Wysłany: Pią Cze 02, 2017 16:29 [R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
To znowu ja.
Dzisiaj rano odpalałem samochód 2-3 razy. Wszystko było okej ładnie odpalał. Potem auto 3 razy pod rząd chodziło dość długo na zapłonie. Pompka obok akumulatora chodziła dość głośno, za każdym razem głośniej. Nagranie z pracy pompki
I chciałem odpalić i tutaj zostałem zaskoczony bo auto kręciło ale nie chciało odpalić
kręciłem jeszcze pare razy ale bez jakiego kolwiek efektu. Paliwa w baku miałem dość mało bo wskazówka dotykała już obramówki od kropki. Po jakimś czasie bez odpalania spróbowałem odpalić znowu. i stało się coś dziwnego, bo auto odpaliło cięzko, obroty wskoczyły na 200-400 i wszystko się trzęsło i tak było przez może 3 sekundy i auto zgasło. Po ponownej próbie już nie odpalalo. Podpiąłem komputer i Toaf pokazał Ciśnienie paliwa wstępnego na 1,03 bara. Pojechałem po ON i dolałem 10 litrów paliwa. Wskazówka była prawie na 1/4 ale do kreski brakowało z 2-3 milimetry. Po pierwszej próbie odpalenia powtórzyła się sytuacja z odpalaniem. Ponownie sprawdziłem ciśnienie i pokazało 1,04.
Dostałem się do pompki w baku. i wygląda to tak jak na filmie.Link do FILMU
Są dwa przewody:
-jeden wsuwany na króciec i wchodzący do środka długo czarny przewód
-drugi przewód jest wsuwany na króciec i na końcu jest zapinka
Po przekręceniu na zapłon paliwo leci z tego drugiego przewodu do baku co widać na filmie.
Link do zdjęć które robiłem w trakcie wyjmowania pompy z baku
Co może być powodem tego że auto nie odpala ?
Ostatnio zmieniony przez itemek48 Nie Cze 04, 2017 09:56, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 02, 2017 16:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie justuj posta Bo wygląda to jak zwrotka z Inwokacji.
Tak jak w rozmowie telefonicznej sugerowałem:
- nalać paliwa tak powyżej 1/4 baku.
- zmusić pompkę do pracy 3-4 razy przed uruchomieniem silnika
- za każdym razem mierzyć ciśnienie w TOAFie - jeśli rośnie, to super.
- jeśli nie, zacisnąć z wyczuciem przewody przed zaworkiem zwrotnym
- zmierzyć ponownie
- jak urośnie i odpali auto to podejrzenie kierowałbym na zaworek
- jak nie urośnie to znaczy, że pompa nie ma siły nabić.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
W moim R75 walka z układem paliwowym trwa już pare miesięcy. Na samym początku gdy auto mi nie odpalało okazało się, że miałem zbyt niskie ciśnienie przy pompie w aku. Odstawiłem auto na lawecie do mechanika - wymienił mi pompe przy aku i wszystko chodziło jak dawniej. Niedawno auto zgasło kolejny raz, znowu miałem niskie ciśnienie przy pompie w aku więc pomyślałem, że to ten zamiennik i zamówiłem w ciemno nową pompe z założeniem, iż tym razem sam to sobie wymienie pod domem. Niestety, po wymianie pompy auto dalej nie odpalało. Wymieniłem filtr paliwa, bezpieczniki i przekaźnik. Bez skutku. Podłączyłem się pod TOAF'a, który pokazał zbyt niskie ciśnienie paliwa wstępnego. Po dalszej analizie i pomocy kolegów z forum przyczyny były dwie: zaworek zwrotny paliwa lub pompa w baku. Kupiłem obie rzeczy ale jeszcze ich nie wymieniłem bo znalazłem problem, który sprawia, że rypie się cały układ. ZAPOWIETRZENIE. Mój R 75 zapowietrza się przy ostatniej kresce przed rezerwą (komputer pokazuje, że jeszcze zrobię 200km na tym stanie paliwa). Zapowietrza się na amen. Ostatnio byłem zmuszony psiknąć plaka żeby auto odpaliło. Po dojechaniu na stacje i zatankowaniu na prawie full, auto śmiga jak szalone. Niedługo będę wymieniał pompe w baku i zawór zwrotny paliwa i mam nadzieję, że problem z układem stanie się przeszłością. Mam nadzieję, że moja historia Ci pomoże w analizie
Auto odpalilem dzięki pomocy MaReK, za co jeszcze raz bardzo dziękuję
Okazało się że po dolaniu paliwa na 1/2 baku auto odpaliło
4 razy włączałem zaplan do momentu aż pompka obok akumulatora przestała pracować. Za pierwszą próbą odpalenia auto nie wstało Lecz za drugim razem autko odpaliło jak by nigdy nic się nie działo. Ciśnienie na Toafie w trakcie pracy silnika pokazywało 3.58 bez jakichś dużych skoków jedyny skok ciśnienia jaki był to 3.57 3.56
A więc wynika to z tego że do wymiany jest pompka w baku
Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę. Jaki teraz wkład polecacie bo ja swój już dwa lata wymieniam ( nie schodzę poniżej ćwiartki ) i tak co jakiś czas czytam co wziąć. Ostatnio ktoś polecał wkład z audi, że pasował tylko nie mogę znaleźć tematu.
Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę. Jaki teraz wkład polecacie bo ja swój już dwa lata wymieniam ( nie schodzę poniżej ćwiartki ) i tak co jakiś czas czytam co wziąć. Ostatnio ktoś polecał wkład z audi, że pasował tylko nie mogę znaleźć tematu.
Z każdego 1.9tdi np z a4 b5 . W każdy razie najlepiej oryginał vdo
Ooo i teraz już wiem od czego szukać
Ale w takim razie która pompa najlepiej będzie działała w tym samochodzie ?
Od którego konkretnie samochodu szukać aby założyć ją do Roverka i mieć spokój a nie ciągle utrzymywać minimum 1/4 zbiornika
Mam używkę z audi juz 4 lub 5 rok. Ja dostałem ja za darmo, ale kupisz takie za 20-30 zl... Skąd taka cena...? Pewnie dlatego ze Malo kiedy się psują i nie ma w tytule aukcji ze jest do rover'a
Mam używkę z audi juz 4 lub 5 rok. Ja dostałem ja za darmo, ale kupisz takie za 20-30 zl... Skąd taka cena...? Pewnie dlatego ze Malo kiedy się psują i nie ma w tytule aukcji ze jest do rover'a
Okej w takim razie już wiem czego szukać. Mam nawet w swoim mieście złomowisko aut wiec myślę że jakieś a4 1.9tdi się tam znajdzie na pewno
Auto odpalilem dzięki pomocy MaReK, za co jeszcze raz bardzo dziękuję
Okazało się że po dolaniu paliwa na 1/2 baku auto odpaliło
4 razy włączałem zaplan do momentu aż pompka obok akumulatora przestała pracować. Za pierwszą próbą odpalenia auto nie wstało Lecz za drugim razem autko odpaliło jak by nigdy nic się nie działo. Ciśnienie na Toafie w trakcie pracy silnika pokazywało 3.58 bez jakichś dużych skoków jedyny skok ciśnienia jaki był to 3.57 3.56
A więc wynika to z tego że do wymiany jest pompka w baku
A pamiętasz co Ci na shoutboxie pisałem żeby nalać więcej paliwa? Miałbyś samochód w piątek 'sprawny'.
A pamiętasz co Ci na shoutboxie pisałem żeby nalać więcej paliwa? Miałbyś samochód w piątek 'sprawny'.
No pamiętam i udało się odpalić go w piątek ale późnym wieczorem. dopiero gdzies około 22 mi ruszył a gdybym sie posłuchał to odpalił bym go już gdzies o 15
Witam wszystkich
Jestem tu nowy i chciałbym przedstawić Wam swój problem z nadzieją, że ktoś już to przerabiał i będzie w stanie mi pomóc...
Od niedawna jestem posiadaczem R75 CDT. Działał bez problemów chociaż pompa przy aku pracowała tak jakby pompowała też powietrze, ale odpalał super. Któregoś dnia żonie zabrakło paliwa i zaczęły się problemy. Po jego uzupełnieniu długo musiałem kręcić aby zapalił. Przez dwa dni jeździł normalnie po czym już nie zapalił. Postanowiłem wymienić pompę tę w komorze silnika, bo obstawiłem że skoro pompuje powietrze to w niej tkwi problem. Znowu kręcenie i wreszcie zapalił. Teraz jak go zgaszę na kilkanaście minut mam problem z odpaleniem. Pompa nadal pcha powietrze pomimo tego ,że jest nowa ( Magneti... )Po wypięciu wężyka z filtra od strony pompy leci więcej powietrza niż paliwa. Uzupełniłem paliwo w zbiorniku na maxa. i nie potrafię poradzić sobie z tym powietrzem. Sądzę, żę to w tym tkwi problem. Dziwi mnie tylko fakt czy możliwe jest aby aż tak się zapowietrzył...? Po uruchomieniu jeździ normalnie... Nie mogę go tak katować aby zapalił i dlatego jak na wstępie proszę o pomoc.
Dziś nie zaglądałem do auta, ale w wolnej chwili analizowałem co mogłoby się stać...
Wpadło mi do głowy coś czego nie sprawdziłem, a mianowicie nie wiem czy pompa w zbiorniku pracuje. Gdyby ona umarła to czy układ mógłby mieć problemy z odpowietrzeniem się...?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum