Wysłany: Sob Sie 05, 2017 21:41 [R45]Świeci się kontrolka oleju , gaśnie po przygazowaniu
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka oleju, silnik był ciepły, wystarczyło przygazować, zgasła i zrobiłem trasę ok 80km już się nie zaświeciła.
Na zimnym silniku się nie zapala, dopiero jak go zgaszę na rozgrzanym i odpalę ponownie zaświeca się, pomaga śmiałe przygazowanie do ok 3k.
Olej zmieniany 500km temu, ilość w normie, chodzi jak chodził wcześniej, żadnych niepokojących objawów.
Lany Motul 10W40, Filtr olejowy Filtrona.
Od czego zacząć ?
Szukałem na forum podpowiedzi, lecz niestety bezskutecznie
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 05, 2017 21:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niskie ciśnienie oleju. Sprawdził bym jakie jest gdy kontrolka się zaświeca. Być może to tylko czujnik, a może być pompa oleju, panewki nie trzymające ciśnienia.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
To tak.
Dziś rano odpaliłem auto, kontrolka świeciła się, przygazowałem dwa razy do 3k i zgasła, przejechalem 2km, zgasiłem, po ok 1h znowu odpaliłem, oczywiście świeciła się więc znowu przygazówka, zgasła, pojechałem do domu, postał też ok 1h i teraz już niestety przygazowanie nie pomaga, cały czas się świeci.
Czujnik ciśnienia podmieniony, bez zmian, po wymontowaniu czujnika i odpaleniu nie pcha oleju przez otwór czujnika, więc ciśnienia nie ma, może po paru minutach by wskoczyło, jednak nie będę zostawiał silnika bez smarowania na tyle czasu.
Nie wiem teraz od czego dalej zacząć.
Filtr oleju coś może do tego mieć ?
Zdemontować miskę i sprawdzić stan smoka ?
Z demontażem pompy oleju chyba sporo roboty będzie
Co tam może paść w tej pompie ?
Z tego co widzę w RAVE jest też jakiś zaworek nadmiarowy (? ) może jego też warto sprawdzić ?
[ Dodano: Wto Sie 08, 2017 22:39 ]
Winowajcą był zaworek, niestety nie wiem jaka jest jego fachowa nazwa, taki ze sprężynką, obok koła pasowego.
Wyciągnąłem go, sprężynka była na oko ok, zaworek wyszedł lekko, wyciągnąłem go za pomocą magnesu.
Musiał podejść jakiś paproch i go zblokować, bo po złożeniu kontrolka zgasła od razu po uruchomieniu i już jest ok.
Nie wiem czy mogę tą awarię połączyć jakoś z tym, że mam wlane oleju trochę poza maksymalny poziom ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum