Wysłany: Wto Cze 27, 2017 22:36 [R 75] problem ze skrzynią biegów?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że zmienianie biegów chodziło ciężej, tzn musiałem używać trochę siły żeby je zmieniać. Dzisiaj natomiast podczas jazdy, po zatrzymaniu się, chciałem ruszyć, ale nie dało się zmienić z "luzu" na jedynkę. Po chwili jednak się udało (trochę przy użyciu siły i było słychać dziwny odgłos- chyba ze skrzyni biegów) zjechałem na bok zgasiłem samochód i odpaliłem ponownie. Z tym, że:
-na 1 biegu nie da się go odpalić, trochę się dusi, ale nie daje rady
-da się go odpalić "na luzie", ale nie da rady wtedy zmieniać biegów- tak jakby były zablokowane
-na wyłączonym silniku biegi można zmieniać, chodzą płynnie
Jakieś sugestie?
Rozsypała się skrzynia? Czy może coś innego?
Ostatnio zmieniony przez kamil900 Sro Cze 28, 2017 00:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 27, 2017 22:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozsypała się pompa sprzęgła lub wysprzeglik, sprawdź czy nie jest mokre na łączeniu skrzyni z silnikiem i/lub czy pompka nie jest mokra.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
skrzynia biegów wymieniona (na używaną- trochę ponad 100 tys km przebiegu wg sprzedawcy) oraz wysprzęglik.
Przy dodawaniu gazu skrzynia wyje. Może nie jest to zbyt głośne ale jednak słychać. Obawiam się, że tak skrzynia nie wytrzyma długo.
zmieniałeś w niej olej? jak nie to zmień może ucichnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
tak, olej wymieniony. Dodatkowo zauważyłem, że czasami, po starcie z pierwszego biegu, auto drga- nie wiem jak to dokładnie opisać.
[ Dodano: Wto Lip 25, 2017 11:45 ]
Kolejny problem. Skrzynia wyje tak samo jak wyla ale po przejechaniu około 400 km, biegi zaczęły ciężko wchodzić. juz wiem co jest przyczyną drgawek przy wysprzeglaniu - sprzęgło, którego mechanik nie wymienił bo stwierdził że jest jeszcze w dobrym stanie a dokładnie tarcza. Teraz nie wiem co robić bo pewnie ta skrzynia pewnie też padnie
ciąg dalszy problemów. nie zdążyłem odpowietrzyć bo po przejechaniu dłuższej trasy sprzęgło zaczęło się ślizgać więc je wymieniłem. żałuję że przy okazji nie wymieniłem skrzyni po raz kolejny, bo po wymianie sprzęgła skrzynia zaczęła zgrzytać, a w oleju ze skrzyni były opiłki. Pojeździłem trochę, żeby sprawdzić jak działa auto po wymianie sprzęgła, ale te dźwięki ze skrzyni mnie przeraziły, miałem wrażenie, że nie dojadę z powrotem do mechanika. Więc podjąłem decyzję o kupnie kolejnej skrzyni i wymianie. Także, za jakiś czas dam znać czy skończą się problemy, może komuś ta histooria sie przyda. Dodam, że tarcza sprzęgła była tak w połowie zużyta, a docisk wyglądał jakby nie równo łapał- patrząc na ślady. Już mam dosyć tych problemów, żałuję ze nie wymieniłem wszystkiego od razu, bo koszta byłyby mniejsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum