Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Zbyt mała siła hamowania na przeglądzie technicznym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Zbyt mała siła hamowania na przeglądzie technicznym
Autor Wiadomość
colo254 




Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 66
Skąd: Polska

Rover 25

  Wysłany: Wto Maj 23, 2017 20:55   [R25] Zbyt mała siła hamowania na przeglądzie technicznym
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001


Hej :mrgreen:

Dzisiaj byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że mam za słabe hamulce szczególnie na tylnej osi :oops: ... Jaka powinna być siła hamowania dla Rover'a 25, który ma z przodu tarcze lite, a z tyłu bębny ?

Dla mnie były to wyniki:

Z przodu:

ok. 1,7 i 1,8

Z tyłu

0,8 i 0,9

Ręczny

1,4 i 1,5

Zastanawia mnie to, dlaczego ręczny jest aż o tyle silniejszy od zwykłych hamulców z tyłu :o

Podczas próby hamowania ręcznym samochód aż wyciągnęło z rolek, natomiast na zwykłym hamulcu nie było szans zatrzymać rolek... Diagnosta mówił mi, że nie wciskam do końca hamulca, ja natomiast naciskałem go z całej siły... :cry:

Czy ktoś też miał taki problem z hamulcami ? :|


Pozdrawiam :cool:
_________________
Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 23, 2017 20:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 23, 2017 21:32   

Cylinderki do wymiany pewnie ciekną. Ściągnij bęben i zobacz do środka ;) Skoro na ręcznym jest ok to szczeki są ok i hamują dobrze tylko silą z pedału nie przechodzi do szczeki. Czyli problem w hydraulice.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
krzychuuu1992 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 68



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 22:27   

Swoją drogą co to za stacja na której samodzielnie wjeżdża się na rolki ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 08:44   

Chyba na każdej tak jest. To kto ma wjechać jak tylko jeden gość jest. Ja się nie spotkałem jeszcze żeby diagnosta wjeżdżal.

Mnie tylko dziwi ze on na to nie wpadł w czym problem.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
krzychuuu1992 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 68



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 10:41   

U mnie w mieście są dwie SKP i cały proces przeglądu, wjeżdżanie na rolki itd. przeprowadza diagnosta i wydaje się to logiczne.

Co do problemu, jeżeli przód hamuje około 1,8 a tył 0,8 i założymy, że przeciętny rozdział siły hamowania to 70/30 to ja nie widzę problemu. (0,8/2,6*100% czyli 30% tył. 0,8/2,6*100% czyli 70% przód)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 11:24   

Przy bebnach i bez abs 200/25 hamuje tyle slabo/wcale. W 200 wywalilem korektor sily hamowania i dalem trojniki - auto zaczelo hamowac. Przy abs i 4x tarcze nie ma tego problemu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 11:33   

Remigiusz napisał/a:
Chyba na każdej tak jest. To kto ma wjechać jak tylko jeden gość jest. Ja się nie spotkałem jeszcze żeby diagnosta wjeżdżal.

gdzie Ty Remi mieszkasz? ja się nie spotkałem jeszcze żebym ja sam musiał gdziekolwiek na diagnostyce autem wjeżdżać xD
 
 
 
m166 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 165



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 11:39   

kol Remigiusz ma rację , u mnie było identycznie okazało się że przeciekał cylinderek po wymianie hamulce OK
pozdrawiam
w mojej mieścinie są 4 stacje diagnostyczne i na każdej diagnosta sam wjeżdża autem na stanowisko do przeglądu
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 11:49   

Bo zdaje się że teraz maja obowiązek wjechać samemu
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
krzychuuu1992 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 68



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 12:05   

Obowiązek obowiązkiem, ale tak czasami jest po prostu bezpieczniej i mniej kłopotu jak trafi się jakiś niedzielny driver xD Pozatym PT to usługa, za którą płacisz i liczysz, że wykona to profesjonalista i od razu zbada jak zachowuje się pojazd chociażby na wyżej wymienionych rolkach.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 12:16   

ja dodam że nawet jak korzystałem ze stacji diagnostycznej za granicą (czyt. w Sosnowcu :D ) to tam diagnosta też sam wjeżdżał na kanał, rolki itp
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 12:16   

Znam tylko Podkarpacie :D Na innych nie bylem :wink: Wiesz nie musisz sam wjechać jak nie chcesz bo się gość zawsze pyta ale żeby było szybciej bo mało komu chce się czekać :wink:

Wszystko ma iść szybko i sprawnie.

Ja znow odwrotnie w 200 mialem zawsze problemy na tarczach i abs tyl ze kiepsko hamowalo. Mam bebny teraz w 45 na tyle i problemow mniej ale cylinderki pracuja jak trzeba.

Wystarczy zobaczyc do srodka jak pisalem wyzej i caly problem bedzie widoczny. ;) Filozofii tutaj wiekszej nie ma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 Streetwise] Problem na przeglądzie - zła ilość miejs
Dudek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Czw Lip 28, 2011 14:06
Dudek
Brak nowych postów [R 216 97' Coupe] Po przeglądzie/ cofnięte koła przednie ???
Vesper416 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Czw Cze 24, 2010 21:03
PHJOWI
Brak nowych postów [R-200] Napinacz paska rozrządu - siła dokręcenia
Pirr0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sty 31, 2017 22:49
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 200]-Z jaką siłą dokręcić docisk 2.0sd
kukicriss92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Paź 14, 2014 18:04
kukicriss92
Brak nowych postów [R214 1.4i 98] zbyt wysokie obroty !!
zbyt wysokie obroty
pawel.o83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Sie 20, 2009 20:26
Dydo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink