Wysłany: Wto Cze 20, 2017 06:24 [R75] Dziewne problemy z elektryka
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
Mam ostatnio dziwne problemy z elektryka w aucie. Otóż problem wystąpił już 3 razy, (1 raz w czasie deszczu, 1 raz popołudniu po rannym deszczu i raz w słoneczny dzień) a objawia się tym iż nagle radio gaśnie otwierają się rygle w drzwiach, lampka górna wewnętrzna się zapala i awaryjne włączają się. Przeważnie jak to nastąpi to trwa to chwile i problem ustępuje i nawet do kilku razy co kilka minut. Wczoraj to już auto przesadziło bo tylko wsiadłem, odpaliłem silnik i już zdechło. Powróciły funkcje auta dopiero po przyjeździe do domu i odczekaniu z 30min. Podczas tego świrowania nieprawidłowości to:
- wyłączenie radia ( jak bym wtyczkę mu wyjął),
- włączenie lampki górnej wewnętrznej,
- włączenie świateł awaryjnych,
- jak jest włączona klima to wszystko z niej znika i pisze tylko "ER",
- brak możliwości otwierania/ zamykania okien,
- brak klaksonu,
- brak spryskiwaczy / wycieraczek,
- nie działa otwieranie / zamykanie z pilota, ale działa otwieranie i zamykanie z przycisku przy ręcznym.
Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie zacząć szukać które kabe mogą być przetarte bo nie chce mi się całego auta rozbierać. Poniżej dodam screeny z Toafa.
_________________ Jeszcze 1 niespodziewana akcja i pójdzie do ŻYDA!!!
Człowiek z Huty wyjdzie.... ale Huta z człowieka nigdy!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 20, 2017 06:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Musisz przedzwonić instalację. Ostatnio wspominałeś, że coś mechanicy przy pracy spaprali. Może to są konsekwencje dalsze tego. Może masz wilgoć w aucie (skoro to w dzień mokry się wydarza). Tradycyjnie sprawdziłbym punkty masowe, następnie wiązki w nadkolach. Potem przyjrzał się skrzynce bezpieczników od spodu (tej od pasażera).
Czy te bezpieczniki faktycznie były spalone, jak sugeruje opis błędu?
Masz coś dołożone do fabrycznej instalacji - jakieś wynalazki?
Błędami w IKE bym się szczególnie nie przejmował.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ok dzięki za podpowiedź. Okolice prawego słupka A to masz na myśli punkt masowy? Sprawdzę masy, wiazke w lewym nadkolu. Bezpieczniki sprawdzone w obu skrzynkach i są wszystkie całe. Z dolozonych rzeczy to zmienione radio i dolozone czujniki parkowania podpięte pod wsteczny i wideorejestrator podpięty pod pozycje 42 w skrzynce bezpiecznikow
_________________ Jeszcze 1 niespodziewana akcja i pójdzie do ŻYDA!!!
Człowiek z Huty wyjdzie.... ale Huta z człowieka nigdy!
Puszka bezpieczników ma być sprawdzona od tyłu. W sensie tam gdzie schodzą się przewody. Tam lubią ugnić, zwłaszcza jak kiedyś w aucie było dużo wilgoci.
Odpowiedz na pytanie, czy kiedykolwiek bezpieczeniki, które podał TOAF były przepalone?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Siema
Tak sobie myślę że nigdy nie były spalone te bezpieczniki o których mówi Toaf. Jedynie co chwile mi pali bezpiecznik od podgrzewania siedzeń i dlatego go nie wymieniam.
[ Dodano: Czw Cze 29, 2017 19:16 ]
Witam
Dziś zająłem się w końcu tym problemem i doszedłem do wniosków iż:
- bezpieczniki całe w obu puszkach,
- styki ładne czyste w puszkach i wtyczkach do nich wchodzących,
- mała wilgoć w kabinie ciekło z nagrzewnicy - popuściła uszczelka ale już zrobione,
- w modułach za schowkiem wszystkie styki i wtyczki całe,
- kable za schowkiem całe - nie widać pęknięć, zgrubień kabli, zaśniedzenia,
- jedna z 4 mas za schowkiem trochę przyrdzewiała - wyczyszczone, ciągłość masy ok,
- PROBLEM DALEJ JEST!!!!
- zauważyłem iż jak ruszę wiązką przy nadkolu to błędy ustają i tu też odkręciłem puszkę bezpiecznikową i sprawdziłem styki i wtyczki i jest ok.
Na które w pierwszej kolejności kable w tej wiązce patrzeć?
[ Dodano: Czw Cze 29, 2017 19:19 ]
A i najważniejsze jak wystąpi ten problem to gniazdo OBD II też nie działa
_________________ Jeszcze 1 niespodziewana akcja i pójdzie do ŻYDA!!!
Człowiek z Huty wyjdzie.... ale Huta z człowieka nigdy!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum