Wysłany: Pon Cze 26, 2017 14:34 [R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Cześć,
Jestem w trakcie wymiany wysprzeglika i przy okazji przyjrzałem sie koło dwumasowemu. Ma ono spory luz osiowy - tak ok 3,5cm. No i zastanawiam sie czy wymieniać czy składać.
Auto czasami szarpało przy ruszaniu, ale tarcza sprzęgła tez juz świeża nie jest, ma ok 7 mm gr i sprężyny tłumiące można delikatnie ruszać palcami. Co prawda sprzęgło nigdy sie nie uslizgnelo, ale możne to ta tarcza powodowała szarpanie?
Nie zaobserwowałem hałasu, jakiś nadmiernych wibracji itp
dawidd, trochę duży ten "luz", moje miało mniejszy i zmieniłem. Ale wibracje dało się czuć wyraźnie i była kaczka przy ruszaniu z dwójki. Na Twoim miejscu bym wymienił za jedną robotą ze sprzęgłem i wysprzęglikiem. Nie ma co trzy razy skrzyni zrzucać w odstępach kilku tygodni.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
zamówiłem juz wszystko luk'a dwumas 1330, sprzęgło z dociskiem 560, wysprzeglik mam dostać nowy w ramach gwarancji od tazu, objeździłem na nim od października 2015 r. Az jestem ciekaw jakości tych nowych rzeczy, mam 320 tys i oryginalny dwumas BMW 21.21
[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 18:28 ] wellman, a mam jeszcze pytanie, czy przy wymianie kola zmieniales tez sruby mocujące i czy byly z kołem w zestawie ?
[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 18:44 ]
a i co z uszczelniaczem wału, mimo iz jest sucho to przy takiej naprawie powinno się profilaktycznie wymienić czy dać spokój?
[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 21:03 ]
Siememering ma wymiary 110x90x12
Wymieniam wszystko, tak zeby juz więcej w sprzęgło nie spoglądać
Zna ktos momenty dokręcania śrub kola dwumasowego i śrub docisku sprzęgła?
Zna ktos momenty dokręcania śrub kola dwumasowego i śrub docisku sprzęgła?
Koło (110-115 Nm), a docisk 25Nm.
Ja obydwa wkręcałem na stare śruby ale dałem klej LOCTITE'a.
dawidd napisał/a:
a i co z uszczelniaczem wału, mimo iz jest sucho to przy takiej naprawie powinno się profilaktycznie wymienić czy dać spokój?
Skrzynie i silnik miałem targane już kilka razy w ciągu roku i nie dawałem nowych uszczelniaczy. Odpukać, jest sucho.
Jedyne co zmieniłem po ostatniej wysypce wysprzęglika, to kominek złoty w skrzyni i jego uszczelnienie. Nowy jakieś chore pieniądze kosztuje, ale trafiłem na używany w dobrym stanie. Poprzedni, metalowy wysprzęglik mi objechał pod kątem.
dawidd napisał/a:
Az jestem ciekaw jakości tych nowych rzeczy, mam 320 tys i oryginalny dwumas BMW 21.21
Obyś nie musiał sprawdzać. Ja dałem nowe sprzęgło (AP), nowy wysprzęglik (Britparta) (podziałał tydzień) (poprzedni TAZU wytrzymał 2 tyg. i rozpadło się łożysko, ale przejeździłem rok). Teraz mam coś co wrzucają do freelanderów. Niemniej na wszystkim już jest napisane MADE IN CHINA
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja obydwa wkręcałem na stare śruby ale dałem klej LOCTITE'a.
a stare śruby miałeśna klucz sześciokąt? U mnie takie sa i patrząc po budowie kola lok takie juz nie będą pasować.
MaReK napisał/a:
poprzedni TAZU wytrzymał 2 tyg
no to u mnie tazu prawie 2 lata śmigał, ale i tak spodziewałem sie, że wytrzyma więcej. Jedynie co mogę zaliczyć na plus tazu to to ze po 2 telefonach i podesłaniu danych, bez paragonu (który zgubiłem) obiecali wysłać kolejny wysprzeglik całkowicie free
a stare śruby miałeśna klucz sześciokąt? U mnie takie sa i patrząc po budowie kola lok takie juz nie będą pasować.
Piszemy o ośmiu śrubach? No miałem oryginalne. Nie zakładałem nigdy nowego koła, to Ci nie powiem. Śruby do docisku mam typu imbus.
dawidd napisał/a:
no to u mnie tazu prawie 2 lata śmigał, ale i tak spodziewałem sie, że wytrzyma więcej. Jedynie co mogę zaliczyć na plus tazu to to ze po 2 telefonach i podesłaniu danych, bez paragonu (który zgubiłem) obiecali wysłać kolejny wysprzeglik całkowicie free
A kupowałeś od nich? Bo ja niestety od pośrednika, też paragon posiałem
Twój wysprzęglik się rozszczelnił czy padło łożyskowanie. Zobacz jak wygląda ten złoty kominek na skrzyni, bo mój po TAZU wyglądał źle. Miał skazy jakby ktoś pilarką kątową się po nim przejechał.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
tak, pamiętam ze bylo nawet trochę taniej niz na allegro. U mnie sie rozszczelnił, łożysko chodzi bardzo dobrze, nawet z lekkim oporem prawie jak nowe, wiec tu zastrzeżeń nie mam
[ Dodano: Wto Cze 27, 2017 11:13 ]
kurcze, nie myślałem ze z kupnem dwumasu może byc taki problem, na allegro jest pełno aukcji, ale jak przychodzi co do czego to stan 0. Obdzwoniłem sporo sklepów i wszędzie to samo - nie ma
Wg numerów sie zgadza i w większości piszą ze wysyłka w 24h
Tylko cena 500+ w/g tego co podał wcześniej Dawidd
Dlatego ja pierwsze koło zregenerowałem (i bardzo sobie chwaliłem), a potem kupiłem od ADI-Czesci dwumas w super stanie. Czasami można naprawdę dobrą używkę wyhaczyć w rozsądnej cenie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
już kupiłem, co prawda za 1600 ale ma na piątek być na 100%. A jak znów coś nie wyjdzie z tym kołem to wsadzę sacha zamiast lok'a - te są po 1500zl
[ Dodano: Sro Cze 28, 2017 12:20 ]
i wszystko idzie pod gore, dostałem sprzęgło - w pudelku Luk jest AP. Nie wiem czy oddawać czy zostawić - co radzicie?
no własnie nie wiem, może i dobrze. AP sa w tej samej cenie na allegro co luk, dzwonił do mnie sprzedawca i tłumaczył ze tak pakuje luk, podał nawet link do firmy zeby sobie tam zadzwonić i wyjaśnić
http://www.schaeffler.pl/...ontact-list.jsp
Z AP miałem wysprzeglik który po paru m-cach wyleciał ze skrzyni, ale drugiej strony tez czytałem ze produkty AP szły na pierwszy montaż do rovera, chociaż moje stare sprzęgło ma znaczek luk
Ja już nie nadążam za tymi częściami, wiem że na znakomitej większości napisane jest made in china Moje nowe sprzęgło AP docisk/tarcza ma się świetnie. Wysprzęglik mam nie wiem jakiej firmy już (od Landka na pewno), póki co jeździ. Zauważyłem natomiast, że zaczyna się pojawiać syndrom dwumasy Ale spokojnie. Jak dotrwa do grudnia/stycznia, to mam pomysł aby wspólnie z ADI-CZESCI wsadzić automat
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem. Na pewno koszt skrzyni, chłodnicy skrzyni, wiązki elektrycznej, komputera silnika, elektroniki, wybieraka skrzyni, osłony wybieraka (to musi być europa) no i robocizna
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzis w końcu dotarł do mnie nowy dwumas. Luz na starym był 3 ząbki (te kolo śrub mocujących) a na nowym jest 1 ząbek, wiec różnica spora.
Co do złotego kominka w skrzyni u mnie nie było nic wytarte, jest gładki na całej powierzchni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum