą się w lewo
Uszczelka beermacha to jest gówno jak nie chcesz mieć kłopotów załóż Victor Reinz przez 100kkm na jednej takiej teraz już 50kkm na takiej w drugim aucie a jak miałem inne to puszczały szybko
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pozbyłem się tej kulki ze zdjęcia - to ta?. Mogliście uprzedzić, że łatwo to ona wyleźć nie chce
Powiedzcie mi czy przez listwę wtryskową też przepływa płyn chłodniczy?
I dziwi mnie tak słaby montaż obudowy termostatu, bo te o-ringi i w bloku, i w coolant rail* nie wskakują w żaden rowek. Że to uszczelnia na tyle, że nie cieknie to naprawdę jestem zdumiony.
Jutro ciąg dalszy składania.
Tak, to ta kulka. A wyjąć ja bardzo prosto, wkładasz w rurkę od drugiej strony wiertło, pobijasz młotkiem i kulka sama wyskakuje. Płyn chłodzący dochodzi do kolektora własnie w tym miejscu i po przeciwnej stronie ( czyli przy 4 kanale dolotowym), przy czym tam jest kanał ślepy ( tu gdzie kulka, jest przelew do zbiorniczka). Jak masz tam nieszczelność to będzie uciekał płyn a auto będzie go przepalać. Stąd mogą byc na pierwszy rzut oka objawy jak przy HGF ( para z wydechu o słodkim posmaku), choć HGF nie będzie.
Co do termostatu. Jaki chciałbyś rowek jeszcze ? Jeden jest w obudowie termostatu i tam oring wchodzi. Potem wsuwasz to w blok i jest szczelne, bo blok ma mniejszą średnicę niż zewnętrzna średnica oringu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum