Wysłany: Wto Maj 23, 2017 20:55 [R25] Zbyt mała siła hamowania na przeglądzie technicznym
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001
Hej
Dzisiaj byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że mam za słabe hamulce szczególnie na tylnej osi ... Jaka powinna być siła hamowania dla Rover'a 25, który ma z przodu tarcze lite, a z tyłu bębny ?
Dla mnie były to wyniki:
Z przodu:
ok. 1,7 i 1,8
Z tyłu
0,8 i 0,9
Ręczny
1,4 i 1,5
Zastanawia mnie to, dlaczego ręczny jest aż o tyle silniejszy od zwykłych hamulców z tyłu
Podczas próby hamowania ręcznym samochód aż wyciągnęło z rolek, natomiast na zwykłym hamulcu nie było szans zatrzymać rolek... Diagnosta mówił mi, że nie wciskam do końca hamulca, ja natomiast naciskałem go z całej siły...
Czy ktoś też miał taki problem z hamulcami ?
Pozdrawiam
_________________ Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 23, 2017 20:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cylinderki do wymiany pewnie ciekną. Ściągnij bęben i zobacz do środka Skoro na ręcznym jest ok to szczeki są ok i hamują dobrze tylko silą z pedału nie przechodzi do szczeki. Czyli problem w hydraulice.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
U mnie w mieście są dwie SKP i cały proces przeglądu, wjeżdżanie na rolki itd. przeprowadza diagnosta i wydaje się to logiczne.
Co do problemu, jeżeli przód hamuje około 1,8 a tył 0,8 i założymy, że przeciętny rozdział siły hamowania to 70/30 to ja nie widzę problemu. (0,8/2,6*100% czyli 30% tył. 0,8/2,6*100% czyli 70% przód)
Przy bebnach i bez abs 200/25 hamuje tyle slabo/wcale. W 200 wywalilem korektor sily hamowania i dalem trojniki - auto zaczelo hamowac. Przy abs i 4x tarcze nie ma tego problemu
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
kol Remigiusz ma rację , u mnie było identycznie okazało się że przeciekał cylinderek po wymianie hamulce OK
pozdrawiam
w mojej mieścinie są 4 stacje diagnostyczne i na każdej diagnosta sam wjeżdża autem na stanowisko do przeglądu
Bo zdaje się że teraz maja obowiązek wjechać samemu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Obowiązek obowiązkiem, ale tak czasami jest po prostu bezpieczniej i mniej kłopotu jak trafi się jakiś niedzielny driver xD Pozatym PT to usługa, za którą płacisz i liczysz, że wykona to profesjonalista i od razu zbada jak zachowuje się pojazd chociażby na wyżej wymienionych rolkach.
Znam tylko Podkarpacie Na innych nie bylem Wiesz nie musisz sam wjechać jak nie chcesz bo się gość zawsze pyta ale żeby było szybciej bo mało komu chce się czekać
Wszystko ma iść szybko i sprawnie.
Ja znow odwrotnie w 200 mialem zawsze problemy na tarczach i abs tyl ze kiepsko hamowalo. Mam bebny teraz w 45 na tyle i problemow mniej ale cylinderki pracuja jak trzeba.
Wystarczy zobaczyc do srodka jak pisalem wyzej i caly problem bedzie widoczny. Filozofii tutaj wiekszej nie ma
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum