Wysłany: Czw Maj 18, 2017 21:23 [R45] Dołożenie sterowania radia do kierownicy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Cześć wam,
Jest plan zamiany kierownicy na model z przyciskami do sterowania radiem.
Pytanie, czy samo przełożenie na inną kierownicę wystarczy? Wiązka w kolumnie jest już?
Czy może trzeba także dokładać?
Do samego radia dochodzi przewód z wtyczką od sterowania radiem.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 18, 2017 21:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli zapala się po przekręceniu 2. pozycję, a po odpaleniu gaśnie czy świeci dalej?
Pewnie sygnalizator jest we wszystkich licznikach, a może u Was po prostu jest gdzieś dodatkowo podłączony i tylko się zapala
Dołączę się do tematu. Jak mogę rozpoznać który przewód to ten do sterowania radiem? W przypadku radia Sony powinien być on zakończony wtykiem mini jack ale takiego u mnie nie ma (R45 2001 rok).
Nie zrozumieliśmy się.
W Roverze do sterowania z kierownicy była wykorzystywana albo kostka ISO typu C (kolory Zielony Żółty Niebieski) albo kostka BMW. 2 Przewody do sterowania w kolorach fiolotowo niebieski i niebiesko fioletowy albo biały i różowy zależnie od modelu roverka.
Dodatkowo nie przeczytałeś instrukcji. Do twojego radia potrzebny jest RM-X4S.
Musiałbyś rozłożyć swój pilot i przelutować rezystory o odpowiednich wartościach.
No właśnie z tym rozłożeniem pilota i przelutowaniem to nie jest taka prosta sprawa. Ja chciałem kiedyś podmienić rezystory do radia Pioneer X5700BT i dobrze, że do eksperymentów kupiłem drugi pilot.
Żeby dostać się do płytki z rezystorami potrzebujesz rozprawić się z nitem, który trzyma płytkę i obudowę pilota.
Druga sprawa to sama konstrukcja elektroniczna. W naszym pilotach nie jest tak, że do każdego przycisku jest jeden rezystor o konkretnej wartości oporu. On jest zbudowany na zasadzie drabinki rezystancyjnej, mam to jeszcze dokładnie rozpisane.
W pilocie są 3 rezystory: R1=390, R2=470, R3=820.
Z kolei na wyjściu dla przycisków są takie rezystancje:
VOL-: 0
VOL+: 390
<<: 1680
>>: 860
Więc dla VOL- jest zwarcie, nie ma żadnego opornika. Dla VOL+ jest tylko R1, dla << jest R1+R2+R3, a dla >> jest R1+R2.
Niestety w moim przypadku nie udało się dobrać odpowiednio rezystorów tak, żeby nie zmieniając ścieżek na płytce udało się zapewnić takie samo sterowanie w Pioneerze. Usunąłem oryginalne rezystory, wyprowadziłem ścieżki poza płytkę i ogarnąłem temat "na pająka", ale niestety nie złożyłem pilota, bo uszkodziłem obudowę przy rozwiercaniu nitu.
Ostatecznie chciałem zrobić sobie taki konwerter rezystancji, który bym zamontował przed radiem, ale potem jakoś nie było na to czasu. W planach miałem też dołożenie drugiego pilota w celu rozszerzenia możliwości sterowania z kierownicy, ale temat nadal wisi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum