Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)
Autor Wiadomość
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 02, 2017 16:29   [R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

To znowu ja.

Dzisiaj rano odpalałem samochód 2-3 razy. Wszystko było okej ładnie odpalał. Potem auto 3 razy pod rząd chodziło dość długo na zapłonie. Pompka obok akumulatora chodziła dość głośno, za każdym razem głośniej. Nagranie z pracy pompki
I chciałem odpalić i tutaj zostałem zaskoczony bo auto kręciło ale nie chciało odpalić :(
kręciłem jeszcze pare razy ale bez jakiego kolwiek efektu. Paliwa w baku miałem dość mało bo wskazówka dotykała już obramówki od kropki. Po jakimś czasie bez odpalania spróbowałem odpalić znowu. i stało się coś dziwnego, bo auto odpaliło cięzko, obroty wskoczyły na 200-400 i wszystko się trzęsło i tak było przez może 3 sekundy i auto zgasło. Po ponownej próbie już nie odpalalo. Podpiąłem komputer i Toaf pokazał Ciśnienie paliwa wstępnego na 1,03 bara. Pojechałem po ON i dolałem 10 litrów paliwa. Wskazówka była prawie na 1/4 ale do kreski brakowało z 2-3 milimetry. Po pierwszej próbie odpalenia powtórzyła się sytuacja z odpalaniem. Ponownie sprawdziłem ciśnienie i pokazało 1,04.
Dostałem się do pompki w baku. i wygląda to tak jak na filmie.Link do FILMU
Są dwa przewody:
-jeden wsuwany na króciec i wchodzący do środka długo czarny przewód
-drugi przewód jest wsuwany na króciec i na końcu jest zapinka
Po przekręceniu na zapłon paliwo leci z tego drugiego przewodu do baku co widać na filmie.

Link do zdjęć które robiłem w trakcie wyjmowania pompy z baku

Co może być powodem tego że auto nie odpala ?
Ostatnio zmieniony przez itemek48 Nie Cze 04, 2017 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 02, 2017 16:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 02, 2017 18:52   

Nie justuj posta ;) Bo wygląda to jak zwrotka z Inwokacji.

Tak jak w rozmowie telefonicznej sugerowałem:

- nalać paliwa tak powyżej 1/4 baku.
- zmusić pompkę do pracy 3-4 razy przed uruchomieniem silnika
- za każdym razem mierzyć ciśnienie w TOAFie - jeśli rośnie, to super.
- jeśli nie, zacisnąć z wyczuciem przewody przed zaworkiem zwrotnym
- zmierzyć ponownie
- jak urośnie i odpali auto to podejrzenie kierowałbym na zaworek
- jak nie urośnie to znaczy, że pompa nie ma siły nabić.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Motson 




Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 03, 2017 23:12   

W moim R75 walka z układem paliwowym trwa już pare miesięcy. Na samym początku gdy auto mi nie odpalało okazało się, że miałem zbyt niskie ciśnienie przy pompie w aku. Odstawiłem auto na lawecie do mechanika - wymienił mi pompe przy aku i wszystko chodziło jak dawniej. Niedawno auto zgasło kolejny raz, znowu miałem niskie ciśnienie przy pompie w aku więc pomyślałem, że to ten zamiennik i zamówiłem w ciemno nową pompe z założeniem, iż tym razem sam to sobie wymienie pod domem. Niestety, po wymianie pompy auto dalej nie odpalało. Wymieniłem filtr paliwa, bezpieczniki i przekaźnik. Bez skutku. Podłączyłem się pod TOAF'a, który pokazał zbyt niskie ciśnienie paliwa wstępnego. Po dalszej analizie i pomocy kolegów z forum przyczyny były dwie: zaworek zwrotny paliwa lub pompa w baku. Kupiłem obie rzeczy ale jeszcze ich nie wymieniłem bo znalazłem problem, który sprawia, że rypie się cały układ. ZAPOWIETRZENIE. Mój R 75 zapowietrza się przy ostatniej kresce przed rezerwą (komputer pokazuje, że jeszcze zrobię 200km na tym stanie paliwa). Zapowietrza się na amen. Ostatnio byłem zmuszony psiknąć plaka żeby auto odpaliło. Po dojechaniu na stacje i zatankowaniu na prawie full, auto śmiga jak szalone. Niedługo będę wymieniał pompe w baku i zawór zwrotny paliwa i mam nadzieję, że problem z układem stanie się przeszłością. Mam nadzieję, że moja historia Ci pomoże w analizie :)
_________________
Rover 75
2.0 CDTI
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 04, 2017 08:09   

Motson napisał/a:
ZAPOWIETRZENIE. Mój R 75 zapowietrza się przy ostatniej kresce przed rezerwą (komputer pokazuje, że jeszcze zrobię 200km na tym stanie paliwa).


To nie zapowietrzenie tylko uwalona pompa w baku, ktora nie przelewa paliwa w komorach zbiornika.
_________________
75 Red Edition
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 04, 2017 09:56   

Auto odpalilem dzięki pomocy MaReK, za co jeszcze raz bardzo dziękuję :D
Okazało się że po dolaniu paliwa na 1/2 baku auto odpaliło :)
4 razy włączałem zaplan do momentu aż pompka obok akumulatora przestała pracować. Za pierwszą próbą odpalenia auto nie wstało :) Lecz za drugim razem autko odpaliło jak by nigdy nic się nie działo. Ciśnienie na Toafie w trakcie pracy silnika pokazywało 3.58 bez jakichś dużych skoków :) jedyny skok ciśnienia jaki był to 3.57 3.56 :)

A więc wynika to z tego że do wymiany jest pompka w baku :)
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Nie Cze 04, 2017 11:27   

Witam.

Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę. Jaki teraz wkład polecacie bo ja swój już dwa lata wymieniam :razz: ( nie schodzę poniżej ćwiartki ) i tak co jakiś czas czytam co wziąć. Ostatnio ktoś polecał wkład z audi, że pasował tylko nie mogę znaleźć tematu.
 
 
Motson 




Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 04, 2017 11:53   

thorgalxxx napisał/a:
Witam.

Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę. Jaki teraz wkład polecacie bo ja swój już dwa lata wymieniam :razz: ( nie schodzę poniżej ćwiartki ) i tak co jakiś czas czytam co wziąć. Ostatnio ktoś polecał wkład z audi, że pasował tylko nie mogę znaleźć tematu.


Ja kupywałem uniwersalną do 1.9tdi.
_________________
Rover 75
2.0 CDTI
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 04, 2017 12:01   

Z każdego 1.9tdi np z a4 b5 . W każdy razie najlepiej oryginał vdo
_________________
75 Red Edition
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 04, 2017 14:32   

thorgalxxx napisał/a:


Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę.


Będę wymieniał sam wkład bo sam koszyk jest okej.

longer86 napisał/a:
Z każdego 1.9tdi np z a4 b5 . W każdy razie najlepiej oryginał vdo


Ooo i teraz już wiem od czego szukać :)

Ale w takim razie która pompa najlepiej będzie działała w tym samochodzie ?
Od którego konkretnie samochodu szukać aby założyć ją do Roverka i mieć spokój a nie ciągle utrzymywać minimum 1/4 zbiornika
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 04, 2017 15:56   

Mam używkę z audi juz 4 lub 5 rok. Ja dostałem ja za darmo, ale kupisz takie za 20-30 zl... Skąd taka cena...? Pewnie dlatego ze Malo kiedy się psują i nie ma w tytule aukcji ze jest do rover'a
_________________
75 Red Edition
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 04, 2017 16:46   

longer86 napisał/a:
Mam używkę z audi juz 4 lub 5 rok. Ja dostałem ja za darmo, ale kupisz takie za 20-30 zl... Skąd taka cena...? Pewnie dlatego ze Malo kiedy się psują i nie ma w tytule aukcji ze jest do rover'a


Okej w takim razie już wiem czego szukać. Mam nawet w swoim mieście złomowisko aut wiec myślę że jakieś a4 1.9tdi się tam znajdzie na pewno :)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 04, 2017 16:51   

itemek48 napisał/a:
Auto odpalilem dzięki pomocy MaReK, za co jeszcze raz bardzo dziękuję :D
Okazało się że po dolaniu paliwa na 1/2 baku auto odpaliło :)
4 razy włączałem zaplan do momentu aż pompka obok akumulatora przestała pracować. Za pierwszą próbą odpalenia auto nie wstało :) Lecz za drugim razem autko odpaliło jak by nigdy nic się nie działo. Ciśnienie na Toafie w trakcie pracy silnika pokazywało 3.58 bez jakichś dużych skoków :) jedyny skok ciśnienia jaki był to 3.57 3.56 :)

A więc wynika to z tego że do wymiany jest pompka w baku :)


A pamiętasz co Ci na shoutboxie pisałem żeby nalać więcej paliwa? Miałbyś samochód w piątek 'sprawny'.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
itemek48 



Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 19
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 04, 2017 18:36   

prebenny napisał/a:

A pamiętasz co Ci na shoutboxie pisałem żeby nalać więcej paliwa? Miałbyś samochód w piątek 'sprawny'.

No pamiętam :D i udało się odpalić go w piątek ale późnym wieczorem. dopiero gdzies około 22 mi ruszył a gdybym sie posłuchał to odpalił bym go już gdzies o 15 :D
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 04, 2017 21:40   

Obowiązkowy zestaw Roverkowicza 75-wicza to:

- TOAF z interfejsem
- kanister paliwa
- pompa na grodzi (nawet używka, aby sprawna i dała dojechać do serwisu)
- preparat do poprawiania kontaktu na złączach elektrycznych
- gaz do zapalniczek lub sprężone powietrze w spray'u (czujnik położenia wałka rozrządu)
- płyn DOT-4 + wężyk + strzykawka (dla posiadaczy manualnej skrzyni biegów)
- bezpieczniki 5A, 10A, 25A

oczywiście takie elementy jak kamizelka odblaskowa, trójką ostrzegawczy, linka holownicza, zestaw kluczy i apteczka z panadolem i nerwosolem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Marek74 



Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 5



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 00:10   

Witam wszystkich
Jestem tu nowy i chciałbym przedstawić Wam swój problem z nadzieją, że ktoś już to przerabiał i będzie w stanie mi pomóc...
Od niedawna jestem posiadaczem R75 CDT. Działał bez problemów chociaż pompa przy aku pracowała tak jakby pompowała też powietrze, ale odpalał super. Któregoś dnia żonie zabrakło paliwa i zaczęły się problemy. Po jego uzupełnieniu długo musiałem kręcić aby zapalił. Przez dwa dni jeździł normalnie po czym już nie zapalił. Postanowiłem wymienić pompę tę w komorze silnika, bo obstawiłem że skoro pompuje powietrze to w niej tkwi problem. Znowu kręcenie i wreszcie zapalił. Teraz jak go zgaszę na kilkanaście minut mam problem z odpaleniem. Pompa nadal pcha powietrze pomimo tego ,że jest nowa ( Magneti... )Po wypięciu wężyka z filtra od strony pompy leci więcej powietrza niż paliwa. Uzupełniłem paliwo w zbiorniku na maxa. i nie potrafię poradzić sobie z tym powietrzem. Sądzę, żę to w tym tkwi problem. Dziwi mnie tylko fakt czy możliwe jest aby aż tak się zapowietrzył...? Po uruchomieniu jeździ normalnie... Nie mogę go tak katować aby zapalił i dlatego jak na wstępie proszę o pomoc.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 08:34   

Układ się sam powinien odpowietrzyć. Pompa w zbiorniku może pompować powietrze.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Marek74 



Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 5



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 20:35   

Dziś nie zaglądałem do auta, ale w wolnej chwili analizowałem co mogłoby się stać...
Wpadło mi do głowy coś czego nie sprawdziłem, a mianowicie nie wiem czy pompa w zbiorniku pracuje. Gdyby ona umarła to czy układ mógłby mieć problemy z odpowietrzeniem się...?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 20:39   

Brawo Ty... Tylko jeśli zalałeś do pelna to mimo wszystko powinno działać.

Może ma problem z utrzymaniem ciśnienia przez zawór zwrotny
_________________
75 Red Edition
 
 
Marek74 



Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 5



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 21:50   

Masz na myśli ten obok akumulatora...? Zacisnąłem szczypcami wąż i nic to nie pomogło. Pompa nadal pchała więcej powietrza niż paliwa...
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 21:56   

W takim razie zacznij dociekać skąd bierze sie to powietrze...
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z pompą paliwa
mmm888 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 07, 2008 22:13
mmm888
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem. Pompa paliwa ?
Krisu Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 21, 2013 17:18
Krisu
Brak nowych postów [R75] pompa paliwa w baku - problem z wymiana
hardwin Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Cze 30, 2014 09:44
hardwin
Brak nowych postów [R75] Nie odpala. Pompa paliwowa?
markwiatek Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Wrz 25, 2010 18:43
markwiatek
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa
phuss Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Gru 03, 2009 22:43
phuss



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink