Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Części potrzebne do naprawy VIS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Części potrzebne do naprawy VIS
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 19:52   [R75]Części potrzebne do naprawy VIS
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Wiem że o VIS są całe elaboraty na forum ale że ostatnio reanimowałem VISy w moich autach to napisze jakie podzespoły są potrzebne do naprawy i gdzie udało mi się je nabyć.
Zacznijmy od switchy krańcowych: Są to switche firmy Cherry i musza mieć odporność na zawilgocenia IP67 (pisze o tym bo na forum jest podany namiar na mikroprzełącznik ale taki co nie jest szczelny i może zdechnąć jak olej się do VISa dostanie) Namierzyłem taki przełącznik i ma on oznaczenie DC2C-K8AA ma 3 nóżki ale środkowa odcinamy bo nie jest potrzebna. Kupiłem go tu https://www.conrad.pl/?we...efKey=mmucQRCTh
Następne są przekaźniki (mówię w liczbie mnogiej bo są dwie wersje VIS z większym i mniejszym przekaźnikiem) w aucie z 1999r jest większy przekaźnik namierzyłem taki firmy HONGFA RELAY o oznaczeniu HFD2/012-S kupiłem tu http://www.tme.eu/pl/deta...e/hongfa-relay/
w aucie z 2000r był przekaźnik mniejszy i tego znalazłem firmy TE CONNECTIVITY o oznaczeniu V23079A1003B301 a kupiłem tu http://www.tme.eu/pl/deta...ty/1-1393788-1/
Na koniec dioda czyli to małe czarne z srebrnym paskiem po jednej stronie to jest zwykła dioda prostownicza o oznaczeniu 1N4007 dostępna wszędzie :)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 25, 2017 19:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Czw Maj 25, 2017 20:20   

Czad ! chce się za nie zabrać jak skończę temat klamek :D wielkie dzięki za linki, pytanie taktyczne czy jak już to rozłożę.. opłaca się w razie "w" wymienić styczniki nawet jeśli wydają się OK ?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 20:31   

pewnie że się opłaca, nowe powinny ze 100tys km wytrzymać, przede wszystkim wymyj silniczki dokładnie benzyną ekstrakcyjną, jak i całą resztę i popraw wszystkie lutowania, zdejmując starą cynę i daj nową najlepiej tą co zawiera ołów, mówię bardzo poważnie, w moim poprawa lutowań wytrzymała 10 lat i nadal jest OK
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
jmierzwa952 



Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 36
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 21:23   

piwo dla autora to za malo !
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 25, 2017 21:25   

No szkoda że nie wiem gdzie zdobyć silniczki ale jak się dowiem jakimś cudem to napiszę
Piwo właśnie wypiłem ;P
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 26, 2017 05:50   

Silniczki można wyciągnąć z zamków BMW E46 ja wyciągnąłem z zamka tylnej klapy. Troszeczkę trzeba je przerobić ale do ogarnięcia :)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 26, 2017 07:12   

dj_darco, napisz coś bliżej co przerobić jak i czym?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 26, 2017 10:14   

w silniczkach od zamka klapy oś jest po drugiej stronie silniczka trzeba ją wyprasować w drugą stronę i skrócić bo jest za długa o 5 mm z tego co pamiętam. Nie jestem pewien na 100% ale ten silniczek jest chyba mocniejszy od oryginalnego i nie nadaje się do balance jedynie do power. Trzeba by było go lekko zdławić opornikiem np?

[ Dodano: Pią Maj 26, 2017 11:14 ]
lub bez kombinacji
https://www.aliexpress.co...e7-e74a8d060cb5
Ale musisz kupić 5 szt :)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 26, 2017 11:49   

Znaczy ten pasuje do naszych VIS plug&play jedynie oś trzeba przerobić żeby założyć ten pierdolnik co napędza ślimak?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 26, 2017 12:20   

ten z chin pasuje tylko trzeba skrócić oś poza tym plug & play
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Rysownik 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Maj 26, 2017 17:51   

Silniczek

To samo tylko sklep inny, zamawiałem u nich drona i kilka innych wynalazków więc mogę śmiało polecić, dbają o klienta, jeśli coś dostaniesz w złym stanie wyślą jeszcze raz za free. Niestety dalej są to chiny ale można zamówić 1szt.. i dostawa jest free :D

Będę pewnie zamawiał w czerwcu.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 26, 2017 18:59   

Panowie zgodnie z tym co pisał marek501 tutaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=938105&highlight=#938105 prędkość obrotowa 12000-16000RPM jest za duża i silniczek się blokuje. Trzeba by zmierzyć jakie dokładnie obroty mają oryginalne silniczki, jak robiłem pracę inżynierską miałem nkoder pod ręką i miałem czym to zmierzyć, ale teraz niestety go nie mam :/
_________________
:pisze:
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 27, 2017 04:46   

te silniczki nie blokują się na VIS Power więc śmiało je można wsadzać. Inna sprawa przy Balance. Wystarczy delikatnie zdławić silniczek i będzie gitara.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
flatron946455 



Dołączył: 23 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: mielec



Wysłany: Wto Maj 28, 2019 09:21   

witam, sknerko, a po zlutowaniu juz nowych elementów w Visie, jak ustawiasz ta zebatke jest jakas pozycja poczatkowa ? chyba silniczka nie trzeba bo to juz chyby kwestia sterewania, ale wydaje mi sie ze jakos trzeba ustawic ta zebatke...
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Maj 29, 2019 16:35   

Krzywka na zębatce ma być pomiędzy mikrostykami, jak podłączysz vis to się ustawi odpowiednio
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
flatron946455 



Dołączył: 23 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: mielec



Wysłany: Czw Maj 30, 2019 13:52   silniczki VIS

a co jesli po wyminaie silniczka sie nie ustawia ?
przekreciłem zaplon na poz 2 i nic nie reaguje..
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 30, 2019 19:44   

Miernik w rękę i trzeba sprawdzać nie da się diagnozować na odległość :mrgreen:
_________________
:pisze:
 
 
flatron946455 



Dołączył: 23 Maj 2019
Posty: 24
Skąd: mielec



Wysłany: Czw Maj 30, 2019 23:04   vis

adam_26 za bardzo się nie znam na tym, nie wiem ile ma mieć super i wogole co do czego :sad: tylko lutowe umiem

Dodano: Pią Maj 31, 2019 00:02
Power zrobiłem i działa.. ten balans nie chciał się ustawić, więc mniej o więcej ustawiłem, i przejechałem się pierwszy raz i normalnie silnik pracował.. później wsiadam i wogole mi na obroty nie chciał wejść i gasl, odkrecilem balans i ta klapka okazała się zamknięta, czyli on zadziałał ale już jej nie otworzył

Dodano: Pią Maj 31, 2019 00:04
Adam_26 mieszkasz nie daleko mnie może być mi z tym pomógł jak bys miał czas, a może masz akurat taki balans na zbyciu to mógł bym go odkupić
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 01, 2019 04:44   

jakiś balance się znajdzie ;) jak znajdę tylko czas to się dogadamy wysłałem ci priv ;-)
_________________
:pisze:
 
 
krzyzowiec1410 



Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 15



Wysłany: Wto Cze 04, 2019 07:37   

U mnie też pojawił się problem z silniczkami VIS. Lokalny mechanik nie poradził się z tematem (pomimo konkretnej sumy). Nie chce mi się z nim już walczyć bo dojeżdżam do pracy a nie chce znowu czekać 3 tygodni aż się ogarną.
Błędu nie było przez jakieś 3 tygodnie i znowu się pojawił. Kiedyś ktoś na forum oferował usługę regeneracji tego ustrojstwa. Czy to jest jeszcze aktualne?
Zależy mi na tym aby dostać sprawny moduł a moje uszkodzone odeślę. Chcę to zrobić to na zasadzie podmiany bez czekania na naprawę uszkodzonego elementu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R75 All] Części zamienne
satan Rover serii 75, MG ZT 35 Sob Cze 26, 2021 17:11
GrzesiekM
Brak nowych postów [R75] potrzebne czesci 1.8
pawelb198812 Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Lut 12, 2014 21:05
pawelb198812
Brak nowych postów [R75] Jakie częsci są potrzebne do założenia klimy?????
Jacccek007 Rover serii 75, MG ZT 16 Czw Sie 14, 2014 13:34
pelson91
Brak nowych postów [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
zacekpl Rover serii 75, MG ZT 16 Pon Mar 09, 2020 23:03
Mariuszczs
Brak nowych postów [R75] Naprawy zawieszenie, hamulce
Snookie Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Mar 06, 2013 08:03
Dziadek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink