Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Linki do zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Linki do zmiany biegów
Autor Wiadomość
piotr1972 



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: klaj



  Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:20   [R75] Linki do zmiany biegów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

mam pytanie drodzy forumowicze jak wyciognac te linki do zmiany bieguw i zalozyc inne nie niszczac nic
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 27, 2010 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:31   

Linek samych nie wyciągasz. Wymieniasz mechanizm z linkami i robisz to od spodu samochodu.
Powinno tez być tu :wink:
http://forum.roverki.eu/v...p=452299#452299
http://forum.roverki.eu/v...p=446357#446357
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:48   

piotr1972, bardzo proszę używać modułu sprawdzania pisowni.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 22:27   

kasjopea napisał/a:
piotr1972, bardzo proszę używać modułu sprawdzania pisowni.
słowa rzucone na wiatr :smile: , nie tylko Ty upominasz piotra1972 Prośby o poprawnej pisowni nigdy nie trafiają do piotra1972 Takie życie :smile:
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 23:50   

kris-tofer napisał/a:
kasjopea napisał/a:
piotr1972, bardzo proszę używać modułu sprawdzania pisowni.
słowa rzucone na wiatr :smile: , nie tylko Ty upominasz piotra1972 Prośby o poprawnej pisowni nigdy nie trafiają do piotra1972 Takie życie :smile:

To nie zmienia faktu, że trzeba takie historie napiętnować!
Pani Monika słusznie zauważyła, iż jest tak opcja jak "sprawdzania pisowni", która działa automatycznie, podkreślając błędy w pisowni. Nie uwzględnianie tego jest, moim zdaniem, szczytem lenistwa i bezczelności.
Może nie miejsce na to, ale APELUJĘ aby przynajmniej ignorować osoby, nie biorące pod uwagę takich podstawowych spraw (piszę to jako osoba mająca problemy z dysleksją...)
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 13, 2010 08:32   

krist, w każdym lub w prawie każdym poście piotra1972 upominam go o poprawną pisownię, ale nic z tego, kolega i tak swoje, może jest obcokrajowcem? ale też nie odpisuje na takie zapytania - wtedy to co innego.
Jak kiedyś za błąd ortograficzny lali po łapach linijką, to nie było dysleksji i innych pierdół :) ale to moja dygresja w tym temacie, żeby nikt nie powiedział, że nie mam nic merytorycznego do powiedzenia w temacie, bo apples co trzeba już napisał :)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 11:56   

Powracając do tematu, który w końcu dopadł i mnie, chciałem coś napisać.

Po pierwsze, kris-tofer możesz wrzucić swój patent z opisem na to, jak poradziłeś sobie ze spadającym cięgnem, które jak w większości tego rodzaju przypadłości, oberwało się z tzw. "jabłka" i zleciało.

Mój problem sprowokowałem sam. Najpierw podczas zdejmowania skrzyni biegów, nieumiejętnie zdjąłem linki i własnoręcznie rozerwałem ową gumę. Z pomocą wtedy przyszedł klej do szyb, który poniekąd sprawę załatwił ;) Klej związał szybko i mocno i zrobiłem tak 2,5 tyś. km. Niestety wczoraj, próbując sił w starcie ze świateł, zbyt agresywnie wrzuciłem bieg 3-ci i niestety straciłem możliwość zmiany biegów.

Z dwóch cięgien pada oczywiście to najważniejsze, duże, górne.
Dolne nie potrzebuje aż takie pracy, dlatego klej do szyb trzyma do dzisiaj i nie wydaje mi się, żeby się cokolwiek z tym stało.

Najrozsądniej zakupić oczywiście używki.
Niestety, ciężko trafić na dobrą ofertę. Są nędznej jakości, albo w komplecie z całym mechanizmem i kosztują pomiędzy 400 - 900 zł ;)

Czekam na dostawę towaru w TomaTeam i zamierzam kupić jedną linkę, nową, z gwarancją i mam nadzieję, za rozsądną cenę. Być może zakupię dwie, żeby mieć spokój.

Temat jednak uważam za ciekawy do rozwinięcia, bo przecież w czasie oczekiwania na zamówienie, towar, warto autem pojeździć, żeby bezczynnie nie stało ;)

I tak właśnie, będąc w potrzebie starałem się znaleźć sposób na rozwiązanie tej sprawy.
Jednym z rozwiązań doraźnych było zdjęcie główki cięgna z "jabłka", przełożenie metalowej tulei i nałożenie "jabłka". Dzięki temu, delikatne ruchy dźwignią skrzyni biegów powodowały, że cięgno nie spadało, a ja mogłem z duszą na ramieniu dojechać do punktu celu.

Po dojechaniu do miejsca przeznaczenie, zacząłem kombinować jak przetrwać te kilka dni, bez obaw o zostanie się na ulicy :) Jak już wspomniałem, kolega kris-tofer znalazł dość dobry patent, z wykorzystaniem blaszki. Ja niestety owej blaszki nie miałem.

Biadoląc się nad tematem, przyszło mi do głowy wykorzystanie drutu do przeciągania przewodów. Taki drut w kolorze złotym, dobrze się kształtujący i co najważniejsze mocny. Próbę mocy drutu zrobiłem uwieszając się na nim ;) Nie pękł więc uznaję go za wytrzymały ;)

Przystąpiłem do pracy. Zdjąłem metalową obręcz linki, pozostawiając "jabłko" na miejscu. Pod jabłkiem owinąłem kilka razy ściskając kombinerkami drut. Dało mi to pewność, że drut nie ześlizgnie się. Następnie na zasadzie obszywania, oplotłem obręcz wkładając drut pomiędzy gumę, a metalową obręcz. Dwa oploty i później dwa oploty pod jabłkiem (jak na początku). Takich oplotów zrobiłem 8 powtarzając schemat za każdym razem. Na koniec oba końce drutu skręciłem kombinerkami i tak przygotowane cięgno próbowałem zerwać łapami. Nie udało mi się po mimo użycia sporej ilości siły.
Na koniec całość jeszcze raz zalepiłem klejem do szyb, który po wyschnięciu wygląda jak guma... Tym razem całe cięgno oblepiłem klejem dookoła. Mam nadzieję, że wytrzyma przez ten czas zanim zrealizuje się zamówienie ;)

Nie zrobiłem fotek ;( A coś czuje, że mój opis nie będzie wyraźny.
Dlatego później spróbuję nanieść moje "druciarstwo" na obrazek z elementami tego mechanizmu :)

To oczywiście jest doraźne rozwiązanie. Nikomu nie polecam tak jeździć, chociaż może się okazać, że nie puści dłużej niż nowa linka ;) Kiepsko jednak taki paten stosować przy każdej wymianie sprzęgła czy wysprzęglika :)

Walczył ktoś jeszcze z tematem ;) ?
Wiem, że mariusz418 doraźnie rozwiązywał problem przy użyciu opasek zaciskowych. Mnie się nie udało ;) Spadało mi ciągle ;/
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
voltman 



Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 17, 2011 15:04   

Chciałem się dowiedzieć jak koledze poszła wymiana tych linek? Sam mam zamiar kupić komplet gdyż zupełnie sparciała i rozleciała mi się guma przy nasadach na skrzynię. Skoro można same linki kupić na tomateam to chyba nie ma problemu z wymianą? Kolega apples pisał że cały mechanizm trzeba?
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Pon Paź 17, 2011 19:14   

MaReK napisał/a:
Wiem, że mariusz418 doraźnie rozwiązywał problem przy użyciu opasek zaciskowych.
- nie jest to dobre rozwiązanie. Raczej na chwilę, przy awarii- u mnie wytrzymało jakiś miesiąc. Jakież było moje zdziwienie gdy zniknęła mi możliwość zmiany biegów, w trakcie przejazdu przez przejazd kolejowy :neutral: .
Niestety nie widziałem jak naprawił to mój mechanik, ale od 2 lat spokój i to na starych linkach.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 21:34   

rozwaliła mi się ta gumowa tulejka w jednej z linek. czy wymieniał ktoś samą tulejke? w IC można niby kupić samą tulejkę. Co prawda za 91pln ale w porównaniu z ceną jednej linki (ok250pln) to różnica dość odczuwalna... i mniej babrania się przy aucie...
 
 
RYCHO35 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 85
Skąd: Tarnowskie Góry



Wysłany: Pon Cze 19, 2017 11:38   

Ja tą gumową tulejkę posklejałem masą polimerową i zrobiłem obejmę z blaszki która przytrzymuje to na miejscu. Jak na razie latam tak od roku.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 19, 2017 11:55   

Sprawdziłem:
Ta gumowa tulejka co można ją kupić w IC pod nr TED98513 pasuje tylko i wyłącznie do linki dłuższej - ona ma większe ucho.
Do linki krótszej(czerwonej) nie pasuje bo ma mniejsze ucho. Jestem w trakcie poszukiwań od czego dopasować :)
 
 
pawel_cz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Lip 03, 2017 16:43   

Panowie, miałem dziś sprawdzić sprawność pompy, a odkryłem to. Kompletnie zuzyte mocowanie linki zmiany biegów do mechanizmu przy skrzyni. Dobrze oceniam, że jest to większe ucho i można tu zastosować łącznik, który jest do nabycia w intercarsie? Podpowiedzcie proszę, czy to linka czerwona czy czarna?


Link do zdjecia:

https://www.dropbox.com/s...233_cr.jpg?dl=0
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 03, 2017 19:15   

Nie wiem jak jest teraz. Kiedyś trzeba było wymieniać linki ;)
A jak tak było zrobiłem na miedziany drut oraz klej do szyb. Dzisiaj wciąż działa ;)
Warto jednak wymienić szybko, żeby nie było jakiejś niespodzianki po drodze.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lip 03, 2017 20:33   

a ja 7 lat już śmigam na złożonej kulce na silikon :) miało być na chwile ... :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
pawel_cz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Lip 03, 2017 20:42   

A napiszcie proszę czy to czarna linka czy czerwona. Czarna ma większe ucho? To bym zanabył tuleje w Intercarsie. Tam nie bardzo jest do czego silikonować, wydaje mi się że ten okrągły element co wyszedł z ucha jest już zestożkowany.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 04, 2017 07:22   

większe ucho ma linka czarna a mniejsze ucho linka czerwona. Linka czerwona wykonuje "mniejsze ruchy" przy zmianie biegów. Mi właśnie tuleja na tej lince się skończyła ale założyłem ją z powrotem na zasadzie "no wchodź!" i się trzyma :D
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 04, 2017 08:31   

pawel_cz Mam na zbyciu te linki w b.dobrym stanie w dobrych pieniądzach to puszę nawet z całym wybierakiem, bo są mi niepotrzebne. Mogę to nawet dziś wysłać Jak coś to pisz na priv
_________________
:pisze:
 
 
chrupekln 



Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 1



Wysłany: Wto Lip 25, 2017 08:42   

szukam i szukam i nic na temat jak zdjąć linki z jabłek na skrzyni aby ich nie uszkodzić
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 25, 2017 20:42   

Podważyć kluczem 13 jak dobrze pamiętam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Linki zmiany biegów
koci_flak Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 06, 2013 19:15
apples
Brak nowych postów [R75] linki zmiany biegów
u95 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 21, 2016 12:20
wellman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75]Mechanizm zmiany biegów i linki?
myrTS Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 30, 2012 17:09
apples
Brak nowych postów [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
Kizashi Rover serii 75, MG ZT 53 Wto Sty 30, 2018 21:16
t0mi
Brak nowych postów [MG ZT] Linki zmiany biegów pytanie.
shamir94 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 18, 2013 15:43
shamir94



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink