Wysłany: Sob Sie 19, 2017 22:47 [R75] Poliuretanowe tuleje wahacza przedniego
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Cześć,
przeleciałem całe forum w poszukiwaniu informacji o poliuretanowych tulejach wahacza. Dużo osób poleca, niektórzy piszą, że trochę twardo, inni że polecają zamówić te bardziej miękkie (65°ShA).
Czy ktoś, kto ma założone tuleje o twardości 65° może powiedzieć jak to się sprawuje? A jeszcze lepiej jak ktoś ma porównanie do nieuszkodzonej gumy i do tulei PU 75°ShA
Wychodzę z założenia, że skoro PU wypełnia całą tuleję, to nawet lepiej jak będzie trochę bardziej miękkie - bo guma ma jednak sporo wolnej przestrzeni, więc musi się dużo bardziej odkształcać.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 19, 2017 22:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Twardość to jedno ale trzeba się pogodzić z tym, że po czasie tuleje będą trzeszczeć/skrzypueć jak stara kanapa ... Na wszelkich wybojach, leżących policjantach ... Smarowanie niweluje efekt ale na krótko.
Niezgodze sie z tym skrzypieniem. Zamiast smarowac smarem silikonowym , ktory dostajecie z tulejami nalezy kupic smar teflonowy . Jezdze od 2 lat na tulejach z tym smarem I kompletnie nic sie nie dzieje.
_________________ SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
Hmm.. jak mi po 2 latach zacznie skrzypieć, to po prostu je wyciągnę i nasmaruję jescze raz
Chyba wolę to, niż mieć całkowicie rozdarte poduchy po 15kkm.
Pływanie bolca wahacza w tulei przekłada się na ruch koła przód-tył - jak dla mnie jest on niepożądany, więc im twardsza tuleja tym lepiej.
U mnie po ponad 2 latach na fabrycznym smarze nic nie skrzypi.
Co do pogorszenia komfortu jazdy to podejrzewam, że Ci znawcy po przejechaniu trzema różnymi samochodami z trzema różnymi tulejami nie byliby w stanie powiedzieć który ma jakie zamontowane
75 sha na pewno jest twardsze niż standard. Jak nie chcesz utwardzać zawieszenia brałbym 65 sha.
0L0 miałem tuleje gumowe i mam tuleje PU 75 i jest sztywniej. I bez urazy ale jeżeli tego nie odczyułeś to zacytuję teraz samego Ciebie
0L0 napisał/a:
Co do pogorszenia komfortu jazdy to podejrzewam, że Ci znawcy po przejechaniu trzema różnymi samochodami z trzema różnymi tulejami nie byliby w stanie powiedzieć który ma jakie zamontowane
Dzięki za porady Panowie. Zadzwoniłem do Olkusza i chciałem zamówić 65 ShA, ale niestety trzeba na to długo czekać, więc dogadałem się z nimi w ten sposób: na razie kupiłem standardowe 75 ShA, które mogą wysłać znacznie szybciej, a w międzyczasie dorobią mi same zewnętrzne tulejki w twardości 65 ShA. Będę miał wtedy bezpośrednie porównanie jednych i drugich. Podzielę się spostrzeżeniami
W przyszłym tygodniu w R75 będę montować w tulejach wahacza przedniego poliuretan 65 ShA to też będę mógł coś powiedzieć coś o komforcie przy tej twardości...
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Od kilku ładnych lat mam te, wtedy sprzedawane - zdaje się z powerflex'a i nie skrzypi nic. Tuleje przechodzą z wahacza na wahacz i jest cisza. Jest delikatnie "twardziej", ale to nic w porównaniu z ekonomią. Taką samą poduszkę mam pomiędzy silnikiem a skrzynią i też chwalę.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Właśnie założyłem tuleje PU, na razie poszły 75 Sha. Poprzednie były całkiem zerwane, więc teraz jazda to bajka i nie ma w sumie co porównywać. Jakoś zwiększenie twardości nie jest odczuwalne. Jutro jeszcze zobaczymy jak jeździ po wertepach.
prebenny, no wczoraj to ja skończyłem je zakładać przed 2:00 w nocy, szybki prysznic i pojechałem testować, ale faktycznie, ani ostro, ani dużo nie jeździłem. Wnioski z dzisiejszej jazdy do pracy: jest głośniej na nierównościach. Bardziej też czuć wibracje diesla przy podjeżdżaniu na jakiś krawężnik. Prowadzi się fajnie, ale jak gumowe były dobre, też się spoko prowadził. Pojeżdżę z miesiąc i zmienię na 65ShA.
Ciekawa sprawa. Zamówiłem w Olkuszu tuleje 65 Sha przysłali mi i tak nie informując w standardowej twardości 75Sha. Po moim zapytaniu dlaczego cytuję " Tuleje które zostały do Pana wysłane są w standardowej twardości ponieważ na wersji 65 Sha traci samochód zbieżność". Zamawiał ktoś w Olkuszu 65Sha i dostał tak jak ja standard? Montował ktoś już u siebie 65Sha? Jakieś problemy ze zbieżnością?
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
christopher7, ja do nich dzwoniłem. Rozmawiałem z doradcą technicznym, powiedziałem, że chcę 65ShA, na co doradca powiedział to samo - że traci zbieżność i że poleca 65ShA. Spytałem która twardość PU odpowiada gumie - odpowiedział, że 75ShA. No to mówię, że na logikę tuleja PU będzie sporo twardsza, bo przecież PU wypełnia w całości poduszkę, a nie jak w oryginale - guma jest z przelotami. I że w takim razie powinienem zamówić PU 65ShA, żeby skompensować brak tych przelotów. Przyznał mi wtedy rację.
W ogóle te przeloty w oryginalnych tulejach powodują, że poduszka ma większy zakres pracy w jednej płaszczyźnie, a w drugiej mniejszy. Widocznie tak powinno to działać - dziwię się, że nie robią tych wkładów PU w takim kształcie.
na co doradca powiedział to samo - że traci zbieżność i że poleca 65ShA.
Czyli jednak poleca 65ShA pomimo że może być problem ze zbieżnością
Wszystko fajnie. Tyle że podesłali mi cichaczem z Olkusza zupełnie inne tuleje niż zamawiałem. Zamontowałbym je nie mając nawet świadomości co montuję. I byłbym zdziwiony dlaczego 65 ShA jest tak samo twarde jak 75 ShA...
To trochę tak jakby zamówić dajmy na to Rovera 75 ze względu na komfort a dostać od sprzedawcy zamiast niego fiata pandę z informacją że choć zamówiłem Rovera 75 to jednak decyzją sprzedawcy dostaję standardowo fiata pandę bo choć jest mniej komfortowa to nie traci zbieżności...
Jak zamawiam 65ShA to oczekuję dostać dokładnie to co pisemnie zamówiłem czyli 65ShA a nie 75ShA
Chyba kupię Powerflexy przynajmniej dostanę dokładnie to co zamawiam albo poszukam jakiś porządnych z gumy
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie wiem z czym macie problem. Czerwona otoczka jest miękka i elastyczna. Żółta twardsza. Miałem z lewej strony gumowa tuleje. Nie znam producenta ale tez była pełna bez przelotów. Tuleja ma zapewnić jedynie obrót w osi i odpowiada za sztywność kola w płaszczyźnie przód tył. Wiec nie wpływa to na sztywność zawieszenia. Jedynie bardziej odczuwalne sa nierówności poprzeczne na drodze. Gdyż koło nie ma sie gdzie cofnąć. Jeżdżę na pU bodajże 4 czy 5 rok i zapomniałem co to zerwane tuleje
Nie my, raczej producent z Olkusza ma problem wysyłając klientom co innego niż zamawiają i o tym nawet nie informując.
Moim zdaniem przy 65ShA ewentualny problem ze zbieżnością i tak zawsze będzie dużo mniejszy niż w przypadku tulei z wykruszoną gumą
Jest jeszcze jedna rzecz przy zakupie DEUTER s.c tulei 65ShA. Techniczne Elementy Poliuretanowe DEUTER s.c poinformował mnie mailowo, że: znów cytuję "Jeżeli Pan chce mogę specjalnie wyprodukować taki element ale w takim wypadku reklamacji nie przyjmujemy. "
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum