Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lip 19, 2017 19:52
Ok 0,5 ohm czyli 0,47 jest ok , według wszelkich informacji fabryczny jest 50W więc 100W powinien być wieczny choć ten ludziom też podobno strzela ale z doświadczenia wiem że jak się pali ten 100W to zazwyczaj jest już coś niedobrego w silniku, zaczynają zwierać się uzwojenia na wirniku i przy wymianie rezystora warto obejrzeć uzwojenie przez otwory z przodu silniczka
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lip 20, 2017 11:28
Niedługo sprawdzę różnicę obrotów na rezystorze 0,47 i 0,22 bo 0,22 teoretycznie powinien być jeszcze trwalszy a jeśli różnica w obrotach byłaby nie znaczna to spokojnie możnaby go zastosować
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Lip 20, 2017 14:16
Miesiąc temu przerabiałem awarię pierwszego biegu i po tym mam trochę inne doświadczenie niż Koledzy w postach wyżej a więc żeby nie zanudzać
1. Mam przed lifta z 99 roku, a po wyjęciu wentylatora okazało się , że jest z
rezystorem. (brak jakichkolwiek śladów ingerencji czy przeróbek, więc może auto
zostało przerobione za granicą przed przyjazdem do kraju) Więc rocznik nie zawsze
jest wyznacznikiem zastosowanego wiatraka.
2. Rezystor nie był widoczny między łopatami śmigła (foto poniżej), ponieważ był
ukryty w czarnym peszlu idącym za ożebrowaniem obudowy wiatraka. (Teraz
zamontowałem go tak, że mogę go wymienić po zdemontowaniu samego grilla)
3. Zamontowałem rezystor Rezystor mocy 0.33 Ohm Osiowy THD 100 W
obecnie jakaś firma na allegro ma je w wyprzedaży po 14,99zł + 3,94zł wysyłka
4. Poniżej foto płytki dla znawców tematu, do rozszyfrowania wersji
Niedługo sprawdzę różnicę obrotów na rezystorze 0,47 i 0,22 bo 0,22 teoretycznie powinien być jeszcze trwalszy a jeśli różnica w obrotach byłaby nie znaczna to spokojnie możnaby go zastosować
Lepiej, żeby częściej padał rezystor niż silnik wiatraka. Podejrzewam, że im niższe obroty na 1 biegu, tym silnikowi lepiej.
Ta "trwałość" mniejszego rezystora wynika z tego, że odkłada się na nim niższe napięcie, co bezpośrednio przekłada się na wytracaną na nim moc. Jak 100W pada, to nie widzę problemu, żeby dać 200W. Albo nawet dwa rezystory 1Ω równolegle - będą pracowały przy niższej temperaturze. No i 2x większa powierzchnia do chłodzenia
Jak już pisałem - u mnie 0.47Ω/100W chodzi od 3 lat i jest ok.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lip 20, 2017 20:36
Kolego Marcin84 to jest najzwyklejszy 2 biegowy z rezystorem, oryginalny padł więc zamontowali nowszy, za granicą to był standard że montowali nowszy typ, u nas jest jakaś taka mentalność że jak był na 4 kable to ma być taki a nie inny choć jeden jak i drugi ma swoje plusy i minusy, w 3 biegowym szybciej padają szczotki i komutator a te z rezystorem częściej się palą. Dodam tylko że jak ktoś wymienia sobie rezystor to niech obejrzy uzwojenie w silniku, jeśli jest ładne to rozebrać silnik przedmuchać i zalakierować uzwojenie, wtedy teoretycznie silnik staje się wieczny
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Lip 21, 2017 08:36
Sash997 dzięki za wyjaśnienie. Po tym co napisałeś to żałuje, że nie zajrzałem do silnika jak winowajcom awarii okazał się rezystor. Teraz pewnie nie będzie mi się chciało tego drugi raz rozbierać, żeby polakierować
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Pią Lip 21, 2017 11:09
grota10 napisał/a:
Potrzebuje konkretnego namiaru gdzie moge kupic rezystor 150W 0.75Ohm.Zalozylem 100W i po dwóch tygodniach padl.Nigdzie nie moge znalezc 150W
Ja również kupiłem 100w na allegro -jak sie okazało chiński szajs, po pomiarach okazało sie ze mogł wytrzymac max ok 30w . Kupiony od TME .0,47 100w cena ok 39 zł inna bajka ze 2x większy i ze 3 x cięższy - śmiga do dziś. Symbol tegoż rezystora to : AX100WR-0R47
marek501 a kiedy kupiles,jak dlugo juz ci dziala? Wczesniej zamontowalem tez setke polatalo moze rok albo poltora i padlo.Teraz dwa tygodnie,dlatego wolal bym cos mocniejszego
Przebijam was, mam rezystor 200W. Wstawiłem go rok temu i nic się z nim nie dzieje. Nawet nie jest w świetle wentylatora, przykręciłem go do belki, w którą oddaje część ciepła. Ogólnie mocy ma spory zapas i na razie się sprawdza.
Marcin84, jeszcze wrócę do tematu... Masz auto z 99 a plytka wentylatora z 2004... Sądząc po dacie na płytce. co do rezystorów, musialbym odgrzebac co to bylo, ale zdaje sie ze byly to 2x 0,25. Polaczone w szereg, mocy nie pamiętam, ale latają juz 3 rok
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sie 30, 2017 19:28
Ok dzisiaj sprawdziłem jak to wygląda obrotowo, na rezystorze 0,47ohm wiatrak ma 1000obr/min a na rezystorze 0,22ohm ma 1180obr/min, badanie przeprowadzone na tym samym silniku i przy 12V, aha na 2 biegu ma 1450obr/min przy tych 12V, rezystor 0,22 delikatnie mniej się grzeje ale rurznica jest minimalna
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum