Zastanawiam się jak wstawić LEDy dzienne. Nie mam xenonów, żeby kombinować z ringami w lampach . A takie zwykłe doklejane paski są dość nieestetyczne.
Nie wiem też czy rozmiarowo to podejdzie. Te oryginalne mają 3 otwory podobnych rozstawów. W ledach by trzeba było to przyciąć, ale tak gdybam. Niby pasuje do wielu aut.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 04, 2017 21:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chupp, te diody nad reflektorami wyglądają absolutnie tragicznie. A podane wcześniej przeciwmgielne z ringami są absurdalnie drogie.
Zaprogramuj sobie dzienne w drogowych, a w miejsce przeciwmgielnych wstaw albo oryginalne lampy, albo zamienniki np. Osram, z funkcją doświetlania zakrętów. Będzie z tego o wiele lepszy pożytek.
Masz rację, owszem, jednak nie jest to zmiana czysto ekonomiczna. Mi zależy na odświeżeniu auta stylistycznie/technologicznie. Na tył jednak można kupić od MG7. Z przodem jest już problem. Zastanawiałem się, gdzie wstawić paski ledowe do jazdy dziennej. Podkreślam pod względem wyłącznie stylistycznym.
Ewentualnie przednie lampy zmienić na xenony, jednak nie wiem czy jest to gra warta świeczki.
Pytanie, czy do R75 będzie pasować ring na dole zderzaka? Gdybyś naprawdę chciał odświeżyć stylistycznie, to zderzak i lampy z polifta, a w miejsce kierunkowskazów dopasować jakieś inne okrągłe, oryginalnie ledowe - z homologacją. Całość byłaby spójna, nowocześniejsza i tam prędzej pasowałyby jakieś paski ledowe.
W przedliftowym 75 jakoś tego nie widzę. To po prostu będzie wyglądać, jakby ktoś na siłę to dołożył.
Dla mnie światła led co ludziska montują w autach są **uja warte.
1. Słabe oświetlenie (czesto migam gamoniom u ktorych nie wdac swiatelz dalsza, z bliska owszem ale tez slabo)
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)
3. Jak Ci dupę widać i przod to lepiej (reszty kierowcow za nic nie szanuję) jak sie w niego wrypie ktos to zrozumie
Ogółem. Gówno warte w każdym aucie i w każdym wykonaniu. Kto mysli inaczej wypadków życzę
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)
To są własnie światła dzienne wedlug przepisów o ruchu drogowym..
Przy swiatlach dziennych nie powinny sie palić ani lampy tylne ani oświetlenie wewnętrzne pojazdu (podświetlenie deski itd).
Ogólnie w BMW mam aktywowane ori DRL.
Włacza ono sie zaraz po zapłonie.. Gasnie przy właczeniu świateł mijania..
Jest opcja właczenia światel pozycyjnych - wtedy pali się DRL + postojówki przód tył.. ale to już według prawa nie jest do końca legalne niestety moje BMW ma opcje DRL na ameryke gdzie światła dzienne są dopuszczane od wielu wielu lat i dopiero ostatnio europa poszla tym tropem jak zwykle udziwniając proste przepisy..
I nikt mi nie powie, ze DRL w ten sposób sa niewidoczne.. I jak dla mnie to jedyny mądry sposób DRL w starszych autach tj. aktywacja ich w światłach drogowych..
Dla mnie światła led co ludziska montują w autach są **uja warte.
Sprawdzają się w 100%, omijają te bzdurne przepisy, do tego zostały stworzone.
Physixc napisał/a:
1. Słabe oświetlenie (czesto migam gamoniom u ktorych nie wdac swiatelz dalsza, z bliska owszem ale tez slabo)
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)
3. Jak Ci dupę widać i przod to lepiej (reszty kierowcow za nic nie szanuję) jak sie w niego wrypie ktos to zrozumie
Nie widzisz w słoneczny dzień nikogo kto nie świeci w ciebie reflektorami? Jak parkujesz, albo omijasz pieszych? Oni nie mają żadnych lamp! Jeśli masz problemy z zauważeniem samochodu w środku dnia to polecam wizytę u okulisty i oddanie prawa jazdy, dla bezpieczeństwa nas wszystkich
Physixc, właściwie to dzienne są często lepiej widoczne od niektórych reflektorów soczewkowych (halogenowych). A to dlatego, że soczewka jest stosunkowo mała i wyłącznie podświetlona z punktu widzenia innego kierowcy - nie świeci bowiem wprost w Ciebie przez odcięcie. DRL mają natomiast charakterystykę lamp drogowych, więc ich światło jest kierowane bezpośrednio w Twoje oczy.
Owszem, tanie LEDy (często obrysówki ciężarowych montowane jako dzienne) są nic nie warte. Ale np. tato w Grand Scenicu od samego kupna samochodu ma takie za kilkaset złotych i sprawują się doskonale. Ja w 75 postawiłem na DRL w drogowych i też samochód jest świetnie widoczny z daleka.
A tył nie musi być oświetlony w ciągu dnia, zwłaszcza na trasie szybkiego ruchu. Możesz się bowiem spodziewać na niej, że po tej stronie drogi wszyscy jadą w tym samym kierunku, a jeżeli ktoś stoi to raczej ma włączone takie dwa błyskające światełka barwy selektywnej żółtej.
To są własnie światła dzienne wedlug przepisów o ruchu drogowym..
Przy swiatlach dziennych nie powinny sie palić ani lampy tylne ani oświetlenie wewnętrzne pojazdu (podświetlenie deski itd).
Mogą palić się również lampy tylne, pod warunkiem, że auto zostało wyprodukowane przed którymś tam rokiem. niestety nie pamiętam którym
Jakiś czas temu interesowałem się DRL dla swojego samochodu. Osobiście mam dołożony moduł dla świateł drogowych obniżającą moc do 30%, ale wiem że jest to niezgodne z przepisami. Aby było można korzystać z świateł dziennych na kloszu musi być wybite RL oraz homologacja (E?), beż tego jest nielegalne. Mój moduł ma homologacje na światła dzienne z drogowych, na szczęście w miarę mam nowy samochód i diagnostyka czy policja myślą że tak jest fabrycznie
Przepis odnoście DRL
Kod:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum