Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika
Autor Wiadomość
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 01, 2017 21:09   [R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że mój roverek ma jakis problem z pokazaniem spalania i tym że strasznie szybko ucieka paliwo z baku.

Problem polega na tym że dzisiaj zatankowałem 12 litrów paliwa wskazówka podniosła się z 0 na prawie kreskę 1/4 na komputerze dystans do pokonania wskoczył na 272km ale to cały czas skakało. Spalanie pokazywało 4.5km bo w nocy jechałem dość oszczędnie.
Ale po zatankowaniu i ruszeniu w trase z Warszawy do Ostrołęki po 125km w baku nie mam prawie nic, komputer pokazuje na 40 km a spalanie to 5.4 a więc nie możliwe jest aby autko na 125 km spaliło mi 12 litrów paliwa, robiłem dość sporo mocnych przyśpieszeń na 4 i 5 biegu. Średnią prędkość na komputerze mam 65km/h.

Wydaje mi się że nie powinno tak być. Co wy na ten temat myślicie a może macie pomysły co może być nie tak.
Bardzo prosze o jakie kolwiek propozycje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 01, 2017 21:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 01, 2017 21:34   

Sprawdź przewody paliwowe, szczególnie przy chłodniczce przy prawym tylnym kole.

Taka jeszcze moja rada - nie jeździj na rezerwie. To powoli zabija pompę w baku (przynajmniej taka jest moja teoria).
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Cze 01, 2017 21:39   

Okej jutro sprawdzę te przewody ale na co konkretnie zwrócić uwagę ? czego na nich szukać ? co mogę na nich zobaczyć ? :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 01, 2017 22:10   

itemek48 napisał/a:
więc nie możliwe jest aby autko na 125 km spaliło mi 12 litrów paliwa,
Uwież możliwe wystarczy że przepływomierz szwankuje lub inny czujnik.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 01, 2017 22:21   

przepływka, przypchany katalizator , niewłaściwe ciśnienie w oponach, trochę klimatyzacja, nieszczelność na kolanku od IC,
_________________
75 Red Edition
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 02, 2017 07:23   

sknerko napisał/a:
Uwież możliwe wystarczy że przepływomierz szwankuje lub inny czujnik.


I komputer by tego nie pokazał? spalanie na komputerze to 5.4

sknerko napisał/a:
przepływka, przypchany katalizator , niewłaściwe ciśnienie w oponach, trochę klimatyzacja, nieszczelność na kolanku od IC,


Nie jechałem z włączoną klimatyzacja :) ale czy da sie jakoś sprawdzić to co napisałeś ? czy trzeba wszystko po kolei wymieniać aby dowiedzieć się gdzie jest problem ? :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 08:05   

Nie dymi?
_________________
75 Red Edition
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 02, 2017 08:20   

longer86 napisał/a:
Nie dymi?


Dymi i to dość znacząco przy mocnym dodawaniu gazu na biegu jałowym i redukcji na niższy bieg. Lecz po wymianie Filtra odmy i oleju wraz z olejem i delikatnym wyczyszczeniu EGR i kolektora jest poprawa. wymieniane było to we wtorek. A dziś wymienie jeszcze filtr paliwa.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 09:18   

Zainteresuj sie tematem nieszczelności kolanka przy IC
_________________
75 Red Edition
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 02, 2017 10:06   

longer86 napisał/a:
Zainteresuj sie tematem nieszczelności kolanka przy IC


Okej gdzie szukać tego kolanka i jak ono wygląda ?

edit:

Jeżeli chodzi o połączenie intercoolera z rurą z prawej strony jak się stoi przed samochodem (strona kierowcy) to jest to całkowicie suche, nie ma nawet najmniejszego zapocenia.
Jest na tym opaska skręcana śrubokrętem krzyżakiem
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 11:07   

Opaska opaską, a oring mogło wydmuchać, jesli turbo nie puszzcza oleju to nie bedzie zapocone, najlepiej bylo by sprawdzic ciśnienie doladowania toaf'em w czasie jazdy
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 02, 2017 13:28   

Jak dymi to pali sprawdz co pisze Longer
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 18:55   

Wymieniłeś filtr paliwa, auto przestało odpalać ;) Dziwne zbiegi okoliczności.
Masz TOAF'a to sprawdź na ciepłym silniku wszystkie znaczące parametry.
Zobacz też korekcje wtryskiwaczy. Jak tę mapę z CDT na CDTi robiono? TOAFem?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Dziwne zachowanie
elementh Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Cze 12, 2012 05:18
elementh
Brak nowych postów [R75] Dziwne zachowanie centralnego
chupp Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 24, 2015 14:21
longer86
Brak nowych postów [R75 2,5] Dziwne zachowanie temperatury
elementh Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Lip 03, 2012 21:10
elementh
Brak nowych postów [R75] Gniazdo zapalniczki - dziwne zachowanie
Koenig Rover serii 75, MG ZT 16 Sob Paź 22, 2016 11:15
sknerko
Brak nowych postów [R75] Dziwne zachowanie układu chłodzenia
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Maj 06, 2011 08:02
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink