Wysłany: Wto Lip 11, 2017 18:40 [R 45] 1.4 nie działa licznik (biale zegary)
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
czesc wszystkim
na wstepie napisze,ze przeszukalem forum oraz instrukcje RAVE ale nie dalo to zbyt wiele....
a dokladniej podczas jazdy licznik zaczyna wariowac/skakac odczyt przy predkosci ok 80-90km/h, a jesli jest na prawde cieplo,tak jak teraz lato,cieple dni to wystarczy kilka km aby licznik zamarl.
na skrzyni nie ma impulsatora-lacznie ze mna szukaly 4 osoby.
jest czujnik od wstecznego oraz polozenia walka.
jest to samochod mojego dziadka i nie wiem jak jemu dalej pomoc. wszystkie luty w liczniku zostaly poprawione, sygnal dostaje z prawego przedniego lub tylniego kola (nie pamietam teraz dokladnie bo jeden czujnik to predkosc wlasna pojazdu, a drugi to pomiar na licznik i podczas podpiecia kompa caly czas z kazdego kola jest sygnal). do tego wymienilem licznik i jest taki sam objaw-ale nie wykluczam,ze licznik moglbyc rowniez uszkodzony. na dniach przyjdzie jeszcze jeden licznik-tym razem z gwarancja rozruchowa...
problem dot. rovera 45, 1.4 103km, rocznik 2004 z bialymi zegarami
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 11, 2017 18:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w sakrzyni jest impulsator poszukaj sobie fotek z google gdzie jest impulsator w skrzyni od forda fiesta bo na 99% taka masz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
zerknę do rave w domu ale nie pamiętam żeby któryś z R oprócz 75 brał prędkość z ABS
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
chcesz mi powiedzieć że 25 w skrzyni forda nie ma impulsatora? phi no to żeś kropnął akurat rozkminiam przekładke poliftowych zegarów do r200 i sprawdzałem w rave impulsator jest w polifcie z skrzynia forda
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Sro Lip 12, 2017 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Lip 12, 2017 15:54
sknerko, podobno rożnie bywa, szczególnie pod koniec produkcji brali co było ale podobno w zasadzie wychodzi że 200/400 mialy wszystkie impulsator, a 25/45 od +/- 2001 już raczej nie
właśnie sprawdziłem rave i wszystkie 25/zr maja impulsator. sprawdziłem wszystkie rave nawet do polifta po 2004r bo takowe tez mam.
[ Dodano: Sro Lip 12, 2017 19:18 ]
Sprawdziłem poliftowe R45 2004+r. i tam jest dziwnie bo jest wyszczególnione że w benzynie idzie z ABS ale jednocześnie jest też kabel do impulsatora i jest opisany jako ECD15 nie mam pojęcia czego dotyczy to oznaczenie i czy przypadkiem nie jest tak że sygnał idzie z obu miejsc do zegarów lub z impulsatora idzie na zegary i na ABS w jakimś celu.
W starszych jest nieco inne oznaczenie EDC15 (obstawiam literówke w Rave bo obok jest kabel opisany ECD3 ) i zawsze idzie na impulsator tylko i wyłącznie dlatego myślę ze z impulsatora sygnał idzie do zegarów i do ABS.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Schematy z rave już przeglądałam i na tą chwilę nic to nie wnioslo. Jak dla mnie sygnał jest brany z abs-impulsatora brak,jest tam zaślepka (tak dla jasnosci powinnobyc go widać od góry silnika,od strony grodzi jak na przykładowy zdjeciu???)
A w przypadku odlaczenia wtyczki z pompy abs od razu jest zanik sygnału. Te pompy/sterowniki chyba nie przysparzaja kłopotów?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Lip 13, 2017 09:02
zach napisał/a:
Jak dla mnie sygnał jest brany z abs-impulsatora brak,jest tam zaślepka (tak dla jasnosci powinnobyc go widać od góry silnika,od strony grodzi jak na przykładowy zdjeciu???)
tak, normalne jest też że masz zaślepkę i w tym wypadku sygnał leci z ABS
zach, jak pamiętam tam praktycznie niema układów, na ceramicznej płytce naklejane są bezpośrednio struktury krzemowe i łączone złotymi drucikami (nie pamiętam jak ten proces się nazywa).
Nie wiem czy przypadkiem nie jest tak, że prędkość dla zegarów jest brana tylko z jednego koła (chyba przednie od pasażera).
W przypadku jego uszkodzenia nie miał być prędkości na zegarach.
ADI-mistrzu, problem polega na tym,ze czasami przez chwile predkosc jest,pozniej zanika i czym cieplej to tym szybciej sie to dzieje. po podlaczeniu do kompa caly czas byl odczyc z kazdego kola nawet w przypadku jak predkosciomierz przestal wskazywac predkosc...
co jest ciekawe (ale nie zawsze to dziala) jadac np ok 50km/h i jak zaczyna swirowac predkosc, wlaczenie nadmuchu powoduje wskazanie poprawnej predkosci ale podczas szybszej jazdy nie zdaje to egzaminu. Rover to ogolnie dla mnie zagadka ale w tym przypadku to juz w ogole.
jedyne blad jaki jest i da sie go skasowac to cos w stylu, ze "niezakonczony test predkosci wlasnej pojazdu"
To jak dla mnie to jakiś przewód się przetarł albo gdzieś kostka nie łączy, ale to już ciężko znaleźć...
Sprawdź jeszcze profilaktycznie przewód masowy od ujemnej klemy na akumulatorze do karoserii. Musi być w dobrej kondycji i przykręcony do karoserii bez korozji.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Lip 14, 2017 11:21
ADI-mistrzu napisał/a:
Sprawdź jeszcze profilaktycznie przewód masowy od ujemnej klemy na akumulatorze do karoserii. Musi być w dobrej kondycji i przykręcony do karoserii bez korozji.
to by mu pewnie bardziej auto wariowało niż tylko licznik, ale przynajmniej łatwo sprawdzic
i wszystko jasne
w miedzy czasie przyszedl jeszcze jeden licznik-wymieniony i dalej to samo.... okazuje sie, ze z czarnymi zegarami jest bardziej podatny na zakłócenia (po niecałym 1km licznik zamarł)
później wymieniony komputer i dalej to samo....
w końcu wyleciało radio i cały problem zniknął
radio blaupunkt (nawet jak nie grało) siało cały czas zakłócenia i co ciekawe podłączając oscyloskop pod licznik przebieg był cały czas poprawny.
na tą chwilę radio jest całkowicie odłączone i wszystko działa prawidłowo. dziadek nie slucha radia wiec temat jest zamknięty. ja cały czas jestem w szoku,ze taka pierdoła przysporzyła wiele godzin poszukiwań i niepotrzebnie wydanej kasy: 2xlicznik i komputer..
bociannielot, sprawdź,może akurat w tym przypadku zadziałało,ponowne podłączenie radia powoduje,ze licznik od razu głupieje... ja mam wolna głowę, a dziadek moze spokojnie jeździć
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Lip 21, 2017 12:57
zach, szczerze w to wątpię, ale może odepnę jak będę grzebał kiedyś mi licznik przebiegu nie działa razem z prędkościomierzem więc to raczej co innego niż u dziadka, ale spoko że się udało, bo przy takiej usterce mogło być trudno to znaleźć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum