Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Alarm uzbrojony, pilot i zamek nie działa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Alarm uzbrojony, pilot i zamek nie działa.
Autor Wiadomość
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Czw Maj 18, 2017 19:30   [R75] Alarm uzbrojony, pilot i zamek nie działa.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich odważnych posiadaczy R75 :)

Zielony lotniskowiec mam od miesiąca, od zakupu nie działa zamek kierowcy i kluczyk obraca się o 360 więc auto zamykałem tylko z pilota.
Okazało się że pilot przestał działać, winny okazał się odbiornik (zgnił), zakupiłem więc używany. Po podłączeniu 4x przycisk otwarcia i pilot od razu się sparował.
Dwa dni cieszyłem się zasięgiem około 5m, auto bez problemu otwierało się i zamykało.
Dziś rano zrobiłem małe zakupy i było okej. Około godziny 12 chciałem znowu jechać a tu klops, pilot znów nie działa. Auto zaryglowane, alarm uzbrojony, kluczykiem nie otworze.
Działa kluczyk w klapie bagażnika i wtedy włącza się wyjec... tylko to nic chyba nie da bo przez bagażnik nie wejdę do środka ?

- pomocy, jak odryglować samochód
- jak wejść do środka
- odbiornik pilota leży sobie wyciągnięty (ale w plastikowej obudowie) pod dźwignią ręcznego (miałem zamiar zamontować go w podłokietniku żeby miał sucho), czy to możliwe że coś mu się stało od temperatury - auto stało na słoćnu a dziś ładnie paliło.

Ps. W pilocie świeże baterie, miga czerwona dioda. Próbowałem nawet skakać wokoło auta z pilotem bez obudowy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 18, 2017 19:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 21:01   

Jak kluczyk kreci sie o 360 stopni to kup kompletna klamkę od anglika i naprawisz swoją, mysle ze Sknerko posłuży tu pomocą
_________________
75 Red Edition
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Maj 19, 2017 06:02   

Twierdza została zdobyta, auto otworzył specjalista. Co do klamki, czy będzie pasowało wszystko pomimo że w angliku nie ma zamka z tej strony ?
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 842
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 07:32   

Ja bym radził dobrać się do zamka i klamki od strony kierowcy, i sprawdzić co się stało z połączeniem między wkładką a zamkiem.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 10:00   

Z klamki anglika potrzeba tylko element bębenka zamka, który pęka. I przez to kluczyk kreci sie 360.
_________________
75 Red Edition
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Maj 19, 2017 12:48   

Zamówiłem klamkę EU kierowcy, planuje podmienić bębenek, czy muszę wyciągać cały zamek czy wystarczy tylko klamkę, ewentualnie jakby ktoś miał namiar na jakiś poradnik ze zdjęciami lub jakieś rysunki poglądowe byłbym wdzięczny.

Swoją drogą ciekawe co poszło nie tak z pilotem, zamówiłem już następny odbiornik.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 19, 2017 13:24   

Założę się że przyślą bez bębenka zamka :P Przerobiłem to na sobie, bębenek wtedy kosztował ponad 300 bez klucza a z kluczem 400-500. Nie jest ci potrzebny zestaw z kluczem bo to sobie przełożysz potrzebujesz ten koszyczek w którym siedzi mechanizm od kluczyka. ja znalazłem od anglika bez kluczyka za to z całym mechanizmem z linkami który napędza zamek ten na dole w drzwiach (razem z klamką chromowaną i zaślepką wokół bębenka dałem 20pln hihi)

[ Dodano: Pią Maj 19, 2017 14:24 ]
Aha na forum nie ma żadnego poradnika ani fotek dotyczących tego tematu przekopałem wszystko i sam to musiałem rozkminić jak będę miał czas to może jakiś mały poradnik sklece razem z fotkami bo mam te elementy gdzieś
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 13:27   

Rysownik, zamka nie musisz demontować, ale żeby wymienić bębenek będzie trzeba zdjąć boczek z drzwi i dobrać się do mechanizmu klamki od środka.

Tu masz stronę z RAVE z info jak się dobrać do klamki:
https://ibb.co/gnRFsa

Tutaj masz wszystko, co powinieneś wiedzieć o zdejmowaniu boczków z drzwi:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=669497#669497
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=240494#240494
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=144334#144334
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=157493#157493
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 19, 2017 13:43   

Pamiętaj że żeby zdjąć chromik wokół bębenka najpierw odepchnij druciany zatrzask w drzwiach który rygluje go na miejscu. Rysunek 1 w rave dla mnie był mało zrozumiały i pierwszy chromik połamałem.

[ Dodano: Pią Maj 19, 2017 14:43 ]
Potrzebujesz element w którym jest osadzona wkładka, wkładkę masz w kółku na rysunku, niestety nigdzie nie znalazłem foto tego "koszyczka" w którym siedzi. Zmartwię cie ale na allegro dziś nie znalazłem żadnej aukcji z tym elementem co potrzebujesz, ani razem z klamką, ani osobno, nawet w zestawach do odpalenia nikt tego nie ma.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Maj 19, 2017 13:46   

Dzięki wielkie za porady, jak tylko przyjdą części zdam relacje co i jak. Na aukcji była cała klamka z zamkiem bębenkiem i tym "czymś" pod kątem 90 stopni do klamki co tak w dół wystaje więc mam wielkie nadzieje że będzie okej, :) w ostateczności zobaczę co tam jest nie tak i jak będzie trzeba w ruch pójdzie drukarka 3D...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 19, 2017 14:33   

taką sama zamówiłem i dostałem wszystko oprócz tego co potrzeba. koniec końców kupiłem za 20pln to co masz na foto. przygotuj się że przed rozebraniem tego będziesz musiał wymoczyć w specyfikach do odrdzewiania itp. ten bębenek bo wyjęcie wkładki z niego to jest wyzwanie.

[ Dodano: Pią Maj 19, 2017 15:33 ]
Przy okazji sprawdź stan plastikowego cypelka co otwiera drzwi bo może czas już sie zająć jego wymianą. W zięcia aucie wymieniliśmy 3 szt jak robiliśmy zamki
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 18:20   

Czołem ! Pobyt w szpitalu trochę opóźni moje działania ale jutro wymieniam klamkę. Całe szczęście ta co zamówiłem jest w 100% kompletna !! ! :D , o jakich cypelkach mówisz dokładnie?

Pytanie - czy ktoś mógłby mi potwierdzić jakie śrubki (2szt) trzymają klamkę - czy są to M3 ?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 18:32   

Chodzi o ten plastikowy element w którym siedzi cięgno zaznaczone kółkiem na fotce tutaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=411238#411238
śrubki na 99% są M3 ale nie mam teraz na wierzchu kasety z klamką żeby ci sprawdzić

[ Dodano: Czw Maj 25, 2017 19:32 ]
Aha a rozebrałeś już koszyczek w którym siedzi bębenek zamka bo jak nie to ostrożnie i sukcesów bo łatwo nie będzie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 19:22   

sknerko napisał/a:

[ Dodano: Czw Maj 25, 2017 19:32 ]
Aha a rozebrałeś już koszyczek w którym siedzi bębenek zamka bo jak nie to ostrożnie i sukcesów bo łatwo nie będzie


Doszedłem do takiego etapu, wrzucam grafikę może komuś się przyda bo ja nigdzie nie mogłem znaleźć co siedzi w środku całego zespołu klamki.

INFOGRAFIKA KLAMKA R75
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 20:35   

No super, masz wszystko rozebrane i całe, nasmaruj to potem jakąś oliwą najlepiej do zamków albo smarem silikonowym (Ja mam oliwkę do wiertarek Hilti ale też dobrze robi taka do drukarek komputerowych)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Maj 26, 2017 17:39   

NAPRAWIONE!!!

Faktycznie koszyczek dolny bębenka zmienił stan skupienia na "okruchy" :) , Cała operacja zajęła mi około godziny, warto mieć kilka spinek do boczków przy sobie.

Przede wszystkim nie ma opcji zrobienia tego bez wyjęcia szyby, co jest dziecinnie proste, wystarczy popuścić dwie śruby M10, szyba trzyma się na dwóch łapkach uzbrojonych w gumki, trzeba zwrócić uwagę żeby były na miejscu przy wkładaniu szyby.

Mały tip przy montażu części łączącej przekładnie linkową z zamkiem, jest to tak jakby dwustronna buława. polecam robić to lewą ręką, lepiej można ułożyć dłoń. Można stanąć od zewnętrznej strony drzwi lub przełożyć głowę i prawy bark przez drzwi (tam gdzie była szyba.. inaczej się nie da :P )

Pamiętać też należy żeby przepiąć dwie prostokątne spinki środkowe z powrotem na boczek (po demontażu zostają w drzwiach) bez tego nie ma opcji żeby prawidłowo złożyć wszystko.

a teraz..

DALEJ NIE MAM ZAMYKANIA Z PILOTA - HELP, sprawdziłem dwa moduły odbiorcze i nic, w kluczyku świeża bateria, nic się nie chce parować. Naciskam po 4 razy przyciski, po 4 razy dwa na raz i nic. Gdzie grzebać, wskażcie mi drogę pliss :)

Ps. Sknerko jesteś wielki bardzo mi pomogły twoje posty ! my Hero hehe.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 26, 2017 18:21   

Rysownik napisał/a:
Naciskam po 4 razy przyciski, po 4 razy dwa na raz i nic. Gdzie grzebać, wskażcie mi drogę pliss
bo trzeba chyba 5 razy ale nie jestem pewien. ja jak paruję pilota to naciskam tyle razy aż zaskoczy.

[ Dodano: Pią Maj 26, 2017 19:21 ]
i zawsze naciskam jeden przycisk od zamykania ale robię to na otwartych drzwiach i tylko zapadkę zamka zapinam żeby udawały zamknięte bo już mi sie zdarzyło w Freelanderze że po sparowaniu zamknął drzwi ale nie chciał otworzyć więc teraz jestem ostrożny
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Maj 26, 2017 21:24   

naciskałem miliardy razy na wszystkie sposoby i cisza, jak wymieniłem poprzednio odbiornik pilota to załapał od razu (4x przyscisk otwarcia),dwa dni później gdy auto stało na słońcu zamykanie z pilota przestało działać, myślałem że padł znów odbiornik (leżał między siedzeniami bo planowałem go zaadoptować do podłokietnika, myślałem że się ugotował) więc włożyłem następny sprawdzony ale jak widać coś innego chyba poszło, kwestia gdzie szukać przekaźnika, bezpieczników modułu alarmu ?

Po naprawie zamka jak zamykam auto kluczykiem to uzbraja się alarm, auto do mnie mruga kierunkami i zaczyna migać czerwona dioda na zegarach więc alarm sam w sobie chyba działa... jutro będę dalej męczył temat przy aucie ale wszelkie sugestie i wskazówki będą jak zawsze bardzo cenne :)

Ps. mam nazwę na to autko ... USS KREDENS (USS bo jest jak lotniskowiec, KREDENS- kuzyn jak wsiadł pierwszy raz i zobaczył tyle drewna powiedział "Co ty kur.. za kredens kupiłeś :D " )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] centralny zamek i alarm Nie działa z pilota!
adam_e30 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lip 08, 2015 06:19
adam_e30
Brak nowych postów [R75] Padł pilot i zamek
PressionLife Rover serii 75, MG ZT 21 Sob Lis 11, 2017 22:07
PressionLife
Brak nowych postów [R75] Alarm i centralny zamek.
szudi Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Maj 15, 2007 12:18
thef
Brak nowych postów [R75] Alarm, centralny zamek, coś nie tak...
Tomek0019 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Kwi 27, 2007 21:47
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Alarm i centralny zamek
dzidek76 Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Lip 12, 2013 20:47
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink