Wysłany: Czw Cze 22, 2017 18:08 [R75] Spadek mocy w ok 4k obr, gorsze odpalanie przod w dół
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witajcie.
Opiszę pokrótce historię. Został mi przekazany R75 CDT. Tuż przed tym faktem, został odstawiony do mechanika z powodu problemów z odpaleniem po postoju i gaśnięciem w trakcie jazdy. Wg mechanika został wymieniony zawór wysokiego ciśnienia na nowy (560zł). No dobrze, auto pali normalnie, choć nie na dotyk, zdarzyły się jednak szybkie zdławienia tuż po odpaleniu. Dziś taka obserwacja:
auto postało przodem do dołu, musiałem dłużej zakręcić oraz zupełnym przypadkiem zauważyłem, ze w ok 4000 obr, następuje wyraźny spadek mocy.
Pytanie mam takie, czy można podejrzewać, że czujnik jednak nie jest nowy, a wyczyszczony? (nie odbierałem osobiście auta od mechanika, nie został przekazany ten który wymagał wymiany)
Czy opisane wyżej objawy, mogą być powodem usterki innych podzespołów, czyli jednak czujnik jest nowy, a należy szukać problemu gdzie indziej?
Wybaczcie, że pewnie pytam o rzeczy które zostały już poruszane, ale naprawdę nie mam czasu na mozolne przeszukiwanie forum.
Paweł.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 22, 2017 18:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg mnie to pompa wstępna (progowa) się kończy. Ja 2 razy na zamiennikach jeździłem I nie polecam. Pierburga czyli TI automotive z Bielska robi oryginały. Niestety trzeba dbać o paliwo w tym samochodzie. Mechanik polecał dolewać miksol do ON.
Poczytaj o TOAF spróbuj zbadać jakie masz ciśnienie pompy wstępnej podlaczajac się pod OBD.
Jeszcze szybka obserwacja z wczorajszego wieczoru.
Przy ruszaniu, a potem przyspieszaniu na dwójce, nie ma spadku mocy po 4tys obr, dalej wrzucam trójkę, obroty naturalnie spadają, gaz w podłogę, w ok 3 tys jest małe wahnięcie mocy, mijam 4000 obr, jest ok.
ALE... robiąc to samo, ale na biegu trzecim tj, przyśpieszam od powiedzmy 1900 obr, przez 3 tys (tu znów lekkie przydławienie), praktycznie zawsze spada moc przy przekroczeniu 4tys obr.
Co sprawdzić, gdzie szukać?
Auto poza tym co opisałem, zbiera się zupełnie dobrze, w zakresie pracy turbiny czuć wyraźny przyrost mocy, nie mogę narzekać na dynamikę. Tylko to dławienie tak jak pisałem wyżej. Przy wyprzedzaniu, można się zdziwić.
No to w takim razie być może jest zbyt mała ilość powietrza, tutaj też przydałby Ci się TOAF, bo jesteś w stanie w dieslu ściągnąć Live Data (ilość wymaganego powietrza, ilość zalecanego powietrza i porównać sobie ich wartości) przepływka polecana to PIERBURG 7.22684.07.0
Posprawdzałem. Na jałowych obrotach w ok, 3.05-3.15, przy dynamicznej jeździe spada do 2.31-2.40 (to najniższe odczyty). Wiem, że to za mało. Definitywnie problem z pompką niskiego ciśnienia, czy jeszcze pompa w baku może nie wyrabiać? Jak to skutecznie sprawdzić?
Ostatnio zmieniony przez pawel_cz Sob Lip 01, 2017 19:22, w całości zmieniany 1 raz
Jezeli paliwo leci z baku, przed pompa progowa to pompka w baku ok. Zaciśnij waz przez lub za zaworem zwrotnym i zobacz odczyty. Byc moze zawór przepuszcza stad tak male ciśnienie. Zawor masz miedzy silnikiem a akumulatorem
3.15 na jałowym to zdecydowanie za mało.
Sprawdź pompę w baku czy podaje paliwo (to, że buczy nie znaczy, że pracuje prawidłowo).
Aby to skutecznie sprawdzić, zdemontuj pompę grodziową, przygotuj jakąś butelkę i wąż zasilający pompę progową włóż do niej. Następnie poproś kogoś aby przekręcił zapłon i sprawdź jak wygląda dosył paliwa z baku. Jeśli strumień jest okej, można założyć że pompa pracuje okej. Jeśli pluje nieregularnie albo ciśnienie jest słabe trzeba sprawdzić drożność przewodu, a jeśli ta jest okej, wymienić pompę w baku.
Jeśli powyższe jest okej, sprawdź to co proponuje dawidd. Zaciśnij wężyk powrotny przed zaworkiem i sprawdź odczyty na jałowym. Jeśli zbliżysz się do 4,20, to spróbuj wymienić zaworek na jakiś uniwersal 8mm. Zaciskając przewód postaraj się użyć narzędzia, które nie skaleczy przewodu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
@MaRek, @dawidd, dzięki za wskazówki. Jutro posprawdzam co sugerujecie. Wstępna to Pierburg, pewnie jeszcze z pierwszego montażu, może to już jej czas, chociaż słychać ją dopiero jak przyłożę praktycznie ucho do obudowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum